CrazyKnight Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har lest litt på forumet her tidligere om hva folk mener om dette opplegget. Men er det nå i dag flere som har erfaringer med de? Jeg ser det vel ikke som overhengende sannsynlig at jeg kommer til å bruke de selv, men lurer litt på hva andre mener og eventuelle erfaringer... CK Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Newphone = lureri. bare se på månedsavgifter, minuttpris o.l også ser du det om du ser nøye. Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hei! Vi ønsket å bli kunde hos NewPhone og ba om tilbud etc. Fikk et bra tilbud og De kom til oss for å vise telefoner etc. Da vi sa ja til tilbudet, sendte De oss kontrakt for det vi skulle ha. Da var priser etc. annerledes enn i tilbudet. De hadde også 21 skrivefeil i kontrakten. Navn og adresse var også skrevet feil. Tok da kontakt med De, og spurte om prisene, fikk da beskjed om at det var tilbudsprisene vi skulle forholde oss til men at vi måtte underskrive kontrakten med feil priser, så skulle De rette de når De fikk kontrakten tilbake. Skrivefeilene måtte vi bare regne med da De hadde så mye å gjøre. Min konklusjon er at NewPhone ikke er seriøse. Endret 17. mai 2006 av ebbe77 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Ebbe77: Det høres jo mindre bra ut, er enig i det. Imidlertid tror jeg NewPhone faktisk har et produkt og tilby. Kanskje ikke så godt til privatpersoner, men det må være flott for en bedrift å kunne "lease" telefonene på denne måten. Synes ikke månedsavgifter og minuttpriser var så ille - men så er jeg da også vant til Bedrift pluss fra Telenor Mobil.. Lenke til kommentar
AreRiksaasen Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg ble lurt inn på kontrakt av Newphone. Selgeren, Hege Thorstensen, løy til meg gjentatte ganger. Jeg tilbød daglig leder å holde kjeft om mine dårlige erfaringer hvis han løste meg fra kontrakten, men det takket han høflig nei til. Ett pluss har Newphone: Veldig god kundeservice. Kort ventetid på telefonen og de holder det de lover. Jeg hadde en hyggelig og profesjonell samtale med Øyvind der i dag, skarp fyr, kommer nok langt her i verden. mvh Are Riksaasen 48224742 (telenorabonnement) Lenke til kommentar
geokri Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 når det gjelder leveranse av mobiltelefoni til mellomstore-store bedrifter er det bare 2 som kan tilby alt det som trengs, og det er telenor og netcom, alle de andre mangler tjenester, eller kundeservice osv. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ble lurt inn på kontrakt av Newphone. Selgeren, Hege Thorstensen, løy til meg gjentatte ganger. Jeg tilbød daglig leder å holde kjeft om mine dårlige erfaringer hvis han løste meg fra kontrakten, men det takket han høflig nei til. Ett pluss har Newphone: Veldig god kundeservice. Kort ventetid på telefonen og de holder det de lover. Jeg hadde en hyggelig og profesjonell samtale med Øyvind der i dag, skarp fyr, kommer nok langt her i verden. Ehh - hvis de har veldig god kunderservice, kort ventetid på telefonen pluss holder det de lover, hva er da egentlig problemet? Mvh Dan Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Onkelen min er kjempefornød med Newphone, han får 1 ny mobil i året, og månedsprisen er på 420 og¨så ringer han for det.. Men han har det gjennom firmaet sitt.... Men en ting, går det ann å få newphone som privatperson?? Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 ...vi måtte underskrive kontrakten med feil priser, så skulle De rette de når De fikk kontrakten tilbake. Jeg regner med dere ikke skrev under? Så lenge de har det svart på hvitt skal det mye til for å få endret det, vil jeg tro. Lenke til kommentar
sørby Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Newphone lurer kundene sine hele tiden. Problemer kommer når vi skal portere kundene ut fra Newphone, det er dyyyrt. En kunde måtte betale ca 40.000kr for og komme seg ut av kontrakten han skrev under for ca 2 år siden. Mens en annen med ca 20 abo måtte ut med 80.000kr for og komme seg ut. Min erfaring er at det er at Telenor og NetCom som er de meste ryddig i bedriftsmarkede. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har to telefon fra Newphone per i dag og hadde 5 på det meste, pluss vært i intervju på salgsjobb hos dem. Du får jo som nevnt i en tidligere post hele leasingkostnaden refundert igjennom samtalefakturaen. At de lurer folk er vel ikke helt slik det er, ulempen med dem er at du binder deg opp til en treårig leasingavtale på hver av telefonene du leaser. Sant nok at du får ny hvert år men da gjelder det tre nye år. Mitt firma sa opp 3 abonnement etter ett år, betaler fortsatt leasing på 3 telefoner, fant det greiere å la de gå ut leasingtiden enn å betale dem ut med en gang. Men rett skal være rett, hvis du leaser f.eks en 6280 koster den 149.- Netto per måned, bryter du kontrakten før må du betale ut resterende måneder. Altså 36 måneder minus de månedene du har hatt telefonen. Det vil si har du 24 måneder igjen utgjør det 3576.- per telefon. Kontrakten skal man jo lese igjennom før man signerer, dette er ihvertfall viktig når man som firma skal inn i avtaler. Men uten å røpe for mye, vet ikke om det er skadelig men lar vær uansett, så vet jeg at med den summen en selger får for hvert abonnement er det nok litt pynting på ordene for å få en kjøper på kroken. Det var min erfaring/mening om saken ihvertfall, igjen synes ikke de er noen luringer, har man ett firma som skal fortsette en stund og ønsker at de ansatte skal ha oppdaterte telefoner fungerer jo dette bra. -SD- Lenke til kommentar
Xmiri Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Newphone = lureri. Det største problemet hos Newphone finner du i salgsleddet. Som flere andre her har nevnt, ljuger selgerene så det renner av dem. Den erfaringen har SAMTLIGE Newphone kunder jeg har vært i kontakt med. For dem som har dysleksi eller andre lesevansker, er dette et stort problem. Ringeprisene er ikke så gale, men tre års bindingstid er uhørt! I min kontakt med forbrukerombudet ble det sagt til meg "Newphone er bransjens store narr, vi anbefaler at du ikke bruker dem. Vi får klager hver uke." Det samme sier bekjente av meg som har vært selgere av tlf abonnementer i mange år. De sier at "Newphone vitser" er veldig populære på deres arbeidsplasser. En slik vits er: "Har du hørt om newphone kunden som ville bytte abonements operatør?.." (Jepp.. det er vitsen i sin fulle tekst...) Som nevnt tidligere, ringeprisene er konkurransedyktige, kundeservicen er god, og i serviceleddet holder de hva de lover. MEN DET HJELPER LITE NÅR DU FØLER DU HAR BLITT KUNDE PÅ FALSKE PREMISSER. I TILLEGG ER DET EKSTREMT KOSTBART/TAR EKSTREMT LANG TID Å BYTTE ABONNEMENT. DVS at Newphone sin strategi i praksis er å FANGE kundene sine i en felle det er svært vanskelig å komme seg ut av. Før i tiden kalte man slikt bondefanging, eller Shanghaiing. Det Newphone gjør er faktisk lov, men det er MEGET SLEIPT, og de må regne med at kundene blir misfornøyd når de vil bytte operatør. Det er dessverre i seneste laget... Hvis telefonen din går istykker kan de i mange tilfeller ikke hjelpe deg med reparasjon heller. Det har ført til at jeg har måttet kjøpe TO nye telefoner, dermed kan en i praksis si at abonementsprisen flyr til himmels! MITT RÅD: STYR UNNA! De har ingenting å tilby som ikke andre har alikevel, og det er tre år til du kan bytte abonement igjen neste gang. Medmindre du har ræva full av gryn da. MVH Geir Hilmersen - misfornøyd Newphonekunde. Lenke til kommentar
Xmiri Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Newphone = lureri. Det største problemet hos Newphone finner du i salgsleddet. Som flere andre her har nevnt, ljuger selgerene så det renner av dem. Den erfaringen har SAMTLIGE Newphone kunder jeg har vært i kontakt med. For dem som har dysleksi eller andre lesevansker, er dette et stort problem. Ringeprisene er ikke så gale, men tre års bindingstid er uhørt! I min kontakt med forbrukerombudet ble det sagt til meg "Newphone er bransjens store narr, vi anbefaler at du ikke bruker dem. Vi får klager hver uke." Det samme sier bekjente av meg som har vært selgere av tlf abonnementer i mange år. De sier at "Newphone vitser" er veldig populære på deres arbeidsplasser. En slik vits er: "Har du hørt om newphone kunden som ville bytte abonements operatør?.." (Jepp.. det er vitsen i sin fulle tekst...) Som nevnt tidligere, ringeprisene er konkurransedyktige, kundeservicen er god, og i serviceleddet holder de hva de lover. MEN DET HJELPER LITE NÅR DU FØLER DU HAR BLITT KUNDE PÅ FALSKE PREMISSER. I TILLEGG ER DET EKSTREMT KOSTBART/TAR EKSTREMT LANG TID Å BYTTE ABONNEMENT. DVS at Newphone sin strategi i praksis er å FANGE kundene sine i en felle det er svært vanskelig å komme seg ut av. Før i tiden kalte man slikt bondefanging, eller Shanghaiing. Det Newphone gjør er faktisk lov, men det er MEGET SLEIPT, og de må regne med at kundene blir misfornøyd når de vil bytte operatør. Det er dessverre i seneste laget... Hvis telefonen din går istykker kan de i mange tilfeller ikke hjelpe deg med reparasjon heller. Det har ført til at jeg har måttet kjøpe TO nye telefoner, dermed kan en i praksis si at abonementsprisen flyr til himmels! MITT RÅD: STYR UNNA! De har ingenting å tilby som ikke andre har alikevel, og det er tre år til du kan bytte abonement igjen neste gang. Medmindre du har ræva full av gryn da. MVH Geir Hilmersen - misfornøyd Newphonekunde. Lenke til kommentar
pauli Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Dere som sier at dette er lureri har fulstendig misforstått. Hvis dere har sett på prisene på alle andre bedriftsabonomanger hos telenor, netcom, ventelo o.s.v så ser dere at de har stort sett de samme ringeprisene som newphone Det eneste er kanskje månedsavgiften som er litt høyere men hos både telenor og netcom må du kjøpe telefoner til en viss pris, alt etter hvilken telefon du skal ha Og vis du da tenker deg om sparer du firmaet ditt for mange utgifter med å slippe å kjøpe inn selve telefonene. Hvis du hos telenor f.eks må kjøpe en nokia N95 koster den 2500 med ett abonoment som koster 60 kr i mnd mindre, i tillegg er du bundet til denne telefonen i 18 mnd. hosnewphone kan du bytte telefonene en gang i året, og du kan velge fritt merke og modell da slipper du å få det skvipet til telenor og netcom til en kr, og ugunstige ringepriser. Alt i alt hvis du tenker at en ny telefon koster firmaet 3000 kr, og newphone sparer deg for disse pengene, har du da fått substidiert 3000 kr i ringetid, og da kan du regne deg ned til en effektiv ringepris mellom 25 og 30 øre hos newphone Hos newphone er du heller ikke bundet til noe abonoment. du kan fritt velge mellom 8 abonomenter på både telenor og netcom sitt nett. De som sier at folk ikke greier å ringe til deg, må virkelig ikke skylde på newphone, det er tull, du må ringe telenor eller netcom fordi da er det deres nett som svikter Lenke til kommentar
gadgetpro Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 kult å lese at selgerne ikke har peiling etc selger NewPhone selv og stiller mere enn gjerne til "duell" ang telecom med hvem som helst her inne Man kan si mye om NewPhone som også om alle andre leverandører av tellerskritt i Norge men og påstå at dette er dyrt blir vel i beste fall feil For de som ikke hopper fra operatør til operatør vil det lønne seg dersom man ønsker en god mobil og ringer for hele leiebeløpet ringer man ikke for hele leiebeløpet bør man vel strengt talt se om man har behov for mobil til 5-7000? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) ringer man ikke for hele leiebeløpet bør man vel strengt talt se om man har behov for mobil til 5-7000? Hvor stort beløp man ringer for har da ikke noe som helst med hvor dyr telefon man behøver? Det er jo absurd. "Du som ikke har 10 Mbit linje trenger i hvertfall ikke en PC til 20 000kr" Endret 18. desember 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har newphone selv og er fornøyd. Siden det ble bestilt på en torsdag og jeg hadde ferie uka etter sendte dem simkortet på express så jeg fikk det over natta siden jeg ønsket det. Ringte dem også og fikk det portert mandagen etter, da to uker tidligere enn det skulle. Så veldig fornøyd med servicen der. Hvordan prisene er vet jeg ikke, siden jeg ikke betaler det selv Lenke til kommentar
gadgetpro Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 ringer man ikke for hele leiebeløpet bør man vel strengt talt se om man har behov for mobil til 5-7000? Hvor stort beløp man ringer for har da ikke noe som helst med hvor dyr telefon man behøver? Det er jo absurd. "Du som ikke har 10 Mbit linje trenger i hvertfall ikke en PC til 20 000kr" Så du mener altså med dette at med et gjennomsnittsforbruk pr mnd på 94,- så kunne man alikevel trenge en E90 eller TyTn II etc??? Har så langt tilgode å se snekkeren eller annen ansatt med slikt forbruk ønske seg slike modeller og har vært hos MANGE men er sikkert kult i ungdomsmiljø selv også med ring kontant og ha slike modeller men her snakker vi bedrifter Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Så du mener altså med dette at med et gjennomsnittsforbruk pr mnd på 94,- så kunne man alikevel trenge en E90 eller TyTn II etc???Har så langt tilgode å se snekkeren eller annen ansatt med slikt forbruk ønske seg slike modeller og har vært hos MANGE men er sikkert kult i ungdomsmiljø selv også med ring kontant og ha slike modeller men her snakker vi bedrifter Jeg mener akkurat det jeg sier. Det er ingen sammenheng mellom hvor mye man ringer, og hvor dyr telefon man har. Om du som selger hevder dette overfor kundene dine, så er jeg jammen meg glad for å ikke være kunde hos deg. Faktisk vil en person som har høyt ringevolum, og ingen andre behov være mye bedre tjent med en billigere telefon uten bråter av strømhungrige ekstrafunksjoner som aldri blir brukt. Telefonene du nevner er et glimrende eksempel. Man kjøper ikke en E90 eller en TyTn II fordi man ringer mye, man kjøper de fordi man har behov for mobil e-post, dokumentbehandling, flåtestyring, direktetilgang til vareregister, etc. etc. Om du sitter i telefonen dagen lang, la oss si gjennomsnittelig 4 timer pr. dag, og det er alt du bruker telefonen til er det bare tull å kjøpe en E90 eller TyTn II. Da er du mye bedre tjent med en 1000 kr telefon som har 3 ganger så lang taletid. Om du ringer 10 minutter hver dag, men har VPN kobling til serveren på telefonen slik at du har direktetilgang til serveren hvorhen du går, så trenger du en dyr telefon. Om du driver med levering, får alle ordre direkte inn på telefonen, kvitterer ut oppdrag, etc. men faktisk ikke ringer eller mottar samtaler på jobbtelefonen i det hele tatt, ja da trenger du en dyr telefon. Det er rett og slett direkte feil å påstå at det er en forbindelse mellom hvor dyr telefon man trenger og hvor mye man ringer. Hvor dyr telefon man trenger avhenger ene og alene av hvilke funksjoner utover ren tale man har behov for. Lenke til kommentar
gadgetpro Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det står forbruk min gode mann under dette er samtaler bare en del av det totalt epost,internett og alt av annet man måtte bruke en feks E90 til går under FORBRUK og meg et totalt forbruk på feks 94 pr mnd så er man IKKE en storforbruker av mobile tjenester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå