Valotunk Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Telenor koster mer, men det fungerer 100%. Bruker "store stygge" Telenor til både bredbånd og mobiltelefoni og det er aldrig trøbbel med dem. 6963311[/snapback] Sier du det.... Telenor skylder på jula... Lenke til kommentar
jasco Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Joda, Bluecom var kjempe raske til å levere. Tok bare litt over 2 uker (jeg har dog fasttelefon). Bestilte 20 mbit best effort, får 10 mbit selv om jeg er litt over 600 m. fra sentralen. Rimelig kjipt, sentralen er vel sprengt elns, bluecom kunne ivertfall ikke hjelpe meg. Lenke til kommentar
r_k Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Joda, Bluecom var kjempe raske til å levere. Tok bare litt over 2 uker (jeg har dog fasttelefon). Bestilte 20 mbit best effort, får 10 mbit selv om jeg er litt over 600 m. fra sentralen. Rimelig kjipt, sentralen er vel sprengt elns, bluecom kunne ivertfall ikke hjelpe meg. 7196078[/snapback] Da ville jeg ringt å klaga. 600 meter og bare 10 mbit. Det er skuffende dårlig. Burde kunne klare å få opptil 20 vil jeg tro. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Bor 760 meter fra sentralen. Har tweaket det jeg kan i begge ender, og oppnår max 14.7 mbit ca. Blir ikke stabil før den er nede på 13.3. For øvrig er vel 20/1 mbit fra Bluecom best effort. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Husk at det ikke er bare linjelengde som spiller inn på den hastigheten du får. Kobberkvalitet spiller også meget mye inn! Ikke bli skuffa om du ikke får bedre enn det du får. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg er godt kjent med hvilke faktorer som spiller inn Støy bekymrer meg mer enn kabelkvalitet når kabellengden er kort. Har for øvrig 0,6 hele veien. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Nå har jeg fått inkassovarsler igjen,he he. Jeg skulle få 3 gratismåneder fordi jeg skulle bli (mao "fri" helt frem til 31.11.06) Først fikk jeg purring i posten, så fikk jeg sms på telefonen om at linjen ville bli stengt ned 31.10.06 og regningen sendt til inkasso. Ringte torsdag forrige uke, snakket med en dame etter 30 minutter i telefonkø. Hun ville ikke love noe men skulle ringe meg opp igjen på fredag, fikk mobilnummeret etc. Har jeg hørt noe siden det? Neh, bar smsen fra bluecom om nedstenging Jeg sa det til hun damen på telefonen: "Du er klar over at jeg leverte inn oppsigelse på linjen ikke sant?" "Kopien av dette ligger i epostkontoen min" "Så for meg er dette enkelt. Enten får jeg mine 3 gratis måneder og får ingen faktura før måned 11" "Eller så har linjen min gått ut og mitt kundeforhold hos dere er avsluttet" Det var da hun sa hun ikke kunne si noe i tilfelle hun fikk kjeft hvis hun sa noe galt, og sa at hun skulle hjem nå og kunne ringe meg imorgen Bluecom: [sarcasm]Verdens BESTE ISP! [/sarcasm Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Liten oppdatering på posten over. Saken er nå løst, og siste faktura jeg fikk ble kreditert, så jeg er igjen kvasifornøyd med bluecom Vil bare understreke at faxer, telefoner og eposter er ikke det som gjorde at saken ble løst, men et medlem av dette forumet som jobbet for tidligere nevnte isp tok kontakt via pm og fikset hele saken iløpet av et par dager. Hyppige tilbakemeldinger på telefon (og forum), beste kundeservicen jeg kunne ha fått Skal ikke nevne navn/nick da det sannsynligvis ville medføre mye mas i innboksen til dette individet Summar summarum : Det kan "lønne" seg å poste om problemer her på forumet, hvem vet hva slags hyggelige mennesker som surfer forumet her kan hjelpe til med? til denne bluecom ansatte. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vel Forstår ikke så mye her lenger men kan si følgende Bluecom = Fikser ikke noe Telenor = Bli blokkert fordi dem tror du har trojaner eller virus NGT = lover alt for mye linje en det dem kan levere Men jeg hører aldri snakk om Tele2 er liksom Bluecom / Telenor / NGT som er værstingene sånn si jeg kan si meg ærlig med enkelte ting. Bluecom er ikke som dem var før Lenke til kommentar
Stroller Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hold Dere unna Ventelo! Har erfaring med Telenor, Netcom, Mimer, Tele2 og Ventelo. De andre har sikkert sine svakheter, men med Ventelo er det bare tull. Så vi sa til slutt opp hos Ventelo. Men de fortsetter å sende purringer og inkassovarsel for abbonemang selv for perioden etteratt vi hadde sagt opp og gått over til Telenor. Med Telenor, Netcom, Mimer, Tele2 har jeg bare gode erfaringer. Og om Dere lurer på hvorfor jeg er "borti" så mange leverandører, så er det fordi jeg har ansvaret for flere abb., blant annet på jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå