magma_81 Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Etter at jeg oppgraderte skjermkortet mitt fra Gf2 MX400 til et GF4Ti4400, har jeg opplevd flimring på skjermen. Flimringen er tilstede i like stor grad uansett oppfriskningsrate. Det ser heller ikke ut som "lav-hz"-flimring. Det er er mange linjer som "ruller" i bakgrunnen på skjermen. Problemet har ingenting med OS å gjøre. Har samme problemer under GNU/Linux som med XP og DOS. Skjermen er en gammel Radius PrecisionColor Display/20. Det jeg lurer på er om skjermen rett og slett er for gammel til å takle Gf4-kortet. Kan det være kortet som er defekt? Eller finnes det noen innstillingsmuligheter jeg ikke har tenkt på. Jeg har sjekket alt av mulige støykilder i nærheten, uten noe resultat. Setter jeg inn det gamle GF2MX-kortet er skjermen sylskarp uten antydning til flimring. Blir helt forstyrret av å se på dette bildet nå, vær snill og hjelp meg :smile: Magnus. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hm bad...du får bare prøve med siste detonator og no oppgraderinger av windows, nye via 4-in-1 kanskje, er det ikke noe expert tools du kan teste ut? bruker jo å følge med... Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 svar først lese etterpå opplegg her hehe, sjekk også at du ikke kjører FOR HØY hz på skjermen siden den er gammel...vil tro du kan kjøre 75-80hz i 1024x768x16(32)? hva kjører du normalt med gf2? Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Hei. Takk for svar. Det virker ikke som om hertzen har noe å si. Har akkurat samme problemene i 85 eller 100 hz, som jeg har i 60. Med Gf2-kortet er den ingen problemer i noen av oppfriskningsratene. Magnus Lenke til kommentar
m_maursund Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har du prøvd med en annen skjerm? Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har prøvd med annen skjerm, og da er problemet borte. Men fatter ikke hvorfor jeg bare får dette problemet med Gf4-kortet. Magnus Lenke til kommentar
m_maursund Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 da vet jeg ikke hva som er galt. kanskje andre har noe å komme med :smile: Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har samme problemet bare motsatt. Har en gammel pc og ny flatskjerm. Ny flatskjermen på ny pc: OK Gammel skjerm på gammel pc: OK Gammel skjerm og ny pc: OK Ny flatskjerm på gammel pc: NEI Jeg har det også uavhengig av frekvens. Jeg tror mitt problem er at skjermen ikke forstår de gamle signalene. Men ditt problem er vel at skjermen ikke forstår nye signaler. Konklusjon: Kan ikke vi bytte skjermkort. Mitt Voodoo2 mot ditt GeForce4. Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Tror jeg sier nei takk til tilbudet ditt :razz: Men det må da være noen der ut som sitter på en mulig løsning? Magnus Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hei Har akkurat samme problemet med et gainward geforce2 gts. Store "bølger" over skjermen, som kommer litt uregelmessig, og kanskje blir borte i to-tre sekunder, før de igjen viser.. Før hadde jeg en 17" Belinea crt, og la derfor skylden på den, men nå nettopp kjøpte jeg meg en 17" Hyundai tft, men det er akkurat samme "bølgene" her.. Lurer litt på om skjermkortet har sett sine bedre dager... Håper noen kommer med en løsning på dette, fordi jeg begynner å gå temmelig lei av bølgene som har vart i over ett år nå.. ELWIss Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Ingen som har noen ideer? Magnus Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har du prøvd med en annen skjerm ? Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Ja, som nevnt over, så har jeg prøvd med en annen skjerm :smile: Flimringen forsvinner da. Men putter jeg inn Gf2 kortet mitt fungerer min nåværende skjerm fint. Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå