paalel Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har akkurat installert et RAID PCI-kort med Highpoint-kontroller (HPT370). Til dette har jeg koblet 2 WD-disker med 8MB cache. Jeg kjører raid0. Imidlertid får jeg ikke den helt store ytelsen. Dette gjelder både i Win98SE og WinXP. I XP har jeg oppdatert driverne til raid-kontrolleren, det hjalp mye, men fortsatt er det relativt svak ytelse. Jeg får ca. 31000 i Sandra-test. I testen angis det en spesielt lav write-performance. Den ligger på ca. 1,3 MB pr sekund, mens write ligger på ca. 60 MB pr sekund. Noen som har erfaringer med RAID0 på slike WD-disker eller ideer til hva som kan gjøres? Pål Erik Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har du husket å sette harddiskene på hver sin IDE kabel? Lenke til kommentar
paalel Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Ja, de er på hver sin kabel. Lenke til kommentar
Pete Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Mulig d hjelper og oppdatere bios'en på controller kortet ditt ... Lenke til kommentar
virac Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har dårlig erfaring ang. sandra og disktesting. Der resultatet er helt feil. Sjekk etter annen testprogramvare. På samme måte som Norton Speeddisk ikke gjør det helt korrekt når den defragmenterer raid volum så tester sandra ofte feil mht f.eks cache. Bruk heller "Performance Monitor" i 2K/XP og sjekk etter 'logical og physical' disk. Der kan du kanskje også finne feilen. Sjekk om det f.eks er Queue length forskjeller på diskene. Lenke til kommentar
paalel Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 13:47, skrev Pete:Mulig d hjelper og oppdatere bios'en på controller kortet ditt ... Bios på raid-controller er oppdatert..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå