Gå til innhold

Nytt 7800GS-kort, maskin booter ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg et nytt 7800GS skjermkort for å ta over for mitt ødelagte Radeon9700Pro. Jeg får plassert det i PC-en og koblet det til strømledninger og sånn, slik som det forrige kortet. Problemet er at når jeg slår på PC-en med det nye kortet så går skjermen i hvilemodus og dataen piper litt ekstra. That's it.

Først og fremst må jeg si at jeg ikke har noe overdreven peiling på databygging og slikt, så når jeg har pløyd gjennom sidene/postene rundtom på internett hvor folk skriver om lignende problem, så har jeg ikke vært helt med på notene om hva folk mener.

Jeg har:

Prosessor:

AMD Athlon XP 2500+

Hovedkort:

Abit NF7(-S) v2.0 (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)

Hovedkort chipset:

nVIDIA nForce2 Ultra 400

To harddisker:

QUANTUM FIREBALLlct10 10 (10 Gb, 5400 RPM, Ultra-ATA/66)

ST3120022A (120 Gb, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)

To cd/dvd-stasjoner:

LG DVD-ROM DRD8080B (8x/36x DVD-ROM)

_NEC DVD_RW ND-3500AG (bla,bla,bla)

Og en liten floppydisk-stasjon.

Dette tar da strøm fra en PSU(?):

Q-TEK ADT-350, 350w, +5v=35a, +12v=17a, +3.3v=20a. +5v & +3.3v 180w max.

Dette sier meg da ikke så veldig mye, men jeg har lest et sted at om +12v-tingen bare gir f.eks 17 amper, så er dette litt lite.

Om noen hadde hatt noen forslag til hva problemet er og hvordan jeg kan få løst dette? Om jeg må kjøpe ny PSU, hvilken er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men kortene skal da funke selv om de ikke får masse strøm? Til desktopbruk mener jeg? De bruker vel full pupp når man kliner til med spill? Det er jo en fare for at kortet er DOA og, da en pc vil la vær å boote med et dødt kort. worst case scenario da.. Jeg har 350w og 6600gt (som jo bruker litt strøm) funker fint. Nå er det en annen strømforskyning da.

EDIT: leif

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar

Det er vel tre mulige feilkilder her:

- Feil på hk/agp port

- PSU

- GPU

Begynn med å ta ut skjermkort og sett det inn. Sjekk at det sitter slik det skal :)

Når det gjelder strøm; koble ut alt du ikke MÅ ha for å starte opp (ekstra hd, dvd osv.) Prøv å starte nå.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...