Gå til innhold

Pc'n går veldig treigt for tiden.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har vært plaget med at pc'en min går veldig sakte for tiden, så her om dagen satt jeg meg ned å begynte å slette unna alt av unødvendige programmet og filer som jeg ikke har bruk for, jeg har også kjørt antivirus å den fant ingen virus på maskina, pluss at jeg kjører spyboot og ad-aware daglig på pcn.

Pc'en er ikke blitt noe bedre, å noen ganger er "bruk av cpu" stående oppe på 100%, hva er det som egentlig er galt her nå? før var pc'en mye raskere.

Vis det er til noe hjelp, så har jeg en slik maskin :

- HP Pavilion stasjonær pc.

- AMD Athlon 64 Processor

- 3700+

- 984mhz(mener det var mere der før, hehe sikkert jeg som surrer)

- 1gb ram

- Fysisk Adresseutvidelse

Å jeg har ikke masse spill/programmer gående slik at pcn går seint, den går seint uten at jeg har noen programmet oppe også.

Takker for svar og hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste er å ta en reinstall av windows. Det at prosessoren din vises som lavere enn det den er kommer av at den senker hastigheten når den ikke brukes for å spare strøm og varme. En ting som hjelper litt når maskina går tregt er å gå inn å stenge ned programmer som bruker mye minne samt stenge ned explorer.exe så starte den opp igjen. Hjelper ganske bra hos meg.

Lenke til kommentar

Du trykker ctrl+alt+del for å få opp task manager. Så velger du prosesser. Da får du opp lista over alle kjørende prosesser på maskina. Der vises cpu bruk, minne bruk osv. Merk explorer.exe og velg steng. Deretter trykker du på fil øverst å kjør. Så skriver du bare explorer deretter trykker enter. Da starter den explorer på nytt.

Dette er istedet for å starte maskinen på nytt. ;)

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

HVIS du kjører Windows.

Gå til Kontroll Panelet. Åpne Strøm innstillinger / Power options etc etc.

Velg Minimal Power Managment.

Pc'n er da veldig kjapp med å klokke seg opp til full standard klokkehastighet.

i motsetning til home/desk , max battery etc. Always On Og Presentation vil ikke bruke strømsparingsmodus for cpu. For å si det slik.

Synes det er rart folk bruker andre moduser i strømpanelet om man først ønsker typen CoolNQuiet cpu bruk.

Lenke til kommentar

Cool'n'quiet er der for en grunn. Den øker hastigheten til max når den trenger det og det skjer så fort at det umulig er merkbart. Om man kan få en maskin som går mer stillegående uten ytelse tap så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å MÅLE forskjellen mellom Max battery og Minimal Power Managment.

Det er en annen måte og. Høyreklikk på skrivebordet, altså bakgrunnsbildet ditt eller så. Velg egenskaper. Velg Skjermsparer. Velg strøm modus.

Du skal så få opp ett vindu hvor du kan velge strømsparer skjema.

Jeg aner ikke hva det heter i norsk windows for tida så sorry om det er litt feil. Tror du skal finne fram isåfall.

Ta deg god tid til å se etter alternativene så finner du frem.

Lenke til kommentar

monkeyboogie, var jeg deg ville jeg gjort følgende, i nevnt rekkefølge:

1. Høyreklikk på C, egenskaper, verktøy, sjekk for feil (og kryss av for fiks automatisk). Du må sannsynligvis ta en omstart da.

2. Høyreklikk på C, egenskaper, diskopprydning

3. Rens med CCleaner (link i sig)

4. Høyreklikk på C, egenskaper, verktøy, defragmenter

5. Kjør en Housecall for å sjekke for virus (link i sig)

6. Installer Tuneup Utilities og bruk de enkelte valgene under Optimize

http://www.tune-up.com/

7. Post en Hijackthis-logg (link i sig)

Etter dette burde du merke en del bedringer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...