sta|emate Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Kjører et selvbygd kabinett i tre med to harddisker, en WD og en IBM. Dette gir en vanvittig støy. Nå vet jeg at det kan være hensiktsmessig å henge opp harddiskene for vibrasjonsdemping,(prosjekt stilledrev) men jeg har en liten mistanke om at det ikke nødvedigvis er nok for mine. Da lurte jeg på: Jeg kan naturligvis pakke hele drevramma inn i asfalt, magisk fleece, dempematter osv, men risikerer jeg ikke da at harddiskene blir ødelagt av høy temperatur? Er dette veldig effektiv lyddemping av hd? En eller annen skremselsfugl hvisket meg i øret at nettopp temperatur er det som kverker en hd mest effektivt. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Du burde nok være litt forsiktig med temperaturene. Ibm-disken din har sansynligvis en temperaturmåler innebyget, og med et program som heter IBM-tools så han du lese av temperaturen, kjøre stress tester osv. Det er derfor ganske enkelt å prøve seg fram på hvor mye du kan pakke inn disken før temperaturen stiger over 50-55 grader (tror det er 55 grader ibm anbefaller som maks temperatur). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har brukt asfalt plater på opphenget til alle enhetene mine, Men du må ikke lukke det helt bare på de store flatene. Har selvsakt en vifte foran min 4 disker og resonansen ble mye mindre etter arbeidet var ferdig. Har og gjort det samme med kabinettet. Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 hvorofr ikke bare klemme to aluplater over og under og isolere innimellom på siden *ide* Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hmm...en vanskelig nøtt. Jeg kjører selv SilentDriveTm, men jeg føler at varmen dreper harddiskene mine sakte men sikkert...selv om de skal tåle det (5400 rpm). Jeg tenker på å bygge meg en boks, med plass for to harddisker, som skal være to 5 1/4-plasser stor, og ha en GIGAisolering og en vannkjøling. Så skal jeg fylle dem opp med to raske, men kalde harddisker, f.eks. type Barracuda IV. Lenke til kommentar
sta|emate Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:17, skrev normal:hvorofr ikke bare klemme to aluplater over og under og isolere innimellom på siden *ide* Hm! det har jeg sett en eller annen plassen gjort - men hvor i huleste får man tak i slike alu-plater? og metall generellt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå