Gå til innhold

Erfaringer med NewPhone.no

Anbefalte innlegg

Hvor i huleste tar du tallet 94 fra? Sannheten er at billigste måte å ha E90 via newphone er 420+55=475 kr pr. måned. Dette tilsvarer 40MB/53MB avhengig av Netcom/Telenor. (Forøvrig står det at du ringer for hele leiebeløpet. Kan du bekrefte/avkrefte at man også kan surfe for hele leiebeløpet?)

40-50Mb er jævlig mye e-post.

Flåtestyring burde ikke komme i nærheten av 40-50Mb.

Ei heller utkvittering av oppdrag.

Dokumentbehandling på telefonen generer ikke forbruk i det hele tatt.

Og hva VPN mot en server angår: 50 Mb tilsvarer noe sånn som 52428800 tegn. La oss si at 1/3 del går bort til sertifikathandling, ping, etc. Fortsatt ufattelige mengder tegn.

Det spiller ingen rolle om du prater om forbruk eller ringeforbruk. Å hevde at alle som har behov for en E90 på jobb forbruker over 475 kr i måneden er ikke sannheten.

Hele poenget er jo at man ikke nødvendigvis må være storforbruker av mobile tjenester for å ha behov for en dyr telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tallet 94,- var et eks på relativt lavt forbruk

har så langt tilgode og være i møte med varierende brukere der de med forbruk i den str orden ønsker seg mobiler i denne prisklasse men selvsagt finnes unntak

poenget mitt er at det ofte er en sammenheng mellom brukergruppe og mobilønske

Lenke til kommentar
tallet 94,- var et eks på relativt lavt forbruk

har så langt tilgode og være i møte med varierende brukere der de med forbruk i den str orden ønsker seg mobiler i denne prisklasse men selvsagt finnes unntak

poenget mitt er at det ofte er en sammenheng mellom brukergruppe og mobilønske

Hva skjedde med store bokstaver, komma og punktum?

I en av de første postene i denne tråden, ble det fortalt at "kunden" fikk tilsendt en kontrakt med 21 skrivefeil. Det virker på meg, som om skrivefeil er vanlig praksis hos ansatte i newphone.

Du skrev at du kan duellere med hvem som helst ang. telecom. Alle kan bli med i en duell, men hva er poenget med å bli med i den om man vet man vil tape?

Endret av glosi
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
vi har brukt avtalegenerator så lenge jeg kan huske

der skriver jeg sted, dato og navn

steder jeg bor samt navnet mitt begynner jeg faktisk og få draget på gitt;)

ellers lite eller ingenting og kommentere av det du skriver

Venter spent på rettsaken den 18 Aug, som en sklriver om i en annen tråd om Newphone her.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har kun dårlige erfaringer med Newphone. Newphone lurte meg. En selger solgte meg et abonnement der han unnlot å oppgi den faste månedsprisen. Jeg gjentok sikkert 4 ganger spørsmål som "du er sikker på at dette er alt jeg må betale??" med bekreftende svar, og var selvsagt svært skuffet over å finne en utgift som selgeren ikke hadde gitt beskjed om.

Regningene er UMULIG å tolke. Det er pluss ditt og minus datt. Dersom man bruker nok tellerskritt kan man trekke fra en sum. Men det finnes ingen nettside som forteller hvor mye man har brukt! Så det er ren gjetning.

Da jeg skulle si opp etter 2 år fikk jeg svar at det er 60 dagers oppsigelse. 60 dager!!! Etter 2 år som kunde!!

Dersom du vil komme deg ut før tiden koster det en formue har jeg lest på nettet. Derfor har jeg holdt ut tiden.

NewPhone er lureri. Hold deg unna!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...