Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kløtsj på '00 Volvo V40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

takk for svar. Hydraulisk eller ikke, jeg hakke peiling på nyere Volvoer :-) Har hatt noen opp gjennom tidene og de har vært forholdmessig enkle å mekke på, men regner med at de fleste nyere biler har blitt mer elektronisk og avansert og det krever mer kunnskap enn før.

Siden motoren mest sannsynlig er sidestilt, hvor vanskelig/lett er det å bytte kløtsj på den?

Mvh

Stig-Ørjan

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal tenke så mye på det jeg.

Er bilen vanskelig å få i gir? Kniper den på girene ?

Om ikke så tror jeg ikke klutsjen er dårlig.

Men det kommer jo også ann på hvem som har kjørt den, gamle personer er som oftest de som sliter den mest, men har bilen gådd mye så kan det også være at den er sliten... Men som sagt, jeg tviler.. noen biler bare er sånn. uten at det trenger å være noe galt

Lenke til kommentar
Tror ikke du skal tenke så mye på det jeg.

Er bilen vanskelig å få i gir? Kniper den på girene ?

Om ikke så tror jeg ikke klutsjen er dårlig.

Men det kommer jo også ann på hvem som har kjørt den, gamle personer er som oftest de som sliter den mest, men har bilen gådd mye så kan det også være at den er sliten... Men som sagt, jeg tviler.. noen biler bare er sånn. uten at det trenger å være noe galt

6119018[/snapback]

Ey!

Takk for svar.

Jeg tror nok ikke kløtsjen er veldig slitt, sånn egentlig. Den slurer ikke, men som jeg sa, så tar den ganske langt ute. Jeg liker det best når den tar nesten med en gang og lurte på om det var mulig å fikse det.

Bilen er en 2000 mod som har gått 130000km, noe jeg synes er helt greit for en Volvo. Saab'en min har gått 180000 og funker veldig bra og det er en 1999 mod :-)

Mvh

Stig-Ørjan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...