audun1 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei. Sliter litt med en detailsview som jeg har. Den er byggd følgende: Navn: [tekstboks] Complete: [radiobutton] Opprettet: [tekstboks] (Skjult også) Dette blir satt inn via et dataset og inn i en SQLExpress base. Problemet er at Opprettet tekstboksen skal ha tid og dato som det en skriver inn blir opprettet. Jeg prøvde følgende: protected string TextBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e) { string Klokka_dato; string Klokka_tid; Klokka_dato = DateTime.Now.ToLongDateString(); Klokka_tid = DateTime.Now.ToLongTimeString(); string Tid; Tid = Klokka_dato + " " + Klokka_tid; return Tid.ToString(); } men da får jeg denne erroren: Error 4 'string _Default.TextBox1_TextChanged(object, System.EventArgs)' has the wrong return type jeg har prøvd alle mulige og tenkelige måter fra min side men jeg klarer ikke komme på noe som kan fungere. Er det noen som har noen tips til meg. Husk jeg er nybegynner i ASP.NET med C#; Takker meget Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Feil funksjonsretur sier feilen og det stemmer. Funksjonen skal ikke returnere string. Korrekt blir: private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e) { string Klokka_dato; string Klokka_tid; Klokka_dato = DateTime.Now.ToLongDateString(); Klokka_tid = DateTime.Now.ToLongTimeString(); string Tid; Tid = Klokka_dato + " " + Klokka_tid; textBox2.Text = Tid.ToString(); //Så fremt textBox2 er Opprettet tekstboksen } Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Feil funksjonsretur sier feilen og det stemmer. Funksjonen skal ikke returnere string. Korrekt blir: private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e) { string Klokka_dato; string Klokka_tid; Klokka_dato = DateTime.Now.ToLongDateString(); Klokka_tid = DateTime.Now.ToLongTimeString(); string Tid; Tid = Klokka_dato + " " + Klokka_tid; textBox2.Text = Tid.ToString(); //Så fremt textBox2 er Opprettet tekstboksen } 6131590[/snapback] Hei. Takker for svar. Fant en løsning som lyder følgende: TextBox tb = (TextBox)DetailsView1.FindControl("TextBox1"); string Klokken; string Dato; Klokken = DateTime.Now.ToLongDateString(); Dato = DateTime.Now.ToLongDateString(); string Tot; Tot = Klokken +" "+ Dato; tb.Text = Tot; det fungerer også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå