Gå til innhold

Utvidet skrivebord med 15.4" og 20"

Anbefalte innlegg

God aften.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en 20" widescreen skjerm som skal stå rett ved siden av laptopen min.

Jeg har forsøkt å koble til en 19" CRT monitor, men da jeg skulle utvide skrivebordet til den andre skjermen fikk jeg to ekle striper oppe og nede. Jeg antar dette er fordi laptopen er i widescreenformat.

De aktuelle oppløsningene er henholdsvis 1280x800 og 1680x1050. 16:10 begge to altså.

Vil jeg kunne ha et perfekt utvidet skrivebord med disse to skjermene? Vil jeg kunne kjøre native oppløsning på begge skjermene samtidig som de ser ut som de er sammenhengende?

Jeg skjønner det godt om dere ikke forstår problemstillingen, men jeg er syk og klarer ikke formulere meg bedre :/

PS: Jeg tenker i hovedsak på dell sin 2007FPW (Når den kommer)

Takker like så godt på forhånd.

Endret av Lord^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er avhengig av driverne/programvaren som utvider skrivebordet for deg.

Selv med det som er innebygd i Windows skulle ikke dette være noe problem å velge oppløsning på skjerm nummer 2, men som sagt, kan variere litt ut i fra driverne, særlig siden det er laptop.

Lenke til kommentar

Okay, jeg finner ikke 1680x1050 under listen av oppløsninger.

Betyr dette at jeg ikke vil kunne kjøre den eksterne skjermen på sin native oppløsning? Og jeg derfor ikke vil med optimalt bilde på skjerm #2 ha et knirkefritt utvidet skrivebord?

Lenke til kommentar
Okay, jeg finner ikke 1680x1050 under listen av oppløsninger.

Betyr dette at jeg ikke vil kunne kjøre den eksterne skjermen på sin native oppløsning? Og jeg derfor ikke vil med optimalt bilde på skjerm #2 ha et knirkefritt utvidet skrivebord?

6118013[/snapback]

Hvis du har et skjermkort som enten støtter de nyeste Nvidia driverne eller de nyeste ATI driverne, så skal det der fungere. Bruker selv begge merkene, og har sekundærskjerm med utvidet desktop i begge skjermenes iboende oppløsning.

Med Nvidia kan jeg tilogmed sette 17" skjermen på høgkant for å gjøre det lettere å lese PDF filer etc. Har ikke testet det med ATI-kortet, men regner med det funker der også.

Lenke til kommentar

Kanskje det har noe med at jeg bruker standard drivere som fulgte med pcen.

Er snakk om et x700 kort foresten. Og eneste utgang jeg har er VGA, gir dette dårlig skjermbilde?

Laster ned Omega drivere jeg og ser om de gir meg flere alternativer.

Da var omega installert, og den gav meg alle oppløsningener mellom himmel og jord. Så nå burde det funke greit slik jeg ser det :)

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...