zalo Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg reinstallerte hele systemet i går og delte raid 0 og 1 på følgende måte: Jeg har to hdd'er, hver 160 GB, så det blir tilsammen (når en kjører IMS) 240 GB?? Jeg satte av 180 GB til Raid 0, og resten ca. 60 GB til Raid 1. Installasjone i windows gikk greit med f6 driverne osv. (Det var to "partisjoner" å velge mellom i windows installasjonen; hhv 180 og 60, og jeg valgte 180= Raid 0) Riktig? Men, i Windows i Min Datamasin viser det en harddisk med kun 180 GB, altså raid 0 biten. Etter det jeg forstår skal begge hdd'ene vises som kun en harddisk, med skulle den ikke da vært på 240 GB? Jeg gikk inn i Intel Matrix Storage Control og var alt i orden, nøyaktig slik jeg hadde satt opp. Videre gikk jeg inn i diskbehandling, og der var det to "partisjoner", 180 og 60, men det burde vel ikke være nødvendig å partisjonere dem og gi den andre en annen bokstav (E:)? Mitt spørsmål er dermed, hvor er det blitt av de 60 GB i Raid 1, slik at jeg får lagret dokumenter osv, i den delen? Ser det ut som jeg har jeg gjort alt riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå