Gå til innhold

RAID: 2x IBM eller IBM/WD?

Laka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:

Orjanp skrev (2002-10-06 10:17):

Ingen problemer med å kjøre to forskjellige merker!

Det går det, Men om du setter på en trege og en raske disk vil begge gå som den trege. Så eg ville ikke blandet forskjellige disk merker, Har du en ibm 45gb prøv å skaffe en til. Eller om du har en wd 80gb skaff en til på 80gb
Lenke til kommentar

Kjøp 2 like disker (som nevnt over) og kjør de i raid 1 (mirror).

Hvis du har lyst til å gamble med sikkerheten og ikke ha redundans så bør du vurdere å kjøre diskene i normal modus i stedet for raid0. Det er fordi du minker sjansen for å miste data, og du kan ha de viktigste filene på begge diskene. Men ikke minst også på grunn av ytelse. Som filserver vil du faktisk få høyere ytelse på to enkelt-disker enn i raid0. Det kommer av at det som regel er mange brukere som skal ha tilgang til filer samtidig og da gir det bedre ytelse å kunne lese 2 forskjellige filer samtidig enn 1 fil av gangen i høyere tempo.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Quote:

rks skrev (2002-10-22 07:33):

Sjekk litt rundt på nettet, så vil det ikke være vanskelig å finne andre som har opplevd det samme.

Joda det stemmer at det er folk som har problemer men enkelte ibm modeler, Men det er faktisk noe som har hatt problemer med wd også. Er vel ingen som kan si at de ikke har hatt noen disker som er reist til de evige jaktmarker, Eg har hatt disker som er kapput. Og eg har prøvd mangen disker på de åra eg har brukt data.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...