Løve Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei Er det noen som vet hva som trengs av kort til maskina for å koble til en VHS for å kunne spille VHS filmer over på pcen? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Da kjøper du deg et fint lite tv-kort med video inn på. F.eks Pinnacle 50e som er eksternt Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Ja du trenger et TV-kort og en kabel fra spilleren til TV-kortet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Hm, har egentlig ikke peiling på hva som trengs av kabler/utganger for å koble opp. Er en nyere VHS spiller med scart, RGB og antennegreie (rund greie), Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hm, har egentlig ikke peiling på hva som trengs av kabler/utganger for å koble opp. Er en nyere VHS spiller med scart, RGB og antennegreie (rund greie), 6117968[/snapback] RGB, mener du RCA? (rød, hvit og gul?) Isåfall kan du bruke en compositt-kabel, som skal følge med de fleste TV-kort. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 er det virkelig nødevending me vhs til pc da? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 er det virkelig nødevending me vhs til pc da? 6118067[/snapback] Det er mange som vil redde VHS-filmer og kanskje brenne de ut på DVD. Jeg har gjort slikt selv. Det er dumt å la familieminner gå tapt! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hehe ville sagt det er letter og laste ned filmen jeg en og kopiere den fra vhs også brenne til dvd Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hehe ville sagt det er letter og laste ned filmen jeg en og kopiere den fra vhs også brenne til dvd 6118213[/snapback] Nå er det ikke alle som har familievideoer liggende ute på nettet da(les: pamela anderson) Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hehe ville sagt det er letter og laste ned filmen jeg en og kopiere den fra vhs også brenne til dvd 6118213[/snapback] Jo, hvor finner du familien Hansen sine private feriefilmer på internett som aldri er blitt vist på tv eller blitt digitalisert da? Noen Skjermkort har VIVO. Video inn\Video Ut. Disse kan du koble en vhs spiller til. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Ah, er pappa som vil fylle diskene mine med VHS så jeg trenger noe å koble det til da. Er nok compositt som trengs, eller kan brukes ihvertfall. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Det første problemet du kommer til å støte på er sync problem... vanskelig å forklare... men når du overfører VHS til pc med et billig TVkort eller lignende vil lyden bli forskøvet hver gang VHS spilleren justerer bildet.. og det er ganske ofte.. det du trenger en slik en ..... den vil hindre sync problemer og du trenger ikke kraftig hardware heller for å ta opp i Mpeg 4 ... eneste du trenger er 800Mhz og USB 2.0 og masse lagringsplass... kan ta opp direkte til DVD i Mpeg2 (les dvd format) kan spilles av på alle DVDspillere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå