sjanten Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 for en stund siden skulle jeg installere et lydkort (som ikke funka, men blås i det). jeg prøvde å boote med kortet i, og det gikk fint (bortsett fra at kortet ikke funka). jeg skrudde av maskinen og fjerna det, satte maskinen sammen og starta igjen. ta-ta! LI ok, så booter vi på rescuedisk. utføre en rekke forsøk for å fikse dette: kjøre lilo, sjekke lilo.conf, installere nyere versjon (dette fylte skjermen med møkk), installere gammel versjon, lage bootdisk (siste funka ), og så tilslutt irritere seg over det. så ville jeg for sikkerhetsskyld sjekke riser-kortet. tok det ut, og satte det inn igjen. problemet var seff at lilo.conf hadde blitt overskrevet når jeg installerte lilo på ny men nå funka det. konklusjonen må være at riserkortet ikke satt godt nok i maskinen! har også fått problemet hvis jeg har tatt ctrl+alt+del under LILO. det har da hjulpet med en reinstall av lilo. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det med "li" er det kjent problem, dette skyldes som regel at du har skevet boot recorden din til en annen plass en mbr, og dette har en tendens til å fucke opp en del ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå