fredda84 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei, jeg fant en siemens c75 på byen, en uke etter prøvde jeg å sette sim kortet i denne mobilen. Dette funka jo strøkent helt til sim kortet brått ikke funka. Satt den da i min gamle tlf igjen, funka ikke der heller, prøvd også på to andre mobil telefoner og det ser rett og slett ut som siemens c75 ødela sim kortet mitt. Noen som vet om dette kan være tilfellet? Lenke til kommentar
Freemobilesite Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 ærlighet varer lengst, hehe, Lenke til kommentar
fredda84 Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Sier noe der, men er det mulig at en tlf kan ødelegge sim kortet sånn helt utta grunn, syns det høres sprøtt ut. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Det straffer seg å "stjele", sikkert derfor sim kortet ditt ble ødelgat Lenke til kommentar
fredda84 Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har ikke sjålet, men fant den på bakken i oslo by. Men ok, kunne kanskje levert den på politistasjonen. men ingen som kan gi meg svaret på mitt store spørsmål, kan brått siemens c75 brått ødelegge sim kortet mitt? Lenke til kommentar
molna Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Mobilen kan ha blitt rapportert mistet/stjålet og ved hjelp av IMEI-nummeret kan operatørene over nettet deaktivere SIM-kortet som er i denne mobilen. Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Ingen som faktisk trodde på meg vel? Ble så stille hehe.... Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Cool, så bra at de som finner en telefon og bestemmer seg for å beholde den, får hærpa sim kortet sitt. Egentlig burde eieren av telefonen fått oppgitt navn og andresse på kjeltringen også. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg er ikke sikker på d felt der, men jeg trodde det var telefonen og ikke simkortet som ble sperret, for sperrer dem sim kortet er d vel bare å skifte simkortet da? Burde vertfall være både telefon og simkortet som ble sperret/deaktivert Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Har mobben blitt rapportert stjålet, så vil du få stengt telefon + simkort og få onkel på døren.. ( hvis saken er anmeldt ) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Når man først snakker om imei, så finnes det jo modifiserte mobiler som har en imei leser isteden for sim kort. telefonen søker nærmeste imei og bruker det på neste samtale/bruk. regningen havner selvsagt hos den som egentlig eier imei. Så hvis man virkelig går inn for å stjele, så fins det alltids løsninger. Uansett: Ærlighet er vel best! Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Herlighet, så mye bullshit folk skriver her... 1. SIM-kortet ditt er høyst sannsynlig blitt ødelagt av en kortslutning fordi C75'en du fant har ligget ute i fuktig vær. 2. Hvis en operatør får en politianmeldelse om en stjålet telefon, sperrer de IMEI-nummeret og med dette blir telefonen ubrukelig i denne operatørens nett. Dette har ingenting med SIM-kortet å gjøre og operatørene kan heller ikke ødelegge SIM-kortet ditt "på avstand". De kan selvsagt sperre SIM-kortet men det gjør de ikke i slike tilfeller, de sperrer kun telefonen. 3. "Telefoner med IMEI-leser i stedet for SIM-kort som søker nærmeste IMEI og regningen blir sendt til eier av IMEI-nr..." BULLSHIT. Det sendes ikke regning til eiere av et IMEI-nummer. Det sendes regninger til eier av et SIM-kort, dvs eier av et abonnement. Scenarioet som Ankh beskriver er i beste fall en misforståelse. Ja, det finnes forskjellige løsninger for å svindle mobilbrukere, men det som beskrives her er bare tull. Konklusjon: Du fant en telefon på gata og prøvde den. Det er jo helt greit, selv om du vel egentlig burde ha levert den til politiet. Telefonen var ødelagt og den drepte SIM-kortet ditt. Gå til en forhandler for den operatøren du bruker - og kjøp et nytt SIM-kort på samme telefonnummer. Det koster deg 100-200 kroner, så har du lært at man ikke prøver telefoner man finner på gata :-) -snubbel Lenke til kommentar
fredda84 Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Takker for ett meget allright svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå