Gå til innhold

Godt lønnet it-jobb ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slettes ikke. Man har meget gode muligheter for en slik jobb med bachelorgrad. Det viser pågangen av firma som har vært i kontakt med min skole i vår. De med gode karakterer har veldig gode muligheter, og kommer lett til intervju. Noen har allerede fått jobb. De som derimot har middels karakterer har ikke en sjangs.

Systemutvikler er heller ikkje noko lavtlønnsyrke.

Men ein treng helst 5 års utdannelse på høgskule eller universitetet før ein slepp til i slike stillinger.

Men rask vei til høg lønn er nok det ikkje.

6116093[/snapback]

Endret av dude80
Lenke til kommentar
Slettes ikke. Man har meget gode muligheter for en slik jobb med bachelorgrad.  Det viser pågangen av firma som har vært i kontakt med min skole i vår. De med gode karakterer har veldig gode muligheter, og kommer lett til intervju. Noen har allerede fått jobb. De som derimot har middels karakterer har ikke en sjangs.

Men ein treng helst 5 års utdannelse på høgskule eller universitetet før ein slepp til i slike stillinger.

6116093[/snapback]

6116154[/snapback]

hva slags fag legger di mest vekt på?

Lenke til kommentar

Det er absolutt mulig å få seg jobb som systemutvikler med bachelorgrad. Markedet skriker etter folk, men det er skammelig få folk som er dyktige nok. De med bachelorgrad som får jobb nå får vel neppe jobb med mindre enn 300k i lønn (i Oslo-området). Husk imidlertid at lønn ikke er alt her i verden selv om det er lett å tenke slik. Jeg hadde ikke takket ja til 100k ekstra lønn dersom jeg ikke hadde trivdes i jobben.

Lenke til kommentar

Eg sa ikkje at det er umulig å få den typen jobber med berre 3 års utdanning, men det forenkler det ein del. Samt at eg var litt upresist i kva eg la i systemutvikler.

For å gjere det litt meir klart så definerer eg opp 3 forskjellige jobber som alle tre ligger under paraplyen "systemutvikler".

Systemarkitekt

Oftest 5åring og lang erfaring. Design av overordna system, kvalitetssikring, og prosessplanlegger.

Systemutvikler

Oftest 5 åring og null til middels erfaring, design /programmering av funksjonalitet i systemet.

Systemprogrammerer

Null til 5 års utdanning, null til lang erfaring, programmerer funksjonaliteten i systemet

Lønnsmessig er det arkitekten som er den best betalte, mens dei to andre kan veksle mellom kven som eigentleg er best betalt.

Lenke til kommentar

Ønsker du å jobbe som programmerer, ser de de på karakterene i programmeringfagene samt algoritmer & datastrukturer. A i alle disse fagene så burde du kunne få en bra jobb. Database faget er også viktig.

Slettes ikke. Man har meget gode muligheter for en slik jobb med bachelorgrad.  Det viser pågangen av firma som har vært i kontakt med min skole i vår. De med gode karakterer har veldig gode muligheter, og kommer lett til intervju. Noen har allerede fått jobb. De som derimot har middels karakterer har ikke en sjangs.

6116093[/snapback]

6116154[/snapback]

hva slags fag legger di mest vekt på?

6116182[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...