Gå til innhold

Filmer du så på skolen og dermed ble ødelagt

Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Så Amadeus, Gandhi, The Fast and the Furious, Gone in 60 Seconds, Pass it Forward, American Pie og flere andre filmer på skolen. Tror derimot ikke at de hadde vært bedre om jeg så dem hjemme.

Lenke til kommentar
Så Amadeus og Gandhi. Tror derimot ikke at de hadde vært bedre om jeg så dem hjemme.

7229331[/snapback]

Hvis favorittfilmen din hadde vart 3 timer, og du hadde sett den første gang på skolen, tror jeg ikke du hadde likt den heller. Det blir rett og slett for lenge med simple stoler, bråkete medelever og en skurrende TV.

Lenke til kommentar

The Mission. Satan for en gørr kjedelig film. Den er sikkert bra, og den har jo flere gigantiske skuespillere... men filmen var bare tragisk lang og kjedelig. At vi så den på skolen hjalp fint lite.

The Hurricane så vi også på skolen. Gammel TV med dårlige høytalere (i det minste DVD-spiller), men det stoppet ikke filmen fra å være fenomenalt bra. Jeg ble forelsket på stedet. :love:

Lenke til kommentar

Mange fæle minner ja. Vi så The Time Machine på en 24" TV med elendig lyd og VHS ... I tillegg var den dubbet over på TYSK! :mad: Så jeg skjønte ingen ting, det var heller ikke noe tekst.

Vi så også _hele_ Dinotopia, alle 6 episodene på TYSK igjen!! Elendig dubbing, og Wentworth Miller som er så bra egentlig. :no:

Skal vi se .... Åh, ja, vi så Braveheart over flere engelsktimer. Helt elendig lyd, såvidt vi hørte noen ting. "Han Braveheart", som lærern sa. :!:

Lenke til kommentar

En herlig tråd dette, som tar opp et ordentlig problem i skolene nå til dags.

Kan egentlig ikke skjønne hvorfor skoler ikke har et ordentlig hjemmekino-rom, med skikkelig hifi, og en god film-projektor?

Mange har jo dette privat, så hvorfor har liksom ikke en skole råd til dette?

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
En herlig tråd dette, som tar opp et ordentlig problem i skolene nå til dags.

Kan egentlig ikke skjønne hvorfor skoler ikke har et ordentlig hjemmekino-rom, med skikkelig hifi, og en god film-projektor?

Mange har jo dette privat, så hvorfor har liksom ikke en skole råd til dette?

7235820[/snapback]

Flere videregående skoler har ordentlig utstyr, men det er sjelden noe som prioriteres.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Strot sett ser vi bare dritt på skolen, men noe har jeg da fått ødelagt. American History X ble ruinert av skolen. Jenter som holder seg for øynene ved voldsscener og gutter som gliser og ler under tenner-på-fortaus-kant-scenen.

I høst skulle vi se Schindler's List. Heldigvios var jeg syk den dagen. Har sett den før og skolen ville ødelagt den totalt for meg.

Lenke til kommentar

Jeg så Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark på skolen for maaaaange år siden, dermed har jeg dårlig intrykk av den film'serien og har ikke sett noen av oppfølgerene. Vet folk snakker høyt om filmene men det at vi så den på skolen ødla hele serien for meg tror jeg , har aldri vært frista til å se det igjen hvertfall :/

Lenke til kommentar

Flott bump!

I motsetning til mange andre her, har jeg hatt mange flotte filmopplevelser på skolen.

På ungdomsskolen husker jeg spesielt godt Schindlers liste og American History X som vi så på storskjerm i storsalen.

Dette var nede i kjelleren, som gjorde at det ble helt mørkt. Ingen sa et ord under hele filmvisningen. Tror de aller fleste ble altfor oppslukt av filmene til det :)

På videregående hadde vi et bra filmrom, med dvd, prosjektor og skikkelig lerret. Vi hadde til og med elektriske rullgardiner ved vinduene som gjorde at rommet ble helt mørkt. Til tross for tresmak i rumpa, husker jeg godt filmer som Gladiator, Der name der Rose, About a Boy og The Full Monty.

De filmene vi gikk og så på kino derimot, var kanskje de aller dårligste opplevelsene. Nemlig Alexander og En folkefiende. Søppelfilmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...