Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av laptop

Anbefalte innlegg

Har vært på www.alienware.com and sett på disse to modellene

1:Aurora m9700 17tommer

2:Aurora mALX 19tommer

1:

cpu:2,4 amd 64bit turion

ram :2gig

tv: tvtuner

skjerm:17t 1920 x 1200

skjermkort: 2 stykk gforce 7900gs i SLI

innebygd 1,2 mpixle kamera.

hard disker: 2 stykk 80 eller 2 stykk 100

2:

alt er likt utenom skjerm og grafik kort og hardisker.

denne her har 19tommer 1920 x 1200 og 2 stykk gforce 7900 gtx i SLI.

Har bare en harddisk på 100 gig på 7200 rpm.

1: koster 21000

2: koster 29500

Vil ha en av dem som en desktop erstatter,spiller ganske mye så grafikk er viktig for meg. Er det verdt prisen og betale 8500 mer for den store 19t eller burde jeg gå for den andre.??

Er det noe her som har noen erfaringer med 19tommere?

Setter stor pris på anbefalinger eller tips ifra dere :)

Mhv

bashir Naimy

ps: skal til usa og hente 1 av dem snart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tør anta at vekt og bærbarhet ikke er et tema så lenge du faktisk vurderer nr. 2.

Det er neppe noen her som har noen av disse maskinene. Så om jeg var deg vil jeg ikke forvente tips og råd fra brukere. Men, om det var meg ville jeg utvilsomt ha gått for nr. 1. Differansen i ytelse er rett og slett ikke verdt de ekstra kronene etter mitt skjønn. Dessuten ville jeg faktisk ikke ha en 19 tommer. Det blir rett og slett for stort. Jeg har en 17 tommer og selv om den vanskelig kan kalles en bærbar (mer slepbar) går det fortsatt å ta den i fanget.

På den annen side, om du har 30k som du ikke helt hva du skal gjøre med og er en spillefantast, så er kanskje dette en klok investering. Det er i grunn bare du som kan svare på det.

Lenke til kommentar

For 30k får du en vanvittig stilig bunad :) Ikke så ueffent i disse dager.

Nei seriøst. Jeg kan forstå at noen er villig til å legge 30k i en datamaskin dersom spilling er hobby nr 1 og noe man bruker mye tid på. Ikke så ulikt musikkinteresserte som bruker like mye om ikke MYE mere i høyttalere og gud vet hva. Men jeg forstår ikke at man skal bruke 30k på en datamaskin bare for at den ser stilig ut. Flesteparten av de som sverger til bærbare datamaskiner synes nok 19 tommer ser vanvittig ut uansett :p

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg stusser over torland, fordi grafikk ytelsen er ganske bedre.

Har byttet laptop for 3 gang i de siste 3mnd og aldri vært fornøyd med noen av dem, siste jeg hadde var en Toshiba qosmio med en gforce 6600 som sugde lut :)

Er enig at 17t er ganske stort og at 19 kanskje blitt litt monster, men skal til utlandet og kan da derfor bruke den som tv siden den har tv tuner.

Ellers så er pris ikke det jeg tenker på, når jeg først skal voldta lommeboken så skal jeg gjøre det ordentlig he he

Vil ikke ende med å angre på at jeg ikke kjøpt 19t, men er det noen her som vet om 2 hardisker på 7200 rpm i raid 0 er mye kraftigere en bare 1 stk 7200 rpm.

Siden 17t har 2xhardisker som kan raides??

Vil jeg kunne merke noe særlig forskjell i spill feks?

Ellers takker jeg for alle svarene, lærer mye her :)

Mvh

BN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...