Gå til innhold

XP2000+ antall volt?

Zeppelin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-06 09:42, skrev Zeppelin:

Jeg har sittet min xp2000+ på 1736 Mhz. Hva bør volten være på? Den er på 138,9. Tempen er bare på 39 G. Kan jeg har ikke artic silver, hvor langt er forsvarlig å klokke denne cpuen?

Prøver du å være morsom? Eller er du bare en av våre nye landsmenn som ikke er helt stø i Norsk ennå?

Ok, jeg skal hjelpe deg litt i gang:

har sittet -> satt

Mhz -> MHz

volten -> spenningen

Kan jeg har ikke -> ?

Temperatur måles i grader celsius (°C) som ofte er forkortet til celsius ©. Temperatur måles ikke i "G" som faktisk ikke er en måleenhet en gang. "G" brukes derimot ofte som prefiks forran en måleenhet for å indikere at måltallet skal ganges med 1.000.000.000. Da står G for Giga.

spørsmålet "hvor langt" kan bare besvares med en avstand. Du tenker sikkert på "hvor mye" eller "hvor mange prosent" eller "hvor mange MHz".

Ellers så har du jo vært flink å lære deg sleng-forkortelsen for verbet å overklokke: "å klokke".

[ Denne Melding var redigert av: simen1 på 2002-10-06 18:43 ]

Lenke til kommentar

Har du virkelig ikke noe bedre å gjøre enn å kritisere andre?! Dette er et hardwareforum, og ikke forumet til Norsk Rettskriving. Unødvendig å bruke et helt innlegg på å kritisere andres skrivemåte. Hva om pesonen ikke er norsk? So what? La folk få skrive som de vil! Veldig irriterende for oss andre som leser dette forumet, at slike som deg hele tiden skal pirke på folk. Vær så snill og hold deg for god til dette.

- Nuffern

Lenke til kommentar

Det er ikke noe fasitsvar på hvor mye volten (les: vcore) skal være på. Du må bare overklokke i vei, når den blir ustabil, så øker du vcore et hakk eller to. Du må bare prøve deg fram for å finne de beste innstillingene.

Ellers har jeg litt vanskelig for å tro at vcore/volten er på 138,9. De fleste AMD-prosessorer har jo 1.750V som standard..

Du merker nok når du har klokket for mye. Ustabilitet, blåskjermer, ødelagte PCI-kort og harddisker.. :wink: Joda, jeg ville ikke klokket så mye lenger hvis jeg var deg. PCI-hastigheten blir fort høy. Hvis du derimot hadde låst opp prosessoren din, så kunne du også justert multiplier - noe som hadde gjort det hele så mye bedre.

Lenke til kommentar

Quote:

Ok, jeg skal hjelpe deg litt i gang:

har sittet -> satt

Mhz -> MHz

volten -> spenningen

Kan jeg har ikke -> ?

Temperatur måles i grader celsius (°C) som ofte er forkortet til celsius ©. Temperatur måles ikke i "G" som faktisk ikke er en måleenhet en gang. "G" brukes derimot ofte som prefiks forran en måleenhet for å indikere at måltallet skal ganges med 1.000.000.000. Da står G for Giga.

spørsmålet "hvor langt" kan bare besvares med en avstand. Du tenker sikkert på "hvor mye" eller "hvor mange prosent" eller "hvor mange MHz".

Ellers så har du jo vært flink å lære deg sleng-forkortelsen for verbet å overklokke: "å klokke".

Hva er det du vil frem til egentlig? Forstår du ikke at ikke alle er like ekspert som deg? Beklager så meget at jeg slurvet litt med skrivemåten. O i *******, jeg skrev Mhz i stedet for MHz. Giiiiid! Huff! Dette må jo nesten rapporteres til Norsk Språkråd! Jeg skriver 39 G. Huff, dagens ungdom.

Mvh. :sad:

Lenke til kommentar

Lol@simen1. Simen1 er foresten ikke et gyldig kallanavn da de ikke skal være alfanummerisk. (I dette tilfellet) Du må enten skrive Simenen (noe som virker helt absurd) eller rett og slett holde deg til Simen. Jeg ser at du skriver (språk) norsk med stor forbokstav. (Språkets navn): norsk, skal ikke skrives med stor forbokstav da dette ikke er et egennavn. Dessuten ser man at du opptil flere ganger har utelatt stor bokstav i ny setning. Skjerp deg, og skriv så vi andre forstår deg!

Mvh dark^dog.

:wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 01:04, skrev dark^dog:

Lol@simen1. Simen1 er foresten ikke et gyldig kallanavn da de ikke skal være alfanummerisk. (I dette tilfellet) Du må enten skrive Simenen (noe som virker helt absurd) eller rett og slett holde deg til Simen. Jeg ser at du skriver (språk) norsk med stor forbokstav. (Språkets navn): norsk, skal ikke skrives med stor forbokstav da dette ikke er et egennavn. Dessuten ser man at du opptil flere ganger har utelatt stor bokstav i ny setning. Skjerp deg, og skriv så vi andre forstår deg!

Mvh dark^dog.

:wink:

Den er god! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...