Gå til innhold

Inntilling av lukketid på 350`n

Anbefalte innlegg

Jeg har til tider fått veldig uskarpe bilder, og lurer på om det er pga. lukketiden er justert?

Bruker som oftest P og ekstern blits, men enkelte ganger fyrer ikke blitsen av heller.

Hva er "nøytral innstilling på lukketiden? og hvordan vet jeg det ved å skru på hjulet?

Kan lukketiden påvirke slik at ikke blitsen funker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva du mener med nøytral innstilling på lukkertid, men du kan ha rett angående blits og lukkertid. Jeg sier ingenting sråsikkert her, men jeg mener å ha hørt at ved for kort lukkertid vil ikke blitsen fyre av.

Uskarpe bilder kommer vanligvis av at lukkertiden er for lang for håndholdt fotografering, eller at du har fokusert feil.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva du mener med nøytral innstilling på lukkertid, men du kan ha rett angående blits og lukkertid. Jeg sier ingenting sråsikkert her, men jeg mener å ha hørt at ved for kort lukkertid vil ikke blitsen fyre av.

Uskarpe bilder kommer vanligvis av at lukkertiden er for lang for håndholdt fotografering, eller at du har fokusert feil.

6117551[/snapback]

Takk for svar, regner med at lukkertiden er for lang, men skal jeg da skru hjulet mot venstre eller høyre og hvordan er det dette med trinn på 1/3 stopp fungerer?
Lenke til kommentar

TV styrer lukketiden på hjulet. hvis blænden er for lille blinker lukketiden i søgerene, og så må du op i iso

men når du klikker blitzen op kan du kun køre på under1/200 så vidt jeg husker - men det er en længere historie der kan læse i brugsforvirringen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...