Pug Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Hei. Lillesøstra mi skal bestille bærbar PC nå, men hun vil gjerne ha en LCD-skjerm hun kan koble maskina til når hun bruker den på rommet. Det skal være en 17" LCD. Det jeg lurer på er hvordan dette vil fungere i praksis med tanke på forskjell i størrelse og oppløsninger osv... Vil det gå glatt å skifte mellom å bruke den innebygde skjermen og en 17" LCD? Evt. bruke de i dual screen oppsett? Jeg vet at det går ann å skifte mellom to skjermer, men jeg lurer på hvordan det blir reint praktisk? Skifter windows automatisk til annen oppløsning når den blir tilkoblet en 17" i forhold til en 15,4", eller? Takker for alle svar Edit: Ville vært fint om noen kunne anbefale en rimelig 17" LCD også (helst en del under 2000 kroner, rundt en 1500-1800 ville vært fint). Endret 16. mai 2006 av Pug Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Windows skifter ikke automatisk mellom oppløsninger, i hvertfall ikke med standard innstillinger, så dette er noe man må endre selv for hver gang i såfall, hvis man bruker utvidetet skrivebord så kan man bestemme oppløsning og antall farger hvor hver av skjermene separat. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Windows skifter ikke automatisk mellom oppløsninger, i hvertfall ikke med standard innstillinger, så dette er noe man må endre selv for hver gang i såfall, hvis man bruker utvidetet skrivebord så kan man bestemme oppløsning og antall farger hvor hver av skjermene separat. 6117885[/snapback] Hva er utvidet skrivebord? En windows-funkjson? Har sett litt på en 19" widescreen også, men må hun da forandre oppløsningen manuelt når hun skifter skjerm? Må hun gjøre det uansett om det er en widescreen eller ikke? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Så og si alle Bærbare har en innebygget switch for bytte mellom integrert og ekstern skjerm. Denne har som regel 3 forskjellige moduser. 1: Signal kun til intern skjerm 2: Signal kun til ekstern skjerm 3: Signal til begge skjermer Om man holder seg til du to første funksjonene så skal hun nok slippe å måtte stille inn oppløsning for hver gang hun kobler til og fra ekstern skjerm. Det hun da heller må gjøre er å bruke switchen for å bytte til skjermen som skal brukes. Om hun ønsker å kjøre Dual-skjerm med utvidet skrivebord så kan det enkelte ganger bli litt krøll om man kobler ut den eksterne skjermen uten å deaktivere den. Men det har gått bra på de fleste maskinene jeg har prøvd. Når man tilkobler den eksterne skjermen igjen så er det ikke alltid like lett. Da har jeg opplevd ofte at man må sette opp hele Dual-skjerm løsningen på nytt. Endret 17. mai 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Pug Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Så og si alle skjermer har en innebygget switch for bytte mellom integrert og ekstern skjerm. Denne har som regel 3 forskjellige moduser. 1: Signal kun til intern skjerm 2: Signal kun til ekstern skjerm 3: Signal til begge skjermer Om man holder seg til du to første funksjonene så skal hun nok slippe å måtte stille inn oppløsning for hver gang hun kobler til og fra ekstern skjerm. Det hun da heller må gjøre er å bruke switchen for å bytte til skjermen som skal brukes. Om hun ønsker å kjøre Dual-skjerm med utvidet skrivebord så kan det enkelte ganger bli litt krøll om man kobler ut den eksterne skjermen uten å deaktivere den. Men det har gått bra på de fleste maskinene jeg har prøvd. Når man tilkobler den eksterne skjermen igjen så er det ikke alltid like lett. Da har jeg opplevd ofte at man må sette opp hele Dual-skjerm løsningen på nytt. 6118575[/snapback] Ok, denne switchen finnes på alle nyere LCD-skjermer? Har du peiling på sånn ca. hvor den er? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Mente selvfølgelig at alle bærbare har mulighet til å switche. Har rettet opp i innlegget nå.. "FN + en eller annen tast" på den bærbare pleier å være tastekombinasjonen for å switche mellom de 3 nevnte modusene. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Mente selvfølgelig at alle bærbare har mulighet til å switche. Har rettet opp i innlegget nå.. "FN + en eller annen tast" på den bærbare pleier å være tastekombinasjonen for å switche mellom de 3 nevnte modusene. 6120252[/snapback] Ok, da så Går sikkert greit uansett tenker jeg, ville bare vært fint om det er så enkelt som mulig med tanke på at hun ikke kan så mye om PC'er osv. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Mente selvfølgelig at alle bærbare har mulighet til å switche. Har rettet opp i innlegget nå.. "FN + en eller annen tast" på den bærbare pleier å være tastekombinasjonen for å switche mellom de 3 nevnte modusene. 6120252[/snapback] Ok, da så Går sikkert greit uansett tenker jeg, ville bare vært fint om det er så enkelt som mulig med tanke på at hun ikke kan så mye om PC'er osv. 6120263[/snapback] Se på de blå symbolene på en av de 2 øverste radene på tastaturet, der er det ganske lett å finne den for skjermswitchen (vanligvis i hvert fall) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå