Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Soting av vinduer på VW Passat

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på å sote vinduene på min VW Passat (svart) 2000 modell og lurer på hvor mange prosent jeg bør ha for f.eks å få "solskjerm" effekt uten at den blir helt mørk. Og hvordan vil det være å sote fremdørene mindre enn de bak.. altså en for for gradvis soting.. hvordan er reglene for soting av vindu?

Noen som vet om et billig og bra verksted i Trondheim som utfører dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at det ikke er lov med soting framfor B-stolpn, men det er jo veldig mange som har det her i Trondheim og det ser ikke ut til at de blir stoppet for det... Dessuten så ser det veldig bra ut, når du har samme toning over hele bilen.

Lenke til kommentar
Vet at det ikke er lov med soting framfor B-stolpn, men det er jo veldig mange som har det her i Trondheim og det ser ikke ut til at de blir stoppet for det... Dessuten så ser det veldig bra ut, når du har samme  toning over hele bilen.

6119207[/snapback]

Jepp :cool:

Lenke til kommentar

Hvor finnes "direktivene/reglene/lovene" for dette svart på hvitt?

Og stemmer det at dess lavere prosent, så er det mørkere soting.. altså er 25% mørkere enn 43% f.eks?

Mine glass er fargede fra fabrikken, emn det er så lite at det egentlig ikke syns..

Noen som har bilder av sine biler som er sotet fra fremste døren og bakover?

Lenke til kommentar
du kan ha de øverste cm ene som solskjærm men ikke hele ruta. er snakk om max 10 cm på toppen

6119008[/snapback]

Min VW har en "stripe" øverst på frontruta som er farget.. orginalt.. man ser det ikke uten se etter.. Tror ikek jeg ville hatt så mye mer.. Min Opel Vectra hadde mørkere kant der.. måtte ha vært ca 10 cm ja..

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen firmaer som har prøver/tester på de mest vanlige sote nivåene?

6122020[/snapback]

RIIS bilglass eller Jan Gustavsen bilglass på Leangen har filmen lagt ferdig på glassruter som du kan titte på. Dette er kun i Trondheim da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...