daniel_984 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Nå var dette strengt talt et svar på tiltale fra president Chavez da, og bakgrunnen er vel stort sett det som går igjen i denne tråden. Er helt uenig med Chavez selv hvertfall, å kalle noen for folkemorder når de ikke systematisk har planer for å uttrydde menneskene der er bare tullete og viser at Chavez ikke eier bedre "ord i munnen". At han i tillegg ser ut til å benekte Holocaust gjennom det sitatet viser jo uendelig godt hvor lavt noen synker for å havne på førstesiden i pressen. Edit: Dotten: Og allikevel er det så mye krig i verden idag Endret 18. mai 2006 av daniel_984 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Med fare for å komme litt OT, så er det interessant å se hvordan alle er ute etter å ta USA, mens ingen ser ut til å bry seg om hva f.eks. Russland har gjort i Tsjetsjenia de siste 12 årene eller hva krigsherrer har gjort i Kongo siden 1998.6129221[/snapback] Det er ikke noe diskusjonstema. Ingen ved sine fulle fem vil påstå at det russerne gjør i Russland er en bra ting. Men USA har fortsatt noen som forsvarer dem ukritisk. USA burde uansett se med blide øyne på slik kritikk. Det betyr at folk har tro på at de kan gjøre bedre. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Med fare for å komme litt OT, så er det interessant å se hvordan alle er ute etter å ta USA, mens ingen ser ut til å bry seg om hva f.eks. Russland har gjort i Tsjetsjenia de siste 12 årene eller hva krigsherrer har gjort i Kongo siden 1998.6129221[/snapback] Det er ikke noe diskusjonstema. Ingen ved sine fulle fem vil påstå at det russerne gjør i Russland er en bra ting. Men USA har fortsatt noen som forsvarer dem ukritisk. USA burde uansett se med blide øyne på slik kritikk. Det betyr at folk har tro på at de kan gjøre bedre. 6129682[/snapback] Jeg mistenker faktisk at svært få i dette og mange andre land vet hva Russland har gjort i Tsjetsjenia. Og er likegyldighet et godt svar på noe alle vet er galt? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg mistenker faktisk at svært få i dette og mange andre land vet hva Russland har gjort i Tsjetsjenia. Og er likegyldighet et godt svar på noe alle vet er galt?6129767[/snapback] Avmakt er vel et bedre ord. Hva kan man gjøre? Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Avmakt er vel et bedre ord. Hva kan man gjøre? 6130025[/snapback] Det er en svært interessant problemstilling som nok blir litt utenfor den tråden. Mitt poeng er likevel at jeg finner det ytterst merkelig at ingen i Norges "fredsbevegelse" eller andre som engasjerer seg i internasjonal politikk har løftet en finger for å protestere mot eller informere om Russlands krigføring i Tsjetsjenia (Amnesty er vel et hederlig unntak). Og jeg vil fortsatt hevde at ordet likegyldighet passer mye bedre for å beskrive omverdenens forhold til Tsjetsjenia. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Støttekomiteen for Tsjetsjenia De er nokså anonym i media, men de finnes nå her til lands. Likegyldigheten kommer nok av at det ikke har vært så mye nyhetsstoff fra området i det siste. Folk har korttidshukommelse på slikt. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Støttekomiteen for Tsjetsjenia De er nokså anonym i media, men de finnes nå her til lands. Likegyldigheten kommer nok av at det ikke har vært så mye nyhetsstoff fra området i det siste. Folk har korttidshukommelse på slikt. 6130252[/snapback] I tillegg er det både mer naturlig og rasjonelt å kritisere vår nærmeste allierte. Med tanke på hvor mye respons vi får for det engasjementet, tror jeg det vil ha enda mindre for seg å kritisere den vaklende bjørnen i øst. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) chavez har iallefall ryggrad. Få mennesker som tørr å si noe som er upolitisk riktig. gjelder også på diskusjon.no *Fjernet av moderator* Endret 22. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Avmakt er vel et bedre ord. Hva kan man gjøre? 6130025[/snapback] Det er en svært interessant problemstilling som nok blir litt utenfor den tråden. Mitt poeng er likevel at jeg finner det ytterst merkelig at ingen i Norges "fredsbevegelse" eller andre som engasjerer seg i internasjonal politikk har løftet en finger for å protestere mot eller informere om Russlands krigføring i Tsjetsjenia (Amnesty er vel et hederlig unntak). Og jeg vil fortsatt hevde at ordet likegyldighet passer mye bedre for å beskrive omverdenens forhold til Tsjetsjenia. 6130171[/snapback] Eksemplene med Tsjetsjenia og Kongo blir litt annerledes, fordi disse konfliktene er interne stridigheter, og forsøk på "innblanding" utenfra blir avvist. Mener å huske at Afghanistan fikk mye oppmersomhet i vesten etter USSR angrep, og okkupasjon. Ja hvis jeg ikke er helt på viddene så fikk vel forløperen til Taliban støtte fra USA. Edit: TV2 nyhetene melder kl 0804: Usa har presisjonsbombet Taliban, 50 Taliban soldater drept. BBC melder 30 sivile drept. Pytt pytt! Nesten 50% treffsikkerhet. Endret 22. mai 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 chavez har iallefall ryggrad. Få mennesker som tørr å si noe som er upolitisk riktig. gjelder også på diskusjon.no Så du synes løgnere har ryggrad? Chavez er jo en løgner. Og du ser opp til løgnere? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Prinsippet i seg selv er jo bra da Pricks, har både en stygg følelse av at han mente det og at du skjønnte det så altfor godt. Chavez går ut å kritiserer Bush åpenlyst med noe som er løgn, men at han kritiserer hva Bush gjør er jo ikke skadelig, faktisk bare sunt.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er sunt å kritisere Bush. Det skulle flere mennesker i posisjon hatt mot til å gjøre, men det forusetter jo at kritikken er reell. Å sette likhetstegn mellom løgn og ryggrad synes jeg er merkelig. Det er en populær ide for tiden at det er viktig å heve seg over det "politisk korrekte". Du ser ofte folk her på PRS "Vi må ikke bli så politisk korrekte at ..." Men det forutsetter jo at det politisk korrekte ikke er så korrekt allikevel. Det har ingen egenverdi å være "anti establishment" så lenge det ukorrekte mangler substans. Dog er meningsbryting verdifullt, uansett standpunkter. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå