Gå til innhold

Bra sagt om Bush!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her har vi en person som mangler historiekunnskaper. Eller kanskje han fornekter Holocaust?

6112682[/snapback]

Det samme slo meg. Jeg er enig i at Bush er en folkemorder som burde stilles for en internasjonal domstol, men å hevde at Bush er verre enn Hitler, Saddam og de "andre store" er helt bak mål.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Her har vi en person som mangler historiekunnskaper. Eller kanskje han fornekter Holocaust?

6112682[/snapback]

Det samme slo meg. Jeg er enig i at Bush er en folkemorder som burde stilles for en internasjonal domstol, men å hevde at Bush er verre enn Hitler, Saddam og de "andre store" er helt bak mål.

6113293[/snapback]

Kan ikke annet enn å være enig ...men gi Bush litt tid til, så kanskje han kan klatre på listen.

:(

Lenke til kommentar

Nå er det slik at Bush har handlet utifra de rammer han er blitt gitt, alle hans avgjørelser, både innvasjoner av Irak og Afghanistan, er gjort med Senatets klare flertall. Bush har ledet et land som ble angrepet 9/11. Han har gjort dette med støtte av Norge (I Afghanistan), Storbritannia (I begge tilfeller) og andre land. Krigserklæringen mot Irak er godkjent av USA sine folkevalgte med klart flertall.

De som kaller Bush en folkemorder kan gjerne forklare hvorfor. Vi har flere tråder her som går inn på det samme og jeg har enda til gode å se hva som gjør mannen til en folkemorder.

Det er en forferdelig ting å anklage en mann for, jeg regner med at folk vet å underbygge en slik påstand og ikke bare gjentar noe man har lest eller hørt.

Greit nok, mannen er ikke god (imo), men man må da kunne underbygge litt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nå er det slik at Bush har handlet utifra de rammer han er blitt gitt, alle hans avgjørelser, både innvasjoner av Irak og Afghanistan, er gjort med Senatets klare flertall. Bush har ledet et land som ble angrepet 9/11. Han har gjort dette med støtte av Norge (I Afghanistan), Storbritannia (I begge tilfeller) og andre land. Krigserklæringen mot Irak er godkjent av USA sine folkevalgte med klart flertall.

De som kaller Bush en folkemorder kan gjerne forklare hvorfor. Vi har flere tråder her som går inn på det samme og jeg har enda til gode å se hva som gjør mannen til en folkemorder.

Det er en forferdelig ting å anklage en mann for, jeg regner med at folk vet å underbygge en slik påstand og ikke bare gjentar noe man har lest eller hørt.

Greit nok, mannen er ikke god (imo), men man må da kunne underbygge litt.

6113892[/snapback]

FNs definisjon av folkemord:

«Folkemord er handlinger utført med den intensjon å utrydde, helt eller delvis en rase eller en nasjonal, etnisk eller religiøs gruppe som sådan»

Takk for du setter ? ved ukritisk bruk av stigmatiserende utbrudd, det skjerper og stimulerer til å bli litt mere grundig.

Når jeg (feilaktig) bruker det uttrykket så vurderer jeg USAs uttalte gode intensjoner/verdier/makt opp mot vilje/ønske til å ikke bare å utøve denne makt overfor negative krefter, men og blindhet for konsekveser dette har for uskyldige som havner i kryssilden i "korstoget".

USA har frontet boikott mot Irak, med uheldige følger for ingen andre enn sivilbefolkning. På tross av at tilbakemeldinger beviser at dette ikke svekker Despoten, men "myrder" sivile så kan ikke strategi endres. Det er ikke "folkemord" innenfor defenisjon, men i det minste er det kanskje overlagt drap?

Krigen mot Irak ble startet på feil grunnlag. Jeg mener det er riktig å fjerne slike despotiske styrer. Men det strider mot moral å "lyve" seg til aksept. I ettertid så er det blitt mer enn mistenkelig, hva som var det egentlige mål. Det er ynkelig å skylde på etterrettning osv. for å rettferdigjøre en "dum" handling. Man må kunne forvente mere fra "supermakten".

Norges handliger tror jeg er politisk strategisk riktig og moralsk problematiske.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116503
- Jeg vil ikke bli sammenlignet med den største levende folkemorderen som finnes, og som noen gang har levd gjennom historien. Den amerikanske presidenten er en umoralsk morder som bør bli satt i fengsel av en internasjonal domstol. Jeg skjønner ikke hva du refererer til når du sammenligner meg med president Bush, sa Chavez før han fortsatte i samme stil:

6112529[/snapback]

Er løgner "bra sagt"? Av og til lurer jeg på hva folk tenker med...

Har Chavez glemt at noen av de største massermorderne har vært sosialister?

Lenke til kommentar
Dette er prisen for at man bryr seg og gjør noe.

6112654[/snapback]

Noe man kan si om alle, Hitler gjorde bare det han mente var best for sitt regime, man kan altså si at han gjorde det fordi han brydde seg om regimet sitt.

Så igjen, den kommentaren der kan brukes om alt, og det spiller liten rolle hva personen bryr seg om så lenge han ikke følger reglene og normene samfunnet har satt.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noen soldater=USA? Javel.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116742

Konklusjon: Norge er bare en gjeng med folk som ikke vet hva de driver med, og forårsaker tusenvis av dødsfall.

6126365[/snapback]

Synes synd på de Amerikanske soldatene som lever under et umenneskelig press i Irak.

Leste på et forum for krigsveteraner i USA at under andre verdenskrig hadde soldatene i gjsnitt. 15 dager med direkte frontkjemping. Under Vietnamkrigen hadde dette økt til 30 dager, mens i Irak finnes der ingen "trygge" soner å trekke seg tilbake til så der er de i konstant "fronttjeneste". Det var også skrevet i samme forum at så godt som alle soldatene som tjenestegjør i Irak lider av et eller annet stressyndrom grunnet presset de opplever.

Lenke til kommentar
Vil ikke tro det er lett å være i Irak. Og vil nok naturligvis tro at Daglbladet har blåst opp den artikklen.

6126764[/snapback]

ligger jo hauger med folk der, drept av ameriknere. hvordan kan det blåses opp? synest heller ikke synd på de som er i der nede for de har ingen ting der og gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vil ikke tro det er lett å være i Irak. Og vil nok naturligvis tro at Daglbladet har blåst opp den artikklen.

6126764[/snapback]

ligger jo hauger med folk der, drept av ameriknere. hvordan kan det blåses opp? synest heller ikke synd på de som er i der nede for de har ingen ting der og gjøre.

6127047[/snapback]

De som er der nede ble lovet at krigen skulle være over før jul 2003. At de er pliktig til å være lojale og følge ordrer er selvsagt. Det er ikke den menige soldat man skal klandre for politikeres/Generalers dårlige planlegging.

Lenke til kommentar

6126764[/snapback]

6127047[/snapback]

Men det er jo ikke soldatene som bestemmer hvor de skal dra å krige, er det det?

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

6126764[/snapback]

6127047[/snapback]

Vel, nå er jo ikke etterforskningen avsluttet enda.

Lenke til kommentar

Om jeg i min norske uniform tar til med mildt sagt tvilende fremferd så er det Norge jeg representerer og det er landet Norge som i signaleffekt gjør handlingen.

Det er det som er problemet med råtne epler i instanser som forsvaret. Men det er umulig å komme utenom.

Det amerikanske soldater opplever i tjenesten er et umenneskelig psykologisk press, det samme går for ordens skyld for alle som er involvert i konflikten, også sivile som kan ty til ekstreme metoder i kampen for det de mener er riktig. Det finnes nok av norske soldater som har tjenestegjort i Bosnia og Kosovo bl.a. som for alltid har fått "arr" på psyken. Mennesker er rett og slett ikke skapt for å takle endel av de påkjenningene man får i krig.

Lenke til kommentar

Med fare for å komme litt OT, så er det interessant å se hvordan alle er ute etter å ta USA, mens ingen ser ut til å bry seg om hva f.eks. Russland har gjort i Tsjetsjenia de siste 12 årene eller hva krigsherrer har gjort i Kongo siden 1998.

Endret av Katalysator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...