-Alex- Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei, har nettop skiftet ut cpu kjøleren min, og nå nekter maskinen og starte Det kommer lys på hovedkortet, men når jeg trykker på knappen hender ingenting. Noen som vet hva jeg kunne gjort feil? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Sikker på at du satt i prosessoren helt riktig, og lukket den ordentlig? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Sikker på at du satt i prosessoren helt riktig, og lukket den ordentlig? 6114114[/snapback] Ja, prossesoren skal stå riktig den. Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei, har nettop skiftet ut cpu kjøleren min, og nå nekter maskinen og starte Det kommer lys på hovedkortet, men når jeg trykker på knappen hender ingenting.Noen som vet hva jeg kunne gjort feil? 6114104[/snapback] Hvilken prosessor er det da? Hvis det er en gammel socketA, kan det jo være at du var så uheldig å knekke en bit av hjørnet. Har du sjekket at viftestrømmen er tilkoblet? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 eller rett og slett toucha feil deler på hovedkorte og det er dødt.. skjedd med meg.. fikk garanti da menmen vet ikke jeg, hvis det lyser så kanskje ikke:S eller rett og slett PSU'en.. det er så mange ting nei huff! lykke til.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Den gir ikkenoe tegn til oppstart? Mange trykker inn powerknappen, og viftene går en halv omdreining. Det skyldes at ATX 12V pluggen ikke står i hovedkortet. Du kan jo ha tatt den ut mens du dreiv å styra.. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Den gir ikkenoe tegn til oppstart?Mange trykker inn powerknappen, og viftene går en halv omdreining. Det skyldes at ATX 12V pluggen ikke står i hovedkortet. Du kan jo ha tatt den ut mens du dreiv å styra.. 6117865[/snapback] Hehe, nei den står i Aner ikke hva feilen kan komme av Lenke til kommentar
Jwp Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Du har har renset cpu og tatt på kjølepasta/goop? Edit: Siden du ikke skrev at du hadde gjort det, spurte jeg om det... Endret 16. mai 2006 av Jwp Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Du har har renset cpu og tatt på kjølepasta/goop? Edit: Siden du ikke skrev at du hadde gjort det, spurte jeg om det... 6118245[/snapback] Ja, jeg har gjort det. Lenke til kommentar
Jwp Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Kan ikke si noen annet enn å dobbeltsjekke ALT av kabler, Se at cpu sitter ordentlig nedi i socketen, og at du har kontakt kjøler/cpu. Hva slags hardware har du? Nevermind, så i din profil... Endret 16. mai 2006 av Jwp Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Får sjekke om jeg har koblet alt rett i morgen om jeg får tid Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Prøv å resett CMOS på hovedkortet med jumperen (er merket med CCMOS e.l). Jeg hadde omtrent samme problem, at ingenting virka etter at jeg hadde tatt ut cpu og satt den inn igjen, det var BIOS som hadde hengt seg opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå