Gå til innhold

Flimring på skjermen

magma_81

Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppgraderte skjermkortet mitt fra Gf2 MX400 til et GF4Ti4400, har jeg opplevd flimring på skjermen.

Flimringen er tilstede i like stor grad uansett oppfriskningsrate. Det ser heller ikke ut som "lav-hz"-flimring. Det er er mange linjer som "ruller" i bakgrunnen på skjermen. Problemet har ingenting med OS å gjøre. Har samme problemer under GNU/Linux som med XP og DOS.

Skjermen er en gammel Radius PrecisionColor Display/20. Det jeg lurer på er om skjermen rett og slett er for gammel til å takle Gf4-kortet. Kan det være kortet som er defekt? Eller finnes det noen innstillingsmuligheter jeg ikke har tenkt på.

Jeg har sjekket alt av mulige støykilder i nærheten, uten noe resultat. Setter jeg inn det gamle GF2MX-kortet er skjermen sylskarp uten antydning til flimring.

Blir helt forstyrret av å se på dette bildet nå, vær snill og hjelp meg :smile:

Magnus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet bare motsatt.

Har en gammel pc og ny flatskjerm.

Ny flatskjermen på ny pc: OK

Gammel skjerm på gammel pc: OK

Gammel skjerm og ny pc: OK

Ny flatskjerm på gammel pc: NEI

Jeg har det også uavhengig av frekvens.

Jeg tror mitt problem er at skjermen ikke forstår de gamle signalene.

Men ditt problem er vel at skjermen ikke forstår nye signaler.

Konklusjon:

Kan ikke vi bytte skjermkort.

Mitt Voodoo2 mot ditt GeForce4.

Lenke til kommentar

Hei

Har akkurat samme problemet med et gainward geforce2 gts.

Store "bølger" over skjermen, som kommer litt uregelmessig, og kanskje blir borte i to-tre sekunder, før de igjen viser..

Før hadde jeg en 17" Belinea crt, og la derfor skylden på den, men nå nettopp kjøpte jeg meg en 17" Hyundai tft, men det er akkurat samme "bølgene" her..

Lurer litt på om skjermkortet har sett sine bedre dager...

Håper noen kommer med en løsning på dette, fordi jeg begynner å gå temmelig lei av bølgene som har vart i over ett år nå..

ELWIss

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...