Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er på utkikk etter Scooter! ;)


Anbefalte innlegg

Jepp! Da har jeg bestemt meg! Jeg skal ha scooter til sommeren! Siden jeg ikke kan en dritt om hva som er bra, og ikke tenkte jeg at jeg kunne spørre her. Jeg har forstått det sånn at Aprilia SR50 DiTech 2003mod er en bra scooter, men den er litt i det dyreste laget for meg. (omtr 14-16 tusen).

 

Jeg liker fart, og aksellerasjon. Jeg vil ha en som kjører så mye gris som mulig for rundt 10.000kr.

 

Har dere noen ideer til hva som kan være bra?

 

Denne var jo billig.. Er det en spesiell grunn til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg anbefaler også en daelim s-five! den er god! daelimen er ikke den raskeste. men den er bra. kjenner flere som har hatt/har den. de bare skryter av den! min nermeste kamerat skal kjøpe en straks! solid, grei fart, (enste scooter'n med blinklys-lyd)

annbefaler av meg!<3

Endret av halvoralex
Lenke til kommentar
(enste scooter'n med blinklys-lyd)

 

6128586[/snapback]

 

Mener du den "klikke" lyden? den som Honda sfx også har..? :p

 

Jeg vil anbefale en Sfx. Di er rimelig spreke. Har vell litt over 5 hester orginalt.. En ellers ganske stiv scooter, noe som gjør at den er ganske god å kjøre.. En 2 år gammel brukt burde vell lige på rundt 10.000..

Lenke til kommentar

Skal du ha en rå scooter, så ser du på Keeway... Helt nytt merke, sinnsykt robuste, jeg får en keeway hurricane tel konf. jeg tok av plomba i går & nå drar den fort opp i 70km't den koster 11.000,- ny, jeg kjøpte en brukt for 9000,- men den var med hjelm oxo bare brukt en tank på :dribble: lykke tel!! (keeway matrix er oxo bra)

Lenke til kommentar

Sfx er honda.. Vil stekt anbefale deg og kikke på disse.. :) hvertfall prøve en før du kjøper.. har selv kjørt i fra utallelig mangen trimmet mopeder med en orginal sfx.. spessielt i oppover bakker.. :p (ja, ta d me ro dere me trimmet mopeder, d finnes nok flere av dere som hadde kjørt fra en sfx igjen)

Lenke til kommentar

Daelim sine scootere har så å si samme motor som SFX. Trim til SFX passer også Daelim. Det er i alle fall det jeg har hørt :) Om dette stemmer er en annen sak.

 

Vanskelig å si hva som passer for deg, da jeg har lite erfaring. SFX er den eneste scooteren untatt Wallaroo jeg har prøvd. Akset bra for å være org. men den er litt liten synes jeg. Ikke beregnet på høye folk som meg. Ikke ta noe jalla!! Velg kjente merker!

Lenke til kommentar

Hehe.. Det er det som er problemet.. Det er sååå mange merker og jeg hakke peil.

 

Da tror jeg nesten det faller på:

Daelim S-Five

eller Kymco Super9 (Har ikke fått noen info om denne er bra eller ikke :innocent: )

 

ps. Takk for hjelpen hittil folkens

Endret av Semper Fidelis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...