Gå til innhold

Tips til 17.mai fotografering?


Anbefalte innlegg

Da er batteriene ferdigladet og bagen pakket.

Men er det noen som har tips til hvordan få best mulig 17.mai bilder?

 

Har 350D og Canon 50mm, Sigma 18-125mm + sigma EF-500 DG super blits, hva bør jeg velge når de har meldt tåke og dusk regn?

 

Setter stor pris på om noen vil dele erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting..

Har 2GB 50* kingston og 1GB 80* lexar, bør jeg velge lexar som er kjappet fremfor antall bilder det er plass til? blir sannsynligvi bruk for å ta kjappe bilder på barnas dag  ;)

6117298[/snapback]

 

Den kjappheten vil du kun merke noe til hvis du tar så mange bilder i serie at du fyller opp bufferet, dvs mer enn 15 bilder på rad. Er stort sett bare folk som dekker fotballkamper og lignende som trenger raske minnekort.

 

Tror desuten det vil gå helt fint med zoomlinsen din, så lenge du tar bilder ute vil du ha nok lys selv om det er litt gråvær. En annen ting er at du ikke bør ha 350d ute i regnet, det er ikke laget for å tåle regn og det vil relativt raskt gå i stykker hvis det blir brukt ofte i regnevær og da kan du bare glemme å få noen reklamasjon.

 

ps. Ikke post to poster, har du noe mer å si eller komentere kan du redigere det første innlegget ditt. Du bør slette det siste du skrev, og heller redigere det første.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Den kjappheten vil du kun merke noe til hvis du tar så mange bilder i serie at du fyller opp bufferet, dvs mer enn 15 bilder på rad. Er stort sett bare folk som dekker fotballkamper og lignende som trenger raske minnekort.

 

Tror desuten det vil gå helt fint med zoomlinsen din, så lenge du tar bilder ute vil du ha nok lys selv om det er litt gråvær. En annen ting er at du ikke bør ha 350d ute i regnet, det er ikke laget for å tåle regn og det vil relativt raskt gå i stykker hvis det blir brukt ofte i regnevær og da kan du bare glemme å få noen reklamasjon.

 

ps. Ikke post to poster, har du noe mer å si eller komentere kan du redigere det første innlegget ditt. Du bør slette det siste du skrev, og heller redigere det første.

6117776[/snapback]

Takk for innspill!

Jeg har ikke hatt kameraet ute i regn tidligere, og er klar over at det ikke tåler regn. Krysser fingre for god vær ellers må jeg forsøke å komme meg under tak.

Endret av dSRL
Lenke til kommentar

Paraply funker greit, det - finn en fiks metode for å feste den på sekken din, så har du et mobilt tak for kameraet ditt.

Bruk ditt største minnekort og zoomlinsen - men hvis regnet høljer ned eller lyset av andre grunner blir for dårlig får du skifte til 50mm. Ta den med som reserve. Sjekk bildene du tar, zoom inn maksimalt på dem for å se om de blir skarpe nok og riktig eksponert, deretter justerer du deg inn før du tar flere bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...