Fedje Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Hei, jeg kom over en ting i dag når jeg innstalerte CPU-Z. Jeg bestilte meg OCZ minnebrikker hos Netshop, det jeg kommer over i dag i CPU-Z var dette. Slot 1 Slot 2 Har jeg fått to forskjellige brikker? De lå jo begge i samme pakning :S Jeg skal stikke en tur inn i pcn og se etter på brikkene hva som står på de nå. Begge brikkene er helt like fysisk, det står pc3200 klistret på begge. Kan det være fabrikken som har pakket feil? Endret 16. mai 2006 av Fedje Lenke til kommentar
eflas Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hvis det som står i CPU-Z-vinduene er korrekt, har du fått feil minne, ja. Det er en PC 4000-brikke med høyere frekvens enn den andre PC 3200-brikken. Da er nok svaret at du har fått feil minne. Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Er dette noe som trekker ned effektiviteten eller er det like greit å bare la det være en pc4000 istede for å sende mail til netshop, forklare problemet og få en ny pc3200? Eller et helt nytt sett. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 I følge min hjerne kjører nå begge brikkene på PC 3200-hastighet, så jeg tror ikke det er noe som ikke virker. Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Tenkte mer på dette med dual channel. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Ville returnert om det stemmer hva som står i CPU-z. Virker som du har fått en brikke spesifisert for PC3200, men med timings 2,5-3-2-5 i følge SPD. Skal om du har lenket til rette brikker være 2-3-2-5 noe som er endel bedre. Dette kan også komme av at den andre brikken er spesifisert til PC4000 og ikke klarer å kjøre på strammere timings enn 2,5-3-2-5 på PC3200 hastighet. Uansett så er det best å ha like brikker. Send mail til Netshop! Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det ocz gjør er teste om disse to modulene passer sammen slik at systemet er stabilt og innenfor spesifikasjoner dem lover, gjør dem det selges dem som paired - JEG foreslår du kjører på dem om dem er stabile sammen i dual channel, er ikke så at brikkene er produsert *for* hverandre uansett hvilket pair du kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå