Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bakcup av NGT sine innstilinger til 546i *Løst*

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det hjelper, men jeg flashet akkurat min 546i fra NextGenTel (4 minutter siden), og da måtte jeg bare gå på rutersiden, og velge konfigurasjonshjelper på nytt. Da var de bare å skrive inn brukernavn og passord, og nå er jeg på nett. Og det første jeg gjør når jeg kommer på Internett, er å skrive litt om det på hardware.no...

6163541[/snapback]

Jeg har kommet på nett.. men modemet mitt er onkelig dritt var sånn før oppgradering også.. bruker kanskje 20 min på og få dsl lyset til og lyse. også ip telefonen fungere noen ganger og sånn.. derfor lurer jeg på om hvis jeg prøver og gjenopprette ngt sine innstilinger så kanskje jeg får til telefonen så den fungerer hele tia.. Men prøvde et annet adsl 2 + modem i sta det brute sa 10 sekunder på og få dsl lyset til og lyse stabilt.. kanskje noe galt med min speedtouch?

BTW.. Hva valgte du på VPI/VCI? var ikke helt sikker på den jeg men valgte 1.32 også brukte jeg pppoe til og koble til.

Og etter og ha lest posten din en gang til så virker det som du har NGT innstilingene enda.. routersiden min har blitt engelsk og jeg har ikke de vanlige NGT innstilingene på onfigurasjonshjelper eller setup som den heter nå har PPP eller Bridge. og når jeg går inn på PPP kan jeg velge mellom PPPoE eller PPPoA

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at det er noe annet personlig der en brukernavn og passord.. alle Nextphone adapterene er vel like. men NGT vil jo ikke gi ut opplysninger om åssen protocol den bruker eller hva slags porter eller noe slikt. Skulle tru alle Nextphone adapterene er like pga jeg bestilte nextphone etter adsl og de sendte meg bare adapteren lenge etter jeg hadde fåt modemet.

Lenge er ikke riktig da men noe senere.. tingen er det at nextphonen min gir stånn tutu tut tut lyd mange ganger når jeg tar ov røret. noen ganer kommer summetone og da slår jeg nummer.. og noen ganger ringer den ut og andre ganger ikke.. vet ikke om det er pga jeg oppgraderte firmware før jeg fikk telefonen eller om det kanskje er noe galt. Også bruker Modemet Kjempe lang tid på og få dsl lyset til og lyse. men sånn har det alltid vært. Har hat det snart 1 måned

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med telefonen.

Mange har ikke nådd meg.En gang kom meldingen nummeret er ikke i bruk også.

Det hakker når jeg laster ned selv om adapteren skal forhindre dette.

Av og til kommer det pipelyder under en samtale,pipelyden er lik den som kommer når man trykker på tastene til gamle telefoner eller telefonkiosker.

Lenke til kommentar

Hmm men jeg får nesten alldrig ringt ut må gjerne ta av røre og ringe og legge på ca 30 ganger før jeg kommer ut og sånn er det hver gang. men hadde vært fint og hat innstilingene til NGT før jeg eventuelt ringer og klager om det er en feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...