Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 520 1998 modell

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått tilbud å kjøpe en bmw 98 modell kjørt 140000 , med stor kjørecomp, multifunksjonsratt, telefon integrert, sportsseter til 120 000. Er dette billig? Det skal ikke være noen problemer med den, og den hadde service for 20 000 ifjor. Er det noe jeg må passe på? Er den dyr i drift?

Hva er eventuelt prisen på forsikring og omregistrering?

Endret av Asaf_p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare si standarden. Stor bil, sjekk bremser og oppheng. Støtdempere osv.

Ta en NAF test av bilen samt få kikka litt under og rundt dører, kanaler og lignende gropunkt for rust. Sjekk også fronten etter steinsprut og lignende. Småtterier, men irriterende og smådyrt i lengden om det ikke fikses med en gang eller etter hvert.

Lenke til kommentar

Greie biler og forbruket er ikke gærnt. Forbruket lå på 0,7L/mil.

Jeg kjørte rundt i en 520Ti manuel et par år, litt slapp motor til tider, tung bil.

Er det automat blir dette litt for liten motor, men manuelen duger.

Sjekk ABS sensorene,Airbag indikatorene og som nevnt bremsene.

Er det nivåregulering, sjekk denne og.

Sportsetene er det jeg savner mest nå, utrolig gode på langtur :)

Alt i alt så er det en kjempebil på veien, god og behagelig å kjøre.

Annbefaler deg for å gå for en større motor.

Etter at forige eier har betalt 20000,- i service så er bilen sikkert bra.

Storservicen koster omlag 6500,- på denne.

Lenke til kommentar

Bmw'er er relativ dyre å forsikre, særlig for en ungdom uten særlig bonus. For en 320 så bør du være klar til å punge ut over 20k i året hos if (kasko). Og din 520 vil nok koste enda mer. Derfor er bmw ikke en særlig økonomisk nybegynner bil, kan fort bli dyrt i lengden. Men for folk med mye/full bonus, klin til, hehe.

Lenke til kommentar

Det er bare å ta en runde på If's nettjeneste å sjekke dette ut :)

Tror 3'ern er dyrere siden den annsees som ungdomsbil (tror Jeg)

Edit: Der tok jeg jammen meg feil

Gjemsidige 4000 i egenandel, 20% bonus, Garasje, Kasko.

320I 1998 100000Km 13000,-

520I 1998 100000Km 17000,-

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Det koster iallfall 15500 å forsikre min celica. Syns det er for mye penger egentlig, men det koster å ha bil, hehe. Bmw'er er enda dyrere, ikke alle har garasje eller den type trygg parkering for biler. Da går forikringene enda høyere opp.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt bilen. Har ikke sjekket forsikringen enda, men det tar jeg som det kommer :)

Bilen så bra ut den, men den manglet cd spiller. Kun kassett spiller. Noen som vet om jeg kan sette i magasin bak? Sånn plug and play, og eventuelt vet pris på dette?

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt bilen. Har ikke sjekket forsikringen enda, men det tar jeg som det kommer :)

Bilen så bra ut den, men den manglet cd spiller. Kun kassett spiller. Noen som vet om jeg kan sette i magasin bak? Sånn plug and play, og eventuelt vet pris på dette?

6156930[/snapback]

Sikker på at det ikke står en bak?

Lenke til kommentar

6156930[/snapback]

Sikker på at det ikke står en bak?

6158091[/snapback]

Ja det er ikke cd-magasin i den bak. Men mange ledninger, så skulle tro at den var klargjort... ?

Lenke til kommentar

Den er nok klargjort for BMW cd veksler.

Det er sikkert mulig å koble opp en annen, men da må du vel ha en spiller i dashbordet får å styre den.

For forsterker finnes det omkoblingskjema på nett.

Edit: Endret tekst

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...