Gå til innhold

Spill pc til 10' - 15' (Uten Skjerm)

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt huset nettop, skal flytte inn i ny leilighet. Tenkte å kjøpe en liten innflytnings gave til meg selv ;)

Har en brukbar pc i fra før, men jeg har en dame som liker å "take over" den når jeg spillet :mad:

Jeg vil ikke kaste bort pengene mine på en pc, så jeg vil ha en mest mulig for pengene pc.

Det jeg har tenkt er følgende

Amd 64 4000+

ASUS AN8 SLI PREMIUM

XFX Geforce 7900GTX

RAM ? Forslag ? Helst 2GB

Samsung Spinpoint 300GB X2

Soundblaster Audigy 4

Totalt ble dette 14952

Har brukt komplett sin PC-Bygger til dette opsettet. Bør jeg forandre på noe her ?

EDIT: ALternativ 2 (Kombinert media center pc og spill pc)

Kabinett Cooler Master Cavalier 3

PSU NorthQ 500W Bulk

Hovedkort MIS K8N Diamond plus

CPU AMD 64 x2 4200+

RAM Corsair Value pc3200

Skjermkort XFX 7900 GTX

Harddisk Samsung Spinpoint 300gb (2 stk)

OS Windows Media Center 2005 Norsk

::: Fjernkontrol til Media Center

::: Tastatur til Media Center

Tv-Kort Hauppauge! WinTV

Dette ble totalt 15735,-

Kan vel bruke onboard nettverks kort og lydkort her ?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommentar til det siste alternativet ditt:

Hadde jeg vært deg ville jeg gått ned fra 4200+ til 3800+ og heller lagt pengene du sparer i litt bedre RAM Faktisk bare 100,- dyrere. Du sparer ca 200 på CPU'en. 3800+ skal klokke lettere enn brisen opp på 4200+ sitt nivå med medfølgende kjøling. Ellers er prosessorene, etter mitt forstående, helt identiske.

Edit: jeg ville forøvrig valgt det siste alternativet. Media Center er kult å ha i leilighet.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Mulig dette ikke er en option for deg, men dinside.no har samlet sammen en del gode tilbud fra seriøse nettbutikker i denne prisklassen:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=92524

6114042[/snapback]

Nå er det der med skjerm ser det ut til, noe jeg ikke tror Neppe siktet ha inkludert i prisen. Og jeg ser at noen av de maskinene hadde èn stor harddisk, ala 3-500GB. I mine øyne er det fullstendig unødvendig om ikke du satser på å ende opp med 2-3 TB lagringsplass. 2x250GB osv burde holde. Tenker da på prisen. Alle disker over 250GB har en tendens til å koste mye mer per GB.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

ville gått for am2

ram 800mhz

og vanlig gt, rammen er dobbelt så rask og med 256mb på skjermkortet vil det ha en effektiv funksjon som turbocache, hvis det er sånn det fungerer.

skal du ha sli ville jeg vurdert mist 600 watt

du kan tweake 7900gt til 540mhz evt 600, samme prosessor som gtx.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Kommentar til det siste alternativet ditt:

Hadde jeg vært deg ville jeg gått ned fra 4200+ til 3800+  og heller lagt pengene du sparer i litt bedre RAM Faktisk bare 100,- dyrere. Du sparer ca 200 på CPU'en. 3800+ skal klokke lettere enn brisen opp på 4200+ sitt nivå med medfølgende kjøling. Ellers er prosessorene, etter mitt forstående, helt identiske.

Edit: jeg ville forøvrig valgt det siste alternativet. Media Center er kult å ha i leilighet.

6114012[/snapback]

Bli det nå et par hundre mer så skriker jeg ikke av den grunn! Vil ikke trappe ned på cpuen, vil har 4000+ orginalt bare for papirets skyld ;)

EDIT: Hadde vært digg med Media Center, ser en del film fra pcen kobla opp mot tven, hører også veldig veldig mye på musikk :)

Mulig dette ikke er en option for deg, men dinside.no har samlet sammen en del gode tilbud fra seriøse nettbutikker i denne prisklassen:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=92524

6114042[/snapback]

Masse gode tilbud der :) Skal se nermere på de der, om det der ikke er gammalt da ?

Tilbudet fra PS Data var jo kjekt! Hva synes dere er best ?

ville gått for am2

ram 800mhz

og vanlig gt, rammen er dobbelt så rask og med 256mb på skjermkortet vil det ha en effektiv funksjon som turbocache, hvis det er sånn det fungerer.

skal du ha sli ville jeg vurdert mist 600 watt

du kan tweake 7900gt til 540mhz evt 600, samme prosessor som gtx.

6114138[/snapback]

Er ikke ute etter å klokke, jeg vil satse på å kjøre det meste orginalt, utenom cpuen som er god for litt ekstra.

Jeg har heller ikke planer om å vente på AM2. Men om det er en mulighet når jeg går til innkjøp skal jeg vurdere saken.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
7900GT har færre pipelines. Turbocache er vel en funksjon som billige skjermkort har for å bruke systemminne??

Francis :D

6114196[/snapback]

7900gt og gtx bruker samme kjerne og har samme antal pipelines

det er 7800gt du tenker på som har 20 og gtx har 24.

jeg brukte turbocache for at folk skal forstå hva jeg mener.

aperture size heter det vel egentlig. noe en stiller i bios.

dvs skjermkortet kan benytte så mye av rammen på pcen til skjermkort ram, da ville det vært bedre med 800 enn 400mhz

hvorfor tror du 7900gt klarer 800mhz på luft.

Lenke til kommentar

450mhz på gt er uorginalt spør du meg, har den på 700mhz, med voltmodd. den klarer mer.

både msi og asus har kommet på banen med sine am2 hovedkort og am2 er rett rundt hjørnet nå. det skal vel komme i slutten av mai/juni.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Bli det nå et par hundre mer så skriker jeg ikke av den grunn! Vil ikke trappe ned på cpuen, vil har 4000+ orginalt bare for papirets skyld

Ok, skal ikke arrestere deg der. Blir ikke store forskjellen. 100,- dyrere istedenfor et par hundre billigere. Smak og behag :)

edit: Whøy, innlegg #100.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...