ostenxx Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei. Jeg har de siste to månedene jogget annen hver dag i terreng. Jeg pleier å trappe opp kondisjonstreningen på vårparten i og med at løypene blir fri for snø da. Problemet er bare det at jeg veier noe mer enn matchvekta på 64 kg. Jeg er 1,65 høy og veier 69 kg. Har holdt meg stabil på 64-65 kilo tidligere. Jeg har derfor kommet fram til at kostholdet mitt er blitt for usammenhengende og lite konstruktivt. Jeg spiser fortsatt som da jeg trente styrke (noe jeg ikke gjør i samme stil som før) i og med at det går ned en del proteiner og karbohydrater daglig. Jeg tror denne uvanen gjør at energiinntaket ikke står i stil med forbrenningen. Derfor lurer jeg på hva som er klokt mtp. fettforbrenning? Jeg må altså skaffe et kaloriunderskudd. Hva er lurt å basere kostholdet på da? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Sier det samme som jeg sa i en lignende tråd et par sider bakover i systemet: - Mange små måltider i stedet for et par store - Spis alltid en god frokost - Rask gange 40-60 minutter 3-4 ganger i uka forbrenner fett best uten å gå på bekostning av eventuell muskelmasse - Ikke spis mye karbohydrater etter klokka 19-20.00. - Bytt ut fett og karbohydrater med proteiner - proteinsjokolader/shaker med lavt kalorinivå er utmerket som mellommåltid. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det med rask og rolig gange er et et krafitg diskutert tema og ekspertene har ikke klart å bli enige om hva som funker best. Men sålenge man er i fysisk aktivitet hjelper det jo på, har selv god erfaring med litt variert tempo. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) sitt i badstu hele natta før veiing, hopp gjerne litt med hoppetau opv i badstua. da mister du minst 5kg vekt i vann og tripper svimmel opp på vekta. så snart du er veid drikker du 10liter+ vann i døgnet i minst et døgn for å gjenopprette vannbestanden i kroppen. ps: ingen garanti for at du ikke dør Endret 19. mai 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det første du må hugse på er å ikkje ete noko mellom måltida. Om du heile tida eter smågodt/sjokolade/kva som helst vert kroppen vane med å regulere blodsukkeret med dette. Det går på bekostning av fettforbrenninga. Frokost er særs viktig. Viss du hopper over den forbereder du kroppen på ein dag uten noko særlig mat. Viss du då eter vil du lett legge på deg. Et gjerne noko med lav GI som varer lenge. Ikkje et noko kvelds. Når du søv forbrenner du uansett berre fett. Drikk også mykje vatn. Pisset ditt skal være kvitt. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 sitt i badstu hele natta før veiing, hopp gjerne litt med hoppetau opv i badstua. da mister du minst 5kg vekt i vann og tripper svimmel opp på vekta. så snart du er veid drikker du 10liter+ vann i døgnet i minst et døgn for å gjenopprette vannbestanden i kroppen. ps: ingen garanti for at du ikke dør 6135526[/snapback] Nettopp, du var seriøs. Har rett og slett begynt å telle litt kalorier i det siste for å se til at jeg ikke hyver i meg for mye. Spiser også mye frukt og grønt. Frokosten har jeg som dere sier lagt mest fokus på, og jeg ser at det er muligens her jeg har gjort tabben til nå. Jeg har begynt å spise svært grovt brød med sunt pålegg, gjerne med litt grov kornblanding i tillegg. Vet ikke hvorvidt jeg har gått ned noe, men det vil tiden vise. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Grove ting er fine til frokost. Det tar lengre tid å fordøye og du får ikkje lyst på mat/søte ting med ein gong etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå