Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mers- benz som fjusker

Anbefalte innlegg

Merchedes som fjusker :blush:

Jeg har en 300 E aut 92 mod

Ved kjøring fjusker bilen ved gasspådrag. dvs. at hvis jeg slipper opp gassen noe

virker det som den kommer raskere

Har skiftet rotor og fordeler og plugger

Når den er kald går den ordentlig

Er det noen som har hatt samme symptom på denne type bil er jeg taknemlig for tips om hva det kan være

P.S. Jeg har ikke fylt diesel :thumbup:

Collargol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis motoren mister turtall når du gir gass, men bare når den er varm, høres det ut som om det er noe galt med en føler... :hmm:

Bare en tanke... Tipper Morten B har mer peiling på problemet! :D

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Jager den på tomgang, går turtallet opp og ned?

Tror det er en sykdom på disse.

6118699[/snapback]

Hei

Takk for svar. Nei, den jager ikke på tomgang. Når motoren er kald, går den helt fint. Det er når den er varm at den begynner å fjuske, ved at når jeg gir gass virker det som om den '' dauer ''litt med det samme. Jeg gir full gass og da kommer den nokså kjapt. Når jeg deretter slipper gassen litt kommer den for fullt. Da fungerer alle 180 hestekreftene :dribble:

Jeg har nok å en mistanke om at det kan være en føler eller noe i den duren, Men det er kostbart å sette bilen på verksted for feilsøking :dontgetit:

Lenke til kommentar

Her pleier jeg å få hjelp med min Mercedes-Benz. Kompetansen der er en smule bedre der enn her. :)

-------

Når jeg leste om probleme ditt, tenkte jeg på tennpluggene og fordeler men disse har du byttet. Det er vel for sent med kondens i tanken? Har hatt slike fuskeproblemer pga kondens. Et lignende tilfelde opplevde jeg etter at jeg tok motorvask men det varte kun når jeg kjørte de første fem minuttene.

Da oppsummerer jeg: Beklager, kan ikke hjelpe deg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...