Handl3vogn Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Hei jeg har oppgradert Firmware'n på min speedtouch 546i. Glemte så klart og ta backup av NGT sine innstilinger så alt er nå fra fabrikk.. så det jeg lurte på er om noen med NGT og 546i kan sende meg en backup av NGT sinne innstilinger på den routeren.. Endret 30. mai 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Kan du ikke bare resette den og gå inn på http://aktivering.nextgentel.no? Det funker ihvertfall på Netopia rutere. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Nei det går ikke. for Speedtouchen har en egen innstilig som er lagt til av NGT og når jeg oppgraderte firmware så mista jeg den. altså jeg har nå valget mellom PPPoE PPPoA og Brigde mode.. Men vil gjerne ha igjen de forhånds innstilingene til Ngt.. Har klart og koble på nett osv Med PPPoE men det er ikke helt det samme. og jeg har mistante om at jeg mangler noen innstilinger til Ip telefon adapteren for den fungerer alltid:P Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 let litt her: http://ngtforum.net/viewforum.php?f=11&sid...04064a74d421808 Ganske sikker på at jeg har sett noe om det før men orket ikke lete gjennom alt. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) 546i innstillinger som vedlegg Edit>var ikke lov sende denne filtypen Endret 17. mai 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 546i innstillinger som vedlegg Edit>var ikke lov sende denne filtypen 6119361[/snapback] zip. den da, eller rename til en annen filtype Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 vil det fungere å legge inn andre sine innstillinger? ligger ikke PPPoE brukernavn/passord etc i den filen? Kan ikke være så lurt å spre den rundt da. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 han kan jo resete rutern før han lager en sikerhets kopi uten passord. og deretetter ta en sikerhets kopi slik som rutern er blanco uten forhåndkonfigrete innstilinger. husk bare på sikerhetskopier før reseting slik at du skjapt får tilbakeført din configrasjon Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 ja, men da må han vite hvor/hvordan han får satt inn passordet igjen. Vet at jeg leste noe om dette på ngtforum men gidder ikke lete det opp. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 zip. den da, eller rename til en annen filtype Komprimerte den til rar uten hjelp. Det er en ini fil,endret navnet ini uten hjelp. Hva skal jeg endre den til og hvordan. Kan jeg feks kopiere innholdet i ini filen inn i et tekstdokument slik at han kan kopiere innholdet tilbake tile en ini fil. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Du kan sette på .txt på slutten. det fungerer det. test.ini.txt Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Backup av orginalinnstillinger som vedlegg Fjernet det da det er mine private innstillnger,maa sjekke om det er lurt med tanke paa passord og brukernavn,tenkte ikke paa det Endret 17. mai 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Gå inn i user.ini (eller hva du har kalt den) fila med notepad, søk deg frem til disse stedene: under kategorien [ env.ini ] finner du linja set var=ST_PPP_USER value=P010000 og fjerner det med bold under kategorien [ ppp.ini ] finner du linja ifconfig intf=Internet user=P010000 password=_DEV_2006D0A6AD7653CC og fjerner det som er merket med bold Også lagrer dette, da fjerner du informasjon om brukernavn og passord fra fila. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Ser bra ut dette. men noen som kan legge ut? og bare fjerne brukernavnet og passordet sitt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Edit: bkeh....feil Endret 18. mai 2006 av zeph Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Noen? eller noen som vet hva jeg skal gjøre for og få nextphone adapteren onkelig.. er vel pga den jeg vil ha Backup av NGT sine innstilinger.. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Gå inn i user.ini (eller hva du har kalt den) fila med notepad, søk deg frem til disse stedene: Fant env.ini og ppp.ini,fjernet DEV og USER Hva med MAC addressen min til nettverkskortet,skal ikke det fjernes fant det under [ hostmgr.ini ]? Edit>Har fjernet det Hva er passsord under mlp.ini? Siden jeg har Nextphone er innstillinger for min egen telefon lagret der? Noen? eller noen som vet hva jeg skal gjøre for og få nextphone adapteren onkelig.. er vel pga den jeg vil ha Backup av NGT sine innstilinger.. Har Nextphone i mine innstillinger. Har testet innstillingene og fjernet passord og brukernavn men vil sjekke ut det med nextphone innstillinger og deretter legge den ut. Endret 18. mai 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Takk. søern og vanskelig det skal være og få taki denne config fila da Endret 19. mai 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 bump.. trenger virkelig User.ini fila om noen vær så snill kunne tatt en backup av den og bare fjerna brukernavn og passord i den.. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Vet ikke helt om det hjelper, men jeg flashet akkurat min 546i fra NextGenTel (4 minutter siden), og da måtte jeg bare gå på rutersiden, og velge konfigurasjonshjelper på nytt. Da var de bare å skrive inn brukernavn og passord, og nå er jeg på nett. Og det første jeg gjør når jeg kommer på Internett, er å skrive litt om det på hardware.no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå