RastaXP Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hehehe, det var egentlig rimelig bra på ungdomsskolen. Eget film rom med prosjektor og noen Inspire høytallere. Men det som derimot er dårlig er det VGS. Alle filmene vi har sett stort sett der er opptak fra NRK, med skurrete lyd og et godt utspilt bånd, og alt dette på en 26" TV. Hører nesten ingenting, siden lyden er så skurrete. Spesielt irriterende om vi skal ha en prøve om filmen etterpå. Og så hender det ekstremt ofte at læreren bare spoler frem til slutten etter en stund, siden timen snart er ferdig og at vi ikke skal gå glipp av neste time med teori. Så kommer den typiske kommentaren: "Jaja, da vet dere hvordan det ender." WHAT'S THE POINT, THEN? Siden vi stort sett bare ser kjedelige filmer på VGS, som Queen Elizabeth, diverse dokumentarer om skolesystem og annet kjedelig vas, var den eneste filmopplevelsen som faktisk var noe å se: Izzat. Men selfølgelig fikk vi bare se halvparten før læreren skulle begynne å spole. Så trykkte hun i tilleg på "Next Chapter", så filmen forsvant laaangt uti gokk, og hun ville heller ikke ha hjelp til å spole tilbake. Det værste var at etterpå skulle hun ha noen i klassen til å fortelle de andre hva som skjedde på slutten. Snakk om filmopplevelse. Endret 17. mai 2006 av lord_vivec9 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Samme filmene går igjen, ser jeg. For min del ble Hamlet, Dead Poet's Society og Amelie ødelagt, mens Pianisten og Veiviseren klarte seg fint, til tross for VHS, liten TV på stativ og skurrete lyd. edit: Elsk meg imorgen så vi på kino med klassen, og den ble nesten ødelagt av idiotene bak meg som kjedet seg og snakket gjennom hele filmen. Endret 17. mai 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Off, Så Schindler's List på skulen for en stund siden, tv var elendig og det var lyden også, pluss at det var en VHS film så bildene vart ekstra dårlig. Det var også Mange bråkete elever så jeg fikk ikke alt med meg. Nå vuderer jeg å se den igjen alene på dvd. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 En film jeg VIRKELIG hater er Shakespeare in Love. Å måtte se denne på skolen ødela uken for min del. 7 Oscar meg i ræva! 6112655[/snapback] Skrekk og gru, den filmen var fryktelig. Ble psykisk kvalm av den, og at vi så den på skolen gjorde vel det hele ca 2x verre.. Huff! Har blitt mye skolefilm gjennom tidene, men det verste var den gangene vi så "Schindlers liste", vi så faktisk på storskjerm, med en helt ok prosjektor, lyden derimot var et helt annet kapitell, hvilket ødela det meste. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Schindlers liste så vi på bussen til Polen. Satt langt fra de små skjermene og dessuten var det jo en del bråk. Jeg fikk den til bursdagen, så det blir nok en helaften der jeg får satt sammen de små klippene jeg fikk sett. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Schindlers Liste må ses under riktige omstendigheter (dvs aleine eller med gode venner, dvd/tv, filmkveld). Jeg så faktisk Amélie i for første gang i franskklassen på vgs, men jeg likte den. Var heldigvis få folk i den klassen og enda færre som hadde møtt opp den dagen La Haine gikk ikke like bra, selv om det gikk greit (folk gikk før filmen var ferdig osv) (jeg som fikk den vist i timen). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 La Haine gikk ikke like bra, selv om det gikk greit (folk gikk før filmen var ferdig osv) (jeg som fikk den vist i timen). 6119874[/snapback] Hos oss gikk La Haine veldig bra (for meg ihvertfall), men så falt jeg virkelig for den. Det skal mer enn en dårlig TV og en vond stol til for å ødelegge den Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Følte ikke at folk falt for den. Noen stakk jo som sagt og resten var like apatiske som vanlig. Endret 17. mai 2006 av cun Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 American Beauty ble ødelagt først og fremst ved at læreren spolte tilbake i en "key scene" og kommenterte hele tiden når det skulle være noe viktig. Jeg veit ikke om jeg hadde likt denne filmen ellers, men nå gjør jeg det i hvert fall ikke! 6111820[/snapback] Uff, det var synd. For American Beauty er virkelig en fin film. Den kan dog kun sees én gang, forrige gang den gikk på TV orket jeg ikke å se den igjen. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Så Kristin Lavransdatter på skolen en gang. Etter min mening en veldig kjedelig og dårlig film i utgangspunktet, men det er måte på hvor rævva det blir når læreren vi hadde faen ikke greide å holde kjeft i 10 sekunder! Er kanskje derfor jeg synes den filmen er så dårlig, fordi han ødela den? Hvem vet? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hvorfor sutrer flere her om at filmene blir øderlagt av å se de uten undertekst? Jeg pleier ofte å slå av underteksen slik at den ikke ligger der og er forstyrrende for ansiktsutrykk og andre småting man kan miste hvis man titter på den. Mulig jeg føler det slik fordi jeg begynner å nærme meg tredve. Kan dere ikke så godt engelsk lenger? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Har flere filmer, Blandt annet American Beauty. Å se film på skolen var generelt sett rævva. Da VHS spilleren var delvis ødelagt, læreren hadde munndiare og handa konstant på spoleknappen. Slow motion for å forklare viktige sener i filmen. Crappy TV og dertil Crappy lyd hjalp ikke akkurat på. Når jeg ser film, så foretrekker jeg at folk venter til ETTER filmen med å kommentere den, jeg HATER folk som spørr etter handlingen halvveis inn i filmen. Eneste som jeg hater mer er folk som sitter og kommenterer hvor dårlig filmen/handlingen er underveis i filmen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Hvorfor sutrer flere her om at filmene blir øderlagt av å se de uten undertekst? Jeg pleier ofte å slå av underteksen slik at den ikke ligger der og er forstyrrende for ansiktsutrykk og andre småting man kan miste hvis man titter på den. Mulig jeg føler det slik fordi jeg begynner å nærme meg tredve. Kan dere ikke så godt engelsk lenger? 6120541[/snapback] På skolen er det ofte råtten lyd og ekle bråkmakere av elever. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hvorfor sutrer flere her om at filmene blir øderlagt av å se de uten undertekst? Jeg pleier ofte å slå av underteksen slik at den ikke ligger der og er forstyrrende for ansiktsutrykk og andre småting man kan miste hvis man titter på den. Mulig jeg føler det slik fordi jeg begynner å nærme meg tredve. Kan dere ikke så godt engelsk lenger? 6120541[/snapback] Tja, dårlig lyd og mye bråk er faktorer, i tillegg er det mange som ikke er så flinke i andre språk. Det finnes tross alt filmer på andre språk enn engelsk. Å se en dialogsterk film uten undertekst er bare bortkastet tid hvis man ikke forstår noe. Personlig ser jeg alltid Lock Stock og Snatch med tekst, da mange britiske dialekter blir vanskelige. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Uff, det var synd. For American Beauty er virkelig en fin film. Den kan dog kun sees én gang, forrige gang den gikk på TV orket jeg ikke å se den igjen. 6120498[/snapback] Herlig, ja. Men kan absolutt sees flere ganger. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Prøv å gi American Beauty en ny sjanse Cun, en av mine favorittfilmer. Vi så Schindlers List i 9.klasse (!!). Kan dere tenke dere det, er ikke akkurat den enkleste filmen å se. Vi så også Kristin Lavrandsdatter på ungdomsskolen, ikke akkurat vellykket. I 10.klasse så vi NRK`s teaterversjon fra 60-tallet. av Ibsens "Villanden", noe av det verste jeg har sett. Jeg sovnet, i likhet med mange andre, og hadde jeg ikke sovnet, så hadde jeg fått 6`ern på Norskeksamen, felte meg der der. Men samme her som cun, så Ameliè tidligere i år i fransken, likte den kjempegodt, kom i en god stemning. Virket som også mange andre likte den. Endret 17. mai 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Vi såg Schindler's list på skolen vi, Jeg må ha vært den eneste som giddet og følge med. Hehe... Men jeg likte den da. Men jeg kan si at jeg hater og se film på skolen jeg og, det blir så mye bråk og det er altid dårlig kvalitet på utstyret til lærerene og slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Blairwitch.. Læreren lot oss se de første 15 minuttene for å så spole til de siste 5. 6118498[/snapback] Hvorfor i allverden gjorde han dette? 6118530[/snapback] Absolutt ingen anelse.. han mumlet ett eller annet om at når man hadde sett så mye film som han hadde gjort så ble man ikke skremt/sjokkert av noe lenger, osv blablabla... Han fikk absolutt ikke bevist noe som helst, da han var den som valgt å gå i avsky da jeg og noen kompiser på et filmprosjekt så på Saló.. En til, ødelagt av den samme bedritne læreren, The Great Dictator.. Filmen er jo egentlig ganske vrien å ødelegge, men ettersom læreren snakket nonstop om all mulig drit ble filmen rimelig trøttsom.. Aldri orket å begynne å se den igjen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hehe, etter vi fikk det virkelig gode visningsrommet bygd inn i skolen vår, har alle filmer blitt mer fornøyelig å se der enn hjemme, med "vanlig" hjemmekinoanlegg. På skola sitter vi nå på behagelige "kinobenker", lyden er massivt høy og god (Sony-høytalerne til en tosifret pris har æren for dette), bildet bringes nydelig, krystallklart og fargesprudlende frem til lerretet fra en naturligvis svindyr prosjektor. Det er, kort og godt, som en liten kino. Filmer som Pulp Fiction, El Mariachi, Desperado og Amèlie ville ikke vært de samme på en TV. Likevel er det jo noen filmer som blir crap-ass-dårlige - ganske enkelt fordi de ER crap-ass-dårlige. "Sult", "Hamlet" (versjonen med Kate Winslet) og "Native Son" ('86-versjonen) er vel prakteksemplarer på slike. Det finnes sikkert de som liker disse filmene, men de må i allefall ha en umenneskelig utholdenhet og tålmodighet. Til han som spurte om hvorfor vi bruker undertekster: Jeg bruker de egentlig kun som formalitet. Jeg har alltid gjort det, og uten dem synes jeg det blir "ubehagelig". Norske tekster bruker jeg kun hiv jeg MÅ (les: når det ikke er noen engelske tekster), da norske tekster ofte er helt-på-trynet dårlig oversatt. Da jeg så "Liberty Stands Still" for en god stund siden, så jeg den i senga etter "leggetid", så lyden måtte ned for ikke å vekke foreldrene. Der var snakkingen utrolig lav, og de andre lydene var utrolig høye. Filmen hadde ingen tekster i det hele tatt. Hele filmen måtte jeg sitte og stille opp og ned volumet for å få med meg hva de sa, men samtidig også passe på at ikke skyte-scenene hørtes i hele nabolaget. Det samme måtte jeg gjøre med den engelske versjonen av Underworld. Der var også volumet på dialogene veldig lav, og skyting, eksplosjoner og slikt hadde høyt volum. Der var det heller ingen tekster. Endret 17. mai 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Good Bye Lenin, ble ødelagt i en tysk time, Dead Poets Society ble ødelagt med at filmen var svart hvit i begynnelsen (noe som egentlig var stilig, men når det ble farger halveis så ble man litt irritert) og crappy lyd. Veiviseren ble også ødelagt ved å se den på skolen, selv om jeg ikke er helt sikker på at jeg ville likt den filmen uansett. 6118570[/snapback] Glemte å nevne Schindler's List. Edit: Nemo, jeg hadde veldig lyst til å se filmen, og jeg syns den virket bra, men alt ble bare ødelagt når vi så den. Endret 17. mai 2006 av master air Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå