Moal Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 finnes det trådløs router me 6 porter? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 finnes det trådløs router me 6 porter? 6117695[/snapback] Såvidt jeg vet så har jeg ikke hørt om det, vanligste er vel 4 porter. Hva med å kjøpe en trådbasert router med 8 porter og et accesspoint. MUlig det finnes med 6 porter, men jeg har i hvertfall ikke sett det. Hva med å prøve salg@"din favorittnettbutikk" og spørre? Lenke til kommentar
Moal Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) finnes det trådløs router me 6 porter? 6117695[/snapback] Såvidt jeg vet så har jeg ikke hørt om det, vanligste er vel 4 porter. Hva med å kjøpe en trådbasert router med 8 porter og et accesspoint. MUlig det finnes med 6 porter, men jeg har i hvertfall ikke sett det. Hva med å prøve salg@"din favorittnettbutikk" og spørre? 6117861[/snapback] accesspoint hørtes interresant ut. kan du forklare hvordan det funker? har allerede forhørt meg med komplett, men hadde ikke peiling... Endret 16. mai 2006 av Moal Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Du plugger det inn i routeren og logger deg inn på webinnloggingen til routeren og gjør dine nødvendige innstillinger, men hvorfor akkurat 6 porter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 To routere (med 4 porter hver) eller en router og en switch vil funke fint også. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Du plugger det inn i routeren og logger deg inn på webinnloggingen til routeren og gjør dine nødvendige innstillinger, men hvorfor akkurat 6 porter? 6118073[/snapback] 6 porter fordi har en del pc'er fra før av uten trådløs nettverks kort, så ville vært bra me noe å gå på... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hva med å velge deg en god trådløs ruter, og så kjøpe en god 5-porters switch i tillegg? bare koble switchen til en av ruterens 4-porter. Evt. kjøpe Gigabit switch, hvis det skal gå en del trafikk mellom PCene dine, og de har nettverks-NIC. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Hva med å velge deg en god trådløs ruter, og så kjøpe en god 5-porters switch i tillegg? bare koble switchen til en av ruterens 4-porter. Evt. kjøpe Gigabit switch, hvis det skal gå en del trafikk mellom PCene dine, og de har nettverks-NIC. 6118129[/snapback] har en corega 1gb siwtch 4 porter fra før av, så d betyr at jeg kan bruke 4 portene på den switechen jeg har + de 4 portene på den trådløse routern, bare ved å koble dem opp med en nettverkskabel (cat5 eller cat6)? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Det stemmer du kobler bare fra lan porten på routeren videre til switchen. Routeren vil da dele ut ipadresser (DHCP) til alle portene. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Det stemmer du kobler bare fra lan porten på routeren videre til switchen.Routeren vil da dele ut ipadresser (DHCP) til alle portene. 6118727[/snapback] takker da blir d LAN førr alla penga ^^ Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 er det noen mulighet for at du kan få flere en 4 porter da trådløst? Lenke til kommentar
Moal Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 er det noen mulighet for at du kan få flere en 4 porter da trådløst? 6121296[/snapback] ja, som de andre har forklart det her, er det bare å kjøpe en 4p trådløs router og en annen switch.. no problems ^^ Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hvis man er avhengig av temmelig heftig throughput fra WAN til LAN-portene på en ruter, bør man kanskje opp i high-end-klasse uansett (typisk 2-5000,- for en ruter). Men for en normal bruker i et hjemmemiljø holder det nok fint med en grei trådløs/ikke-trådløs ruter av noe slag, som dermed har 4 vanlige 10/100-porter, eller 1000-porter med D-Link sin gaming-ruter. Hvis du i tillegg til dette er avhengig av tung/rask trafikk mellom PCene dine, kjøper man som nevnt en switch med ønsket antall porter (5, 8, 16, 24, 32, 48), og ønsket hastighet (100Mbit/1000Mbit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå