Gå til innhold

Å "knekke" fingrer


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt å bli keyboard eller pianospiller er det hvertfall noe av det værste du kan gjøre..Prøv heller å bare strekke fingrene skikkelig godt (uten å sette hendene sammen og knekke de bakover, ikke dra i de bare skyv fingrene "utover"). Det gjør samme nytten, og er ikke skadelig. Du vil få noen små lyder når du knytter hendene igjen.

Jo oftere du knekker leddene, jo oftere samler det seg væske som gir ubehag og man må "knekke" de opp igjen.

 

Jan Teigen har fått helt krokete hender, men det skyldes leddgikt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Har du tenkt å bli keyboard eller pianospiller er det hvertfall noe av det værste du kan gjøre.

Jan Teigen har fått helt krokete hender, men det skyldes leddgikt.

6280746[/snapback]

Har spilt piano en liten stund selv uten problemer med det. Det går noe leddgikt i slekta, men jeg tror ikke det er det som har satt igang faenskapet hos meg enda.

Lenke til kommentar
jeg har knekt kjeven i en bilulykke, så nå i ettertid har jeg fått en uvane med at jeg "knekker" -kjeven inn i mellom, tro om det kan være skadelig det da  :ermm:

6290503[/snapback]

Jeg kan knekke kjeven uansett, og jeg kan flytte den "ut" på den ene siden, så den låser seg fast. Når jeg knekker den ut igjen, får jeg smerter i hele beiner opp til skallen. Har heldigvis ingen uvane med å gjøre det. Har ikke hatt noen ulykker med kjeven.

 

Av andre ledd som kan knekkes er f.eks. den ene tåa (knekker når jeg bøyer den), knærne, anklene, albuene (stramme biceps og strekke armen), håndleddene, alle fingrene, nakken, ryggen, noen flere tær, penis (:scared:) , og jeg har kjent det i hofta.

 

Jeg kan umulig ha helt normale ledd :/

Lenke til kommentar
Av andre ledd som kan knekkes er f.eks. den ene tåa (knekker når jeg bøyer den), knærne, anklene, albuene (stramme biceps og strekke armen), håndleddene, alle fingrene, nakken, ryggen, noen flere tær, penis (:scared:) , og jeg har kjent det i hofta.
[min uthev]

Jeg ville også sett :scared: ut hvis jeg hadde et LEDD i min penis...

 

Kanskje du har litt hest i familiegenene? :tease:

Jeg mener hester har bein i penis for å bedre kontrollere penetrasjon (jeg vet at elefanter har det ihvertfall, men tenkte hest kanskje var mer plausibelt), og hvis de har bein i penis må de kanskje ha et ledd også...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Har du tenkt å bli keyboard eller pianospiller er det hvertfall noe av det værste du kan gjøre..Prøv heller å bare strekke fingrene skikkelig godt (uten å sette hendene sammen og knekke de bakover, ikke dra i de bare skyv fingrene "utover"). Det gjør samme nytten, og er ikke skadelig. Du vil få noen små lyder når du knytter hendene igjen.

Jo oftere du knekker leddene, jo oftere samler det seg væske som gir ubehag og man må "knekke" de opp igjen.

 

Jan Teigen har fått helt krokete hender, men det skyldes leddgikt.

6280746[/snapback]

 

 

Hva er så galt med å knekke fingrene hvis du spiller piano/keyboard?

 

Selv har jeg spilt piano i omtrent tre år, og ofte føler jeg at det er bedre å spille etter å ha knukket fingra.

 

Har faktisk klart å holde meg ifra å knekke nakke og fingre på ei stund nå..

Lenke til kommentar

Det der med halebeine gjør jeg når jeg sitter på dritern :tease:

Fingrene blir vel knekt 2-3 ganger daglig.

Har vel holdt på i 5 år elns og ikke merket noe ubehag hvertfall.

Nakken er litt værre, får litt vondt, men jeg gjør det alikevel. (Jadajada, trenger ikke si jeg skal slutte hvis det er ondt.)

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Fordi du blir stivere og stivere i leddene over maaaange år, og dette går heftig ut over pianoskills.

Å knekke leddene er en slags "falsk" god følelse. Man skaper en avhengighet på en måte, fordi jo oftere du gjør det, jo mere blir leddene fylt av luft/væske så du føler deg stiv, og må knekke opp igjen. Hvis du lar helt være, slipper du å få vondt i fingrene i det hele tatt etter en stund. Det er nok mye sunnere.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...