Gå til innhold

Internet Explorer tar all CPU


Anbefalte innlegg

Har nå igjen fått samme problem jeg har hatt tidligere med webleseren min, internet explorer. Uansett hvilke link eller ikon jeg starter explorer med så låser den seg nesten umiddelbart, og under oppgavebehandling ser jeg den tar 100% av prosessor-krafta mi.

Sist gang jeg hadde dette problemet måtte jeg formattere og reinnstallere, er det virkelig ingen annen vei utenom nå heller ?

Fordømt irriterende det her, kan da ikke være alene om dette problemet ?

 

Skulle virkelig likt å visst hva årsaken til dette er, er det noe spyware eller virus, eller finnes det ikke noe naturlig forklaring på at slikt skjer ?

 

Finnes det noen mulighet til å kun avinnstallere internet explorer, og reinnstallere denne ? Har tidligere prøvd oppskrift jeg har funnet her på forumet til dette, men det har ikke fungert i det hele tatt :(

 

Mange vil sikkert kjapt foreslå annen webleser, men er ikke så begeistra for noen av de andre, vil gjerne bruke den jeg er vant til.

 

Tar i mot alle forslag og råd vedrørende dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å du veit...

Begynn med å fjerne alt gammelt rask med ccleaner. Jeg antar du er beskyttet mot spyware og annet svineri? Dersom svaret er et "nu, ja, jo..." skal du skaffe deg adaware SE (og ta ned VX2-pluginen med det samme) og kjøre den. La det fixe alle oppføringer. Som gammel yrkesparanoiker anbefaler jeg så at du kjører HijackThis og legger ut loggen her. Formatering er vel litt drastisk, tenker jeg.

Forresten slipper du ikke formaningen om Opera og Firefox fra meg heller..., men det er vel kanskje liten vits :shrug:

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
Mange vil sikkert kjapt foreslå annen webleser, men er ikke så begeistra for noen av de andre, vil gjerne bruke den jeg er vant til.

 

kommer nok til og foreslå en annen netleser jeg og ja :p hvis du følger med på for eks itavisen.no så ser du nesten en ny artikel om explorer og feil nesten hver uke ;)... er jo helt latterlig..er jo nesten som MS mekker bugs i updatene sine..... personlig så likte jeg denne her Explorer er Microsofts største tabbe uansett.. er det jo bare og ha for eks firefox eller opera instalert og så kan du jo samkjøre browserne bytte på litt på.... tar jo ikke så lang tid og bli vant til en ny browser da ;)

Lenke til kommentar

Takker for svara.

Har nå kjørt adaware, spybot search & destroy og ccleaner.

Her er loggen fra hijack this, noe unormalt der ?

 

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 21:23:25, on 16.05.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\NVIDIA Corporation\NvMixer\NvMixerTray.exe

C:\WINDOWS\system32\carpserv.exe

C:\Programfiler\Logitech\iTouch\iTouch.exe

C:\Programfiler\ABIT\ABITEQ\abiteq.exe

C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe

C:\Programfiler\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe

C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Programfiler\Eset\nod32kui.exe

C:\Programfiler\NetLimiter\NetLimiter.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe

C:\Programfiler\Eset\nod32krn.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Programfiler\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

C:\Programfiler\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Programfiler\DC++\DCPlusPlus.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Programfiler\Outlook Express\msimn.exe

C:\Programfiler\mIRC\mirc.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

C:\Programfiler\DC++\DCPlusPlus.exe

C:\Programfiler\FlashGet\flashget.exe

G:\HijackThis.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: IeCatch2 Class - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - C:\PROGRA~1\FlashGet\jccatch.dll

O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\fgiebar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvMixerTray] C:\Programfiler\NVIDIA Corporation\NvMixer\NvMixerTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programfiler\Logitech\iTouch\iTouch.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe

O4 - HKLM\..\Run: [ABITEQ] C:\Programfiler\ABIT\ABITEQ\abiteq.exe -M

O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Outpost Firewall] C:\Programfiler\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe /waitservice

O4 - HKLM\..\Run: [OutpostFeedBack] C:\Programfiler\Agnitum\Outpost Firewall\feedback.exe /dump:os_startup

O4 - HKLM\..\Run: [Pop-Up Stopper] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide

O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programfiler\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programfiler\NetLimiter\NetLimiter.exe /s

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programfiler\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Last ned alle med FlashGet - C:\Programfiler\FlashGet\jc_all.htm

O8 - Extra context menu item: Last ned med FlashGet - C:\Programfiler\FlashGet\jc_link.htm

O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\flashget.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\flashget.exe

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1122746341390

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Agnitum\OUTPOS~1\wl_hook.dll

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Programfiler\Eset\nod32krn.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Outpost Firewall Service (OutpostFirewall) - Agnitum Ltd. - C:\Programfiler\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe

Endret av WingDude
Lenke til kommentar
min 38 år gamle far ble vant til den på ca 2 uker.

 

OHHh... Flere som plutselig føler seg litt gammel....? :p

6116889[/snapback]

 

 

Min gamle far er 79..... en gammel gris, rettnok, så det forteller ikke direkte noe om min alder. Han kjøpte seg faktisk bærbar like før jul, jeg grudde meg fælt, men det har gått bra. Han bruker Opera og AVG i trådløst (!) nettverk han satte opp selv.

 

But I digress..

 

Bernt K

Lenke til kommentar

Kan det være disse?

O2 - BHO: IeCatch2 Class - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - C:\PROGRA~1\FlashGet\jccatch.dll

O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\fgiebar.dll

 

Kjør ellers en runde med Microsoft Baseline Security Analyzer:

http://www.majorgeeks.com/Microsoft_Baseli...yzer_d4105.html

 

Ta også en disksjekk - høyreklikk på C, egenskaper, verktøy, sjekk for feil, kryss av for autofix.

Lenke til kommentar
Kan det være disse?

O2 - BHO: IeCatch2 Class - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - C:\PROGRA~1\FlashGet\jccatch.dll

O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\fgiebar.dll

 

Kjør ellers en runde med Microsoft Baseline Security Analyzer:

http://www.majorgeeks.com/Microsoft_Baseli...yzer_d4105.html

 

Ta også en disksjekk - høyreklikk på C, egenskaper, verktøy, sjekk for feil, kryss av for autofix.

6118574[/snapback]

Ja, jeg lurte også på dem, og søkte på CLSID-en hos CastleCops. Begge kom opp som reine, selv om Flashget ofte kommer med Cydoor innbakt. Det skulle dog ha kommet fram på annet vis.

 

Han kan jo fixe dem med HJT og prøve uten en stund og se om det hjalp.

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar

Da jeg tok loggen stod alle programmer jeg ofte bruker oppe, også 4 iexplorer vinduer, som jeg faktisk etter mye om og men kan greie å få til å funke, alle fall en stund. Det virker som det er en forskjell på hvilke sider jeg går inn på, om iexplorer låser seg eller ei, startsiden.no og finn.no er helt håpløse, dem får jeg knapt opp i det hele tatt.

2 stk dc++ trodde jeg ikke det var mulig å ha oppe samtidig jeg men, kan ikke se å ha registrert at jeg hadde to ikoner for disse oppe i alle fall.

Iexplorer kræsjer uansett helt uavhengig av om dc++, flashget eller flere andre iexplorer vinduer er oppe samtidig.

 

Har kjørt disksjekk som det henvises til her med autofiks osv, ingen forskjell.

 

Skal prøve de andre forslagene her i dag.

Endret av WingDude
Lenke til kommentar

Ser ut til at problemet nå er funnet. Avsluttet program for program, og startet flere iexplorer-vinduer. Alt funket som det skulle etter at netlimiter var lukket.

Snakker om f**nskap :(

Da er det i alle fall konkludert med at det progget kan stelle istand mye krøll med iexplorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...