asad Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Prøver å finne ut av det men får det ikke til....Det burde jo gå an, programmet koster jo en del!Da bør det være kvalitet vel? Lenke til kommentar
Wundel Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jepp det går selvfølgelig greit. Bruker du versjon 6.0 eller 6.5? I versjon 6.0 (og tidligere) kan du gå i file menyen og velge new/new title... I versjon 6.5 har adobe laget et nytt tittelediteringsprogram som heter Adobe titler eller noe sånn. Det ligger i samme menyen. Når du har laget tittelplakaten behandles den som et vanlig bilde med alpha kanal etterpå(dvs at den har automatisk gjennomsiktighet der det er svart...) Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Der ja :smile: Takk skal du ha. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 ...Er dette tekst som i tekstet-tv det som er på bunnen av utlandske filmer, eller er det rulle teksten. Jeg og kona skal lage en dokumentar når jeg flytter til Singapore og det er ikke alle i min familie som skjønner engelsk, hadde vært kult å legge på norsk tekst på bunnen slik at de får med seg alt :smile: Frankey Lenke til kommentar
Wundel Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Du kan selvfølgelig bruke det til vanlig teksting også. Det letteste vil være å lage en template, dvs en ferdiginnstilling som kan brukes hver gang, slik at du slipper å formatere hver eneste tekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå