venomzorg Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 har hotmail adresse, får en del reklame mail og tull! får man det på alle email adresser eller er det bare hotmail og andre gratis emailtjenester som har dette?! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Alle som er bruker av hotmail vil nok en gang erfare dette, ja. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Når MSN8 kommer snart så skal de legge extra junkmail filter inn, får håpe det hjelper....er selv enormt plaget med junkmailer og har 70 nye mail (99% love letters da men :razz:) på hver av mine 4 kontoer daglig så det er håpløst. Masse junk fra norske mailadresser også faktisk, med virus som oftest... Junkmail er like vanlig overalt på free konto greier. Sleng inn no antivirus folx, it's a war going on! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 var ikke akuratt det som var spørsmålet mitt. lurer på om folk som IKKE har hotmail får det og?! er det noen gratis tjenester der man IKKE får det?! Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Morndu...ikke det du spurte om? ser du ikke -Junkmail er like vanlig overalt på free konto greier... du får ringe Telenor eller hvem du nå har som ISP og si du vil ha en ny mailadresse eller noe, kommer ikke junk automatisk dit ihvertfall, med det gjør det ofte med gratis mailkontoer fra yahoo lycos hotmail og sånnt Lenke til kommentar
muffin Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har sluttet å bruke hotmail, og gått over til mail.com i stedet. Gratis, 10mb postboks (hotmail har bare 2mb), + har vert enormt mye mindre plaget med junkmail og reklame. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har hatt en nameplanet mail en god stund nå og jeg har aldri fått Junk Mail der... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 iceXcool, jo DU besvarte spørsmålet mitt. jeg mente at LasseAndreK ikke ga meg det svaret jeg søkte :smile:' du må ha postet mens jeg skrev replyen :| Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Før eller siden vil du få junkmail uansett hvor du har e-mail. Jeg får spam t.o.m på stud-mailen min på NTNU. E-mail adresser av den typen er spam-fri helt til du selv legger igjen e-mail adressen en plass.. eller noen kompiser skal være snille og melder deg på en slik "skriv inn 10 mail-adresser og vinn ett eller annet". Det beste er sef ikke å legge igjen mail-adressen noen plass, selv ikke på steder du tror den er trygg, det har jeg selv erfart. Jeg har aldri lagt igjen mailadressen på annet enn steder der jeg har regnet med at den er trygg, dvs webshopper(mest norske), microsoft etc. Noe annet som også skjer er at overivrige nerder sitter og samler drøssevis med e-mail adresser, fra f.eks NTNU sine hjemmesider og selger disse til lugubre selskaper rundt om i verden, dette er sef ulovlig. Jeg har en mistanke om at det er slik jeg får så ekstremt mye spam i perioder. Norske selskaper har på sin side ikke lov til å sende ut reklame på hverken mail eller SMS dersom du ikke har listet deg frivillig, det skal/må også være mulig å stryke seg selv fra disse listene. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har brukt Portalen i snart et år nå og har aldri fått uønsket e-poster. Jeg har meldt meg opp på 3-4 sånne nyhetsbrev både på norske og utenlandske bedrifter. Kan også bruke mail kontoen din i Outlook :smile: Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 12:10, skrev Treblad:Jeg har hatt en nameplanet mail en god stund nå og jeg har aldri fått Junk Mail der... Hvor lenge har du hatt det? Jeg har hatt det i noen år nå/fra dem begynte, og nå i det siste har det flommet på med junkmail. Dem har verken filter eller noe som helst for å unngå dette. Og "block sender" virker ikke heller. Skal sende mail til "crewet" deres og klage. Lei av junkmail. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hehe okey, Beklager venomzorg! Good luck med anti-junk konto da :smile: Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 12:59, skrev Basus: Quote: Den 2002-10-06 12:10, skrev Treblad: Jeg har hatt en nameplanet mail en god stund nå og jeg har aldri fått Junk Mail der... Hvor lenge har du hatt det? Jeg har hatt det i noen år nå/fra dem begynte, og nå i det siste har det flommet på med junkmail. Dem har verken filter eller noe som helst for å unngå dette. Og "block sender" virker ikke heller. Skal sende mail til "crewet" deres og klage. Lei av junkmail. Jeg har vel hatt det i et halvt år eller noe. Jeg får iallefall ikke Junkmail. Det eneste "uønsket" mailen jeg har fått er fra Nameplanet Crewet om nye acounter osv. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har kjørt eget domene i et år nå, og har fått nøyaktig 0 spam-mails. Ikke gratis, men det er skikkelig behagelig :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 12:54, skrev kindings:Noe annet som også skjer er at overivrige nerder sitter og samler drøssevis med e-mail adresser, fra f.eks NTNU sine hjemmesider og selger disse til lugubre selskaper rundt om i verden, dette er sef ulovlig. Ukjent for meg, dette. Men jeg får så saaatans mye koreansk og kinesisk spam til stud-kontoen min, så det hadde ikke forundret meg. Men det som har skjedd en del ganger er at klasselisten med email-adressene har blitt lagt ut public, uten at de som er ansvarlige helt har tenkt igjennom det. En annen ting er at et eller annet mehe på NTNU har med vilje og viten lagt ut idi-adressene på web. Dritsmart. Så i tillegg til spammen med de rare tegnsettene, får jeg tilbud om større ***, pupper, gratis porr og penger, mm. Hat. Hat. HAT! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Forresten, MailWasher er fin og gratis. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg bruker hotmail. Der har jeg innført "safe list". Det vil si at jeg KUN får mail fra folk jeg har på min safe-list eller i adresseboken. Det er veldig genialt! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hei Jeg bruker icqmail. Har hatt den i 1 1/2 år og har til dags dato ikke fått en eneste "junk-mail". --> http://www.icqmail.com <-- mvh, Mats Lenke til kommentar
LeD Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg fikk tidligere flere søppelmail hver eneste dag. Etter at jeg installerte SpamAssassin havner de i sin egen søppelinnboks. Programmet er gratis, og har ikke bommet på en eneste spammail hos meg hittil. LeD Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 LeD: Hvilke rettigheter må du ha for å legge inn SpamAssassin? Jeg bruker et shh-shell til unix-kontoen min hos NTNU, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med "studentrettigheter", hvis du forstår. :wink: Ikke er jeg *n*x-guru heller. [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-07 20:34 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå