qwerty2002 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei! Jeg sliter med foelgende: 2 nett (A og B) som bestaar av flere noder skal kobles sammen. UDP broadcast fra nett A skal kunne gaa til nett B, men UDP broadcast fra B skal ikke naa nett A. Derimot skal adresserte UDP meldinger fra to stasjoner i nett B med adresse til en spesiell stasjon i nett A kunne gaa mellom nettene. Skjematisk skisse over kommunikasjonen som en oensker skal slippe igjennom(alle meldinger er UDP): Init: [Nett A : Stasjon 1]:ANY_PORT ==> [Nett B : Broadcast]:51543 Videre kommunikasjon: [Nett A : Stasjon 1]:50120 <== [Nett B : Stasjon 1/2]:ANY_PORT [Nett A : Stasjon 1]:50120 ==> [Nett B : Broadcast]:ANY_PORT [Nett A : Stasjon 1]:50120 <== [Nett B : Stasjon 1/2]:ANY_PORT [Nett A : Stasjon 1]:50120 ==> [Nett B : Broadcast]:ANY_PORT Osv... Portnummeret til ANY_PORT vil variere fra sesjon til sesjon. Alle broadcast some skjer paa nett B oensker en aa hindre i aa naa nett A. Noen som har en ide hva slags utstyr/loesninger som kan loese dette? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Jeg er kanskje LITT på gyngende grunn her, så noen andre får korrigere meg om jeg tar feil.. Sett opp to vlan/interfaces på en L3 switch.. en pr nett... Bruk en ip helper (heter vel det på Cisco i hvert fall) til å forwarde udp mellom hoster i de forskjellige nettene, og bruk ACL's (access-lists) for å begrense hvem som kan sende til hvem.. Jeg har en Cisco 3550 switch, og DEN kan i hvert fall gjøre dette.. Jeg kan velge porter og type trafikk som skal kunne forwardes mellom vlan (som for eks dhcp trafikk) les dette: http://www.velocityreviews.com/forums/t292...p-required.html Endret 17. mai 2006 av lohelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå