zn00ker Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg sitter på en 1024/256 ADSL linje fra Telenor og skal sende en .zip fil til en kamerat via IRC og DCC. Hastigheten er max 5 KB/sec (begge har ADSL). Jeg mistenker at det er no med driveren til nettverkskortet mitt, men XP installerer alltid driveren før jeg for gjort det. Jeg får heller ikke oppdatert driveren med en nyere driver lastet ned fra produsentet. Er det mulig å fjerne auto install av drivere?? PS: Kortet er et Netgear FA311. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Sorry for bump, men det er litt viktig å få sendt det. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det er nok ikke driverene... Jeg har akkurat likt nettverkskort som deg, med 768/128 ADSL fra Telenor. Kjører XP, og har lasta ned de siste driverene til kortet. Når jeg sender med DCC via mIRC pleier det å ligge på 10-12 kb/sec ... Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Er ikke den QoS greia i XP som ligger og "iriterer" da? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:31, skrev kim_a55:Det er nok ikke driverene... Jeg har akkurat likt nettverkskort som deg, med 768/128 ADSL fra Telenor. Kjører XP, og har lasta ned de siste driverene til kortet.Når jeg sender med DCC via mIRC pleier det å ligge på 10-12 kb/sec ... Du har bare en 128 linje ut, mens jeg har 256. Altså dobbelt så mye. Så mellom 10-12 KB/sec hos deg er ganske normalt. Jeg har selv hatt den 704/128 linja til Telenor og da jeg oppgraderte linja mi hadde jeg lignende problem. Etter en oppdatering av driver fungerte linja som den skulle. Derfor mistenker jeg at det er driveren, men når jeg ikke får oppdatert/installert driveren på nytt (pga XP finner driveren selv før jeg rekker å gjøre det) så da blir det litt verre å få bekrefta mistanken min. Goldelf: Jeg har fjerna den QoS-pakkeplanlegger uten at det hjalp. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Hvor er Anders Leipsland, Kjetil Lura, borre, Skrue og resten av gjengen når man trenger dem?! :razz: Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:33, skrev Goldelf:Er ikke den QoS greia i XP som ligger og "iriterer" da? QoS "irriterer" BARE dersom et annet program (med Qos støtte) ligger i aktivt i bakgrunnen. Så lenge ingen QoS program er i gang, bruker XP 100% av båndbredden. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 du kan jo alltids rename driver.cab fila, slik at xp ved neste restart ikke finner noe drivere som passer, og heller spør deg. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Nå prøvde jeg å rename og flytte fila til D: istedenfor C: uten at det hjalp heller (+ restart). Jeg så litt i C:WindowsSystem og prøvde å slette wfwnet.drv (er den som er driveren til nettverkskortet er det ikke??), men den kommer bare igjen etter noen få sekunder. Det er vel en eller annen måte jeg kan få inn en nyere driver?! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 BTW: Se på denna testen. Etter det som står her skal jo linja funke som den skal. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Ja da er det jo ikke no mer å mase om da :smile: Linja funker som den skal, så det er nok eventuellt i irc problemet ligger. Send filer med icq istedenfor, der får du alltid maks hastighet. Så det så! :smile: Edit: skriveleif _________________ XP Pro P4 2.26 GHz Asus P4S533 512 DDR Apacer PC2700 Gainward Ti4200 IBM 120GPX 60GB + 120GB WD Caviar 80GB Plextor 40/12/40 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ferdinand på 2002-10-06 19:51 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Ferdinand på 2002-10-06 19:52 ] Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 16:47, skrev zn00ker:Hvor er Anders Leipsland, Kjetil Lura, borre, Skrue og resten av gjengen når man trenger dem?! :razz: se etter på off topic :razz: Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Er veldig interessert i å få vekk denne "funksjonen" selv. Skal prøve å få fjernet alt av skjermdriveren min for å få en skikkelig clean install, men det er klin umulig så lenge XP driver å reinstaller hele tida. Finner ikke noe info om det noe plass, så litt hjelp hadde vært fint... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Fyr opp Enhetsbehandling, så går du på den komponenten du skal installere driver til, høyreklikker og velger Oppdater Driver. Så velger du å installere fra en bestemt plassering, trykk neste og velg da "ikke søk. jeg velger hvilken driver som skal installeres". Neste igjen, Har Diskett og da går det vel greit? Har litt dårlig tid så det blir en kjapp forklaring, men trur ikke det går ann å fjerne den auto install`n i XP :sad: [Edit: Masse skriveleifer ] _________________ Forumet beste side finner du her. Btw, jeg har et spørsmål ang Kaspersky. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-28 17:32 ] Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hva gjør egentlig QoS? Noen eksempler på det? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Greit nok det, men jeg ville fjerne all dritten fra registeret og diverse dritt i c:windows, men det blir lagt inn igjen av xp når jeg restarter. Likte 2000 mye bedre på dette punktet. Går nok tilbake til det hvis det blir mye mer krøll nå. Tenkte jeg skulle gi XP en kjempesjanse før jeg formaterer... Har hatt det i 3 dager nå. Ny rekord! Men hvis det ikke går an å skru av, kommer jeg vel ingen vei uansett :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå