Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva kom du opp i til eksamen? Fornøgd!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom opp i engelsk. :green: 27 elever som gikk opp i engelsk, og 10 stk som gikk opp i matte :) De ble ikke glade nei..

6117162[/snapback]

Hmm, vi hadde et "nytt" system vi, som selvfølgelig vi skulle prøve ut (Vi får alltid nye ting i steden for gamle ting), det var at hver klasse kom opp i hvert sitt fag og sånn, de i fjor ble gjort sånn at alle kom opp i et fag tror jeg.. Menmen!

 

Kondolerer til de som går opp i norsk-nynorsk og delvis engelsk, gratz til alle som kommer opp i matte og delvis engelsk! ;)

Lenke til kommentar

Kom opp i Matte og det passer meg. Selv om en god del av klassen ble meget misfornøyd med det, de fleste ville ha engelsk, den største grunnen til det var fordi vi da ville få fri hele neste uke.

 

De klassene som kom opp i engelsk skal nemlig ha eksamen på fredag, Matte skal ha den Mandag, og bokmål/nynorsk skal ha Tirsdag og Onsdag. De som kom opp i Engelsk har forb.dag med pliktig oppmøte på skolen Torsdag, De som har Matte har pliktig oppmøte Torsdag og Fredag til forb.dag og bokmål/nynorsk har pliktig oppmøte Fredag klokken 12 (for utdelig av teksthefte og pliktig oppmøte for forb.dag Mandag.

 

Så det vil si at de som kom opp i engelsk vil få fri mandag, tirsdag og onsdag på grunn av at noen andre har eksamen og de vil også få fri torsdag og fredag fordi det er helligdag på torsdag. Altså hele neste uke. (3+2 fridager)

 

De som kom opp i matte får fri de samme dagene som de som kom opp i engelsk hvis vi ser bort i fra mandag. (2+2 fridager)

 

De som kom opp i Norsk får kun fri på Torsdag (18. Mai). Så de får altså minst fri. (1+2 fridager)

 

Spenningen etter at vår klasse hadde fått vite at vi kom opp i matte var selvfølgelig om en annen klasse kom opp i norsk, for hvis ingen kom opp i norsk ville de som kom opp i engelsk og matte ikke få fri på tirsdag og onsdag. Men A -klassen fikk (u)heldigvis norsk så da ble det fri tirsdag onsdag for oss andre.

 

Selv var håpet mitt rettet mot å for all del ikke komme opp i Engelsk. Jeg ville heller komme opp i Norsk eller Matte. Utrolig nok var det norsk jeg aller helst ville komme opp i av de to. Men det ble matte og det er greit, der vil jeg våge å påstå at jeg allerede er sikret en sterk 4'r som jeg alltid har fått før, jeg skal dog ikke være sikker, og det skal sies at jeg skal prøve å lete etter 5'ern.

Lenke til kommentar
Så det vil si at de som kom opp i engelsk vil få fri mandag, tirsdag og onsdag på grunn av at noen andre har eksamen og de vil også få fri torsdag og fredag fordi det er helligdag på torsdag. Altså hele neste uke. (3+2 fridager)

6119047[/snapback]

 

Vi har ikke fri på fredagen.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hmm, det har i alle fall vi alltid hatt på de skolene jeg har gått på. Fordi det blir liksom for teit å ha skole på fredagen, når man har hatt fri på torsdagen, siden det bare er en dag på rad. Er som når Julaften er på en Torsdag det, da har man lovpålagt fri onsdagen og tirsdagen, og da gidder ikke skolen at vi bare skal gå på skolen den mandagen, blir liksom litt unødvendig. Når julaften er på fredag derimot, da går vi på skolen mandag og tirsdag, for da er det to dager.

 

Vet ikke helt hvorfor lærerene tenker slik, men er til fordel for oss elever innimellom hvertfall, er da veldig mange skoler som har det slik?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Man må komme opp i skriftlig..

Muntlig kan man slippe....

Det dummeste jeg har hørt i dag. Selvfølgelig må man ikke komme opp i noe. På GK allmenn er det _liten_ sjanse for å komme opp i noe, og da mener jeg liten. Like fullt er det typisk at jeg blir valgt ut.

 

Goscinny ;)

6122234[/snapback]

 

Er du sikker på at dere snakker om det samme nivået?

 

For du må komme opp i skriftlig på ungdomsskolen, på videregående trenger du ikke det derimot.

 

Jeg kom opp i norsk skriftlig, og jeg er strålende fornøyd med det.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Hva med alternativet? Ingenting...?

6122682[/snapback]

 

Med tanke på brukernavnet til trådstarteren så tipper jeg at han kun mente dette som en tråd for de som går på ungdomsskolen, og siden man må komme opp i ett fag der så vil det vel være naturlig å ikke ha med ingenting-alternativet

Lenke til kommentar
Da jeg gikk i 10, kom alle opp i både muntlig og skriftlig; tror ikke det var noen som ikke ble trukket ut. I år satser jeg på å slippe begge deler :love:

6126920[/snapback]

Samme her. Hadde vært så fantastisk deilig. Men så er det jo typisk at jeg blir trukket ut mens venner spiller fotball ute i det skinnende været. :no:

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...