karryboh Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Jeg lurte bare på om dere har noen tips til engelsk tentamen for 10 klasse? Min bror har akkurat fått vite at han kommer opp i engelsk skriftlig. (Da jeg gikk på u.s så kom jeg opp i matte så jeg kan dessverre ikke gi ham råd) Er det noen her som vet hvordan oppgaven vurderes av sensorene? Hva legger de mest vekt på? Er de strengere enn vanlige faste lærere? Tar imot alle mulige slags gode tips for engelsk eksamen. Hvordan var den i fjor f.eks? osv. Tusen takk! :!: Endret 16. mai 2006 av karryboh Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Gramatikk og rettskriving er noe som alltid teller mye, spesielt i tidlige skoleår. Det å treffe riktig på oppgaven, og faktisk svare på det de spør om i oppgaven er essensielt. Et annet tips som kan bidra til å dra opp karakteren litt er å variere språket litt, ikke bruke for korte setninger og ikke til stadighet gjenta ord og uttrykk. Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Gramatikk og rettskriving er noe som alltid teller mye, spesielt i tidlige skoleår. Det å treffe riktig på oppgaven, og faktisk svare på det de spør om i oppgaven er essensielt. Et annet tips som kan bidra til å dra opp karakteren litt er å variere språket litt, ikke bruke for korte setninger og ikke til stadighet gjenta ord og uttrykk. 6114669[/snapback] Takk for tipsene! Dette skal jeg virkelig fortelle min bror :!: Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Prøv også å bruke noen avanserte synonymord til de vanlige engeslke ordene, det skal jeg ihvertfall på fredda'n Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg kom opp i Engelsk skriftlig i tiende. Handlingen har nesten like mye som gram/rettskrivning. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 ok...har alltid gode tekster jeg... Lenke til kommentar
qwang Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Litt off topic nå men, er du karryboh en nær venn av vår alles Tord i TordCompany? Såg på den flotte siden du hadde på signaturen din, og der sto det at www.free.html.tk var produsert i samarbeid med TordCompany Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Litt off topic nå men, er du karryboh en nær venn av vår alles Tord i TordCompany? Såg på den flotte siden du hadde på signaturen din, og der sto det at www.free.html.tk var produsert i samarbeid med TordCompany 6130175[/snapback] Jeg har sett Tord Company ja. Men kjenner ikke han nei... Men Veldig morsom side God hjelp i den der hjelpesiden for en si! :!: :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå