krizkriz Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Så Kristin Lavransdatter på skolen en gang. Etter min mening en veldig kjedelig og dårlig film i utgangspunktet, men det er måte på hvor rævva det blir når læreren vi hadde faen ikke greide å holde kjeft i 10 sekunder! Er kanskje derfor jeg synes den filmen er så dårlig, fordi han ødela den? Hvem vet? 6120517[/snapback] Hvorfor må alle se denne filmen? Det var utrolig dårlig kvalitet hos oss også. Utspilt VHS med knitrelyd og bildet som ble sort/hvitt hvert 5 minutt. Og læreren som trodde vi fikk med oss alt. Alle satt igjen som store spørsmålstegn. Lenke til kommentar
Thorvis Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hawaii Oslo. Synes enda den var bra, men kunne blitt mye bedre når folk sitter og roper barnslige ting osv. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg måtte se 2 timers opptak av atonal opera (Wozzeck av Alban Berg) Argh... Lenke til kommentar
dioX Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) vi så filmer som romeo og juliet(i to versjoner!!) hamlet, anne franks dagbok, phantom of the ophera og 4-5 filmer om 2 verdenskrig + hjortejegeren... alle på en 28" 60 Hertz tv.. Endret 17. mai 2006 av dioX Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Så Kristin Lavransdatter på skolen en gang. Etter min mening en veldig kjedelig og dårlig film i utgangspunktet, men det er måte på hvor rævva det blir når læreren vi hadde faen ikke greide å holde kjeft i 10 sekunder! Er kanskje derfor jeg synes den filmen er så dårlig, fordi han ødela den? Hvem vet? 6120517[/snapback] Hvorfor må alle se denne filmen? Det var utrolig dårlig kvalitet hos oss også. Utspilt VHS med knitrelyd og bildet som ble sort/hvitt hvert 5 minutt. Og læreren som trodde vi fikk med oss alt. Alle satt igjen som store spørsmålstegn. 6122063[/snapback] Det må være det mest traumatiske jeg har gjort på skolen. 3 timer med en film der de bare snakker og rir på hest. Var jo ikke på grensen til litt spenning engang. Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Så Kristin Lavransdatter på skolen en gang. Etter min mening en veldig kjedelig og dårlig film i utgangspunktet, men det er måte på hvor rævva det blir når læreren vi hadde faen ikke greide å holde kjeft i 10 sekunder! Er kanskje derfor jeg synes den filmen er så dårlig, fordi han ødela den? Hvem vet? 6120517[/snapback] Hvorfor må alle se denne filmen? Det var utrolig dårlig kvalitet hos oss også. Utspilt VHS med knitrelyd og bildet som ble sort/hvitt hvert 5 minutt. Og læreren som trodde vi fikk med oss alt. Alle satt igjen som store spørsmålstegn. 6122063[/snapback] Det må være det mest traumatiske jeg har gjort på skolen. 3 timer med en film der de bare snakker og rir på hest. Var jo ikke på grensen til litt spenning engang. 6123307[/snapback] Ja vi også såg den filmen en gang. Vi måtte sitte i gymsalen på harde tre-stoler i 3 timer og se på en elendig prosjektor og vi såg fint lite pågrunn av lyset som kom inn fra vinduene i tillegg til den dårlige kvaliteten. Og toppen av det hele var at vi måtte skrive ett sammendrag etterpå. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg skulka de timene de viste den filmen. Jeg tror ikke jeg angrer. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Det tror ikke jeg heller du gjør. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Romeo & Juliet og American History X Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Lola Rennt ble spolert i en tysktime. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Da auditoriet skulle pusses opp måtte vi sjå 6 timer med engelsk film om dei amrikanske indianerne. Og alt besto av intevju, bilder og tørre fortellere. I tillegg såg vi det på en sørgelig gammel 42" bakprosjektor-tv med lyden på fullt dvs skrikende diskant og bass som førte til en grusom resonans i tven. Det var grusomt det. Nå når auditoriet er pussa opp er det derimot blitt mykje bedre. En halv million brukte fylkeskommunen på rommet. Det er bedre enn enkver kino. Sjuk lyd, og et fint og klart bilde... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Schindlers Liste. Så den på skolen en gang for lenge siden. Aldri turt å se den igjen siden. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Har sett både Phantom of the opera og Nattsvermeren på skolen i år. Knitrite bilde, refleksjon av sola på TV'en og skjærende lyd. Tror det bare er skoler som fortsatt bruker VHS. (Under begge filmene hadde lærerene munndiare og spolte i hytt og pine.) Hater film på skolen, filmer skal nytes hjemme i kino-kjelleren med en god projektor, god lyd og en god sofa. Lenke til kommentar
joku Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Schindlers list. Så den på ungdoms skolen, men vi ble selfølgelig ikke ferdig med den filmen på den engelsk timen, så vi skulle se resten av filmen neste gang. Det tokk 1 mnd da vi så slutten av filmen igjen og da hadde jo alle glømt en del av handlingen fra starten. Det er typisk med "vi ser filmen ferdig neste gang" på skolen Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Opplevde for nærmest første gang i dag at en film ikke blir spolert på grunn av at vi ser den på skolen. Bildet var OK, lyden var selvsagt råtten (sånn er det jo alltid fordi vi MÅ ha den på fullt ), derimot var filmen ganske underholdende. Vi så Antwone Fischer, og det var en temmelig rørende film. Spesielt på ungdomsskolen var film en forferdelig opplevelse. Drittunger som snakker og kaster ting, særdeles vonde stoler, prate- og spolesyke lærere, dårlig lyd som gjør at TV-en rister og selvfølgelig kjedelig filmer. De filmene som vært verst er Vildanden (på denne løp vi fram til videoen for å spole framover da læreren gikk ut fra tid til annen ), 1984, King Arthur og Madame Butterfly. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Husker at vi så The Patriot, med Mel Gibson, på videregående. Dette var kanskje den mest frustrerende, utenom de jeg allrede har nevnt, film opplevelsen på skole noensinne. Jeg har aldri opplevd så forbanna mye bråk under en film. Men det som tok kaka var når noen spurte om det var han onde, tenker på den britiske kapteinen eller hva det nå var. Jeg ble rett og slett sjokkert. Endret 18. mai 2006 av xkharonx Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Bare Bea... hadde vel blitt ødelagt uansett men... ... har sett veldig mange gode filmer på skolen da. Jeg kan nevne Crash og Braveheart. (noen av lærerne våres har sans for god film ) Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Alt er bedre enn en vanlig kjedelig time syntes no eg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Ikke når det vansirer det som kunne ha vært en god film. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ikke når det vansirer det som kunne ha vært en god film. 6130127[/snapback] Da er det faktisk bedre å sitte i timen og late som du følger med, mens du egenltig Tar noken runder cs eller kjører litt NFS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå