Gå til innhold

Intel 950? Nok grafikkraft?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Budsjett er jo ikke så relevant i og med at jeg har sett på macbook som kun leveres med 950en. Er dog i tvil på om det er nok krutt for min del, mac frister, men er redd det blir Dell på meg istedet.

6117934[/snapback]

950 duger til alt annet enn å spille 3d-spill nyere enn et par-tre år eller så. Moralen er vel at er du det minste interessert i spill, så er det ikke noe å satse på.

Olav

Lenke til kommentar
ville heller kjøpt meg et rimelig grafikkkort fremfor å bruke den integrerte grafikken. Stort sett alle brukbare billigkort på markedet er vel bedre enn de integrerte i hovedkortet :ermm:

6121091[/snapback]

Litt vanskelig gjøre det på en bærbar...

Lenke til kommentar
ville heller kjøpt meg et rimelig grafikkkort fremfor å bruke den integrerte grafikken. Stort sett alle brukbare billigkort på markedet er vel bedre enn de integrerte i hovedkortet :ermm:

6121091[/snapback]

Jeg er helt enig i det. For eksempel X200 eller X1300 med eget minne.
Lenke til kommentar

Intel GMA grafikkortene er ikke så ille som folk skal ha det til. Jeg kjører f.eks GTA SA på 1280x800 og medium detaljer og har null lag samt god grafikk. Kjører også Dreamfall uten problemer på samme oppløsning og detaljnivå (Intel GMA 915). Intel GMA 950 vil være noe kraftigere enn GMA 915, altså bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Siden du vurderer MAC er vel ikke spill som er prioritert høyest på lista. GMA900 som jeg har, gjør jobben helt greit. Intigrerte løsninger bruker mindre strøm enn dediserte. GMA950 hører til det nye brikkesettet til Intel, så det er nok en del bedre enn GMA900. Og som sagt over, GTA:SA flyter fint med GMA900(1.1GHz P-M, 1280MB minne) 1280x768 på low-medium.

Sikler litt selv på MacBooken, men pengene rekker ikke til nå. Så jeg håper på Mac med merom etter sommeren og utpå høsten en gang!

Lenke til kommentar

Nei, jeg har kommet til at jeg får slutte å spille, og heller bruke livet til noe bedre! :p Neida, men jeg på en måte vokst fra den voldsomme spillehungeren.

Det jeg egentlig bekymret meg mest for er om intel 950 ville klare å dra i vei alle grafiske effekter og slikt i OSX, har litt allergi mot intern grafikk, men macbooken ser jo nydelig ut med masse muligheter i et lite skall med nesten optimal skjermstørrelse.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

6121091[/snapback]

Jeg er helt enig i det. For eksempel X200 eller X1300 med eget minne.

6122301[/snapback]

Jeg er egentlig ikke helt enig, egen erfaring med GMA9xx tilsier at den bør være bra nok for de fleste formål. Begrensningen er sef hardcore 3D gaming, men hvem kjøper vel en MAC for gaming? Dessuten er neppe X200 og X1300 så ekstremt mye bedre enn GMA950 at det vil ha noen praktisk betydning, jeg mener selv med ett X1300 vil man slite med de nyeste 3D spillene? Spørsmålet er hvor mye man skal legge i å ha skjermkort som klarer "noe mer 3D" i forhold til ett skjermkort som klarer veldig lite 3D.. og da særlig hvis man vet at man ikke spiller de aktuelle spillene uansett. Det eneste kjipe er delt minne, så det bør man etter min mening ta høyde for og passe på at man ikke "kjiper" inn på RAMen :)

Selv kjøpte jeg en 9300 med GeForce 6800 Go, det verste det kortet har gjennomgått må være 3DMark. Ellers har jeg ikke spilt noen 3D spill eller utført andre oppgaver som skulle tilsi at jeg trengte det kortet, mao kunne jeg også strengt tatt klart meg med ett GMA950 og spart endel lapper på veien :) Dvs nå har jeg en 1900*1200 skjerm på min, så jeg mistenker kanskje at GMA950 kunne blitt noe irriterende, uten at jeg har bevis for å si/tro det.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har kommet til at jeg får slutte å spille, og heller bruke livet til noe bedre! :p Neida, men jeg på en måte vokst fra den voldsomme spillehungeren.

Det jeg egentlig bekymret meg mest for er om intel 950 ville klare å dra i vei alle grafiske effekter og slikt i OSX, har litt allergi mot intern grafikk, men macbooken ser jo nydelig ut med masse muligheter i et lite skall med nesten optimal skjermstørrelse.

6124240[/snapback]

Tror GMA950 spiser eyecandyen til OSX ganske så lett. Hadde jo vært som å skyte seg selv i foten for Apple å lage en marskin som ikke klarer å kjøre OSet sitt. 3dmark03_h_yere_er_bedre.png

Dellen har GMA950. GMA900 scorer litt lavere enn det, 700~1000 poeng.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...