Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Dette er en tråd hvor man kan fortelle om sine opplevelser av å se filmer med klassen på skolen, hvorav opplevelsen av den kritikerroste filmen har vært negativ pga dårlig lyd, lærere som spoler tilbake og sier "THIS IS A KEY SCENE, LADIES AND GENTLEMEN!" og generell elendighet. Jeg kan nevne noen filmer jeg husker i forbifarten. På videregående så vi American Beauty, Gjøkeredet og Mel Gibsons Hamlet. Alle tre filmene suKKs. American Beauty ble ødelagt først og fremst ved at læreren spolte tilbake i en "key scene" og kommenterte hele tiden når det skulle være noe viktig. Jeg veit ikke om jeg hadde likt denne filmen ellers, men nå gjør jeg det i hvert fall ikke! Gjøkeredet var preget av skandaløst dårlig lyd (vi så den i engelsktimen, så NO SUBZ!), i tillegg var jeg halvdøv på den tiden, så jeg fikk ikke med meg en dritt av handlingen. For meg virket det som at Jack Nicholson gikk rundt og lata som han var sinnsyk når han ikke var det. Så ble de sinnsyke ville og personalet slo ned på opprøret. Spennende. Dette er en av de kjedeligste filmene jeg har sett. Hamlet var grassalt kjedelig, selv om vi så den i timen til favorittlæreren min. Jeg hadde ikke likt den uansett. Richard III med Ian McKellen, derimot Moralen er = Filmvisning og skole hører IKKE sammen. Lenke til kommentar
meron Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Og ikke glem at du ser filmen på en DÅRLIG kontor prosjektor Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Det var faktisk på en tv oppå et høyt rullestativ med den gode, gamle VHS-spilleren (som skaper underverker av kvalitet på skjermen) under Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Har opplevd dette mange ganger selv. Filmer som Ben Hur og Indiana Jones ble ødelagt i barneskolen. Her drev læreren på å snakke uavbrutt under filmen, spolte å herjet. Ble bare tull. I løpet av videregående ble American History X maltraktert i løpet av en skoletime. Elendig lyd, bilde, snakking under filmen. Det var rett og slett skandaløst. Misliker sterkt folk som ikke viser respekt for slike filmer. I tillegg ble filmen hypet så jævli opp av en kamerat at jeg rett og slett ble litt skuffet første gang jeg så den. Heldigvis så jeg den igjen, og filmen er fantastisk. Film og skole går rett og slett dårlig sammen. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Vi så en polsk versjon av "Fuglane" på skolen fredag. En versjon i svart/hvitt, polsk tale og tekstet på nynorsk. Alt i alt var ALT feil med den filmen. Tror ikke jeg hadde likt den uansett. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Oj oj, den har jeg hørt om. Jeg har heldigvis bare lest boka. Men altså, POLSK!? Jeg syns dere heller kunne ha lest boka, men gjorde dere kanskje det? Var filmen det man kan våge å påstå et "supplement" til litteraturen? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Film og skole går rett og slett dårlig sammen. 6111885[/snapback] Tøv. Ingenting redder naturfagstimen mer enn en læringsfilm fra 80-tallet. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Oj oj, den har jeg hørt om. Jeg har heldigvis bare lest boka. Men altså, POLSK!? Jeg syns dere heller kunne ha lest boka, men gjorde dere kanskje det? Var filmen det man kan våge å påstå et "supplement" til litteraturen? 6111902[/snapback] Vi har begynt å lese boka ja, men rakk dessverre ikke komme så langt før vi så filmen. Jeg har lest litt av boka før, men for å være helt ærlig har jeg ikke lest nok til å kunne si hvordan filmen er i forhold til boka. Filmen var helt uten handling, og var egentlig bare rar, men den var som boka ja. Det var egentlig bare masse rart i den. Merkelig. Edit: Filmen heter forresten Zywot Mateusza. Ser faktisk ut til at den har fått ganske bra kritikker da... Endret 15. mai 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
discostu Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Vi så en polsk versjon av "Fuglane" på skolen fredag. En versjon i svart/hvitt, polsk tale og tekstet på nynorsk.Alt i alt var ALT feil med den filmen. Tror ikke jeg hadde likt den uansett. 6111893[/snapback] Jeg har lest boka (under tvang selvsagt) og må ærlig si at det er noe av det jæveligste jeg har lest. Var ikke langt ifra drapstanker.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Husker noen ganger vi ble servert en eller annen film på en halvveis ødelagt 24 tommer, naturligvis VHS. Den presentasjonen var i utgangspunktet så dårlig, at det alltid ble en konkurranse om å sitte lengst bak i klasserommet, og gjerne høyest mulig, da med stolen oppå pulten. Joa, der fikk man mye med :!: Så jeg kan vel egentlig ikke si noen filmer har blitt ødelagt, da jeg overhodet ikke vet/husker hva som ble vist. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Det siste året har vi sett følgende filmer: A Nightmare before Christmas: Om det var skolen som ødela denne filmen tviler jeg på. Huff og huff, for en film In the Name of the Father, Titanic og Veiviseren ble derimot ikke ødelagt Lenke til kommentar
.V. Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 "Et dukkehjem", først hele filmen på norsk og deretter 5x30min på 5 forskjellige språk... Jeg har rett og slett ikke ord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 In the Name of the Rose, Romeo+Juliet og Billy Elliot. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Der Krieger und die Kaiserin ble ganske maltraktert siden de viste den uten undertekst. Det skal nevnes at jeg har kommet over den visningen og nå faktisk betrakter den som en av de beste filmene i det nye årtusnet. En film jeg VIRKELIG hater er Shakespeare in Love. Å måtte se denne på skolen ødela uken for min del. 7 Oscar meg i ræva! Lenke til kommentar
ttd Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 L@sse: Det er ikke mulig å ødelegge en så fantastisk film som A Nightmare before Christmas. Engelsklæreren min i 10. klasse gjorde et hederlig forsøk på å ødelegge Romeo+Juliet, men hun feilet for min del. Jeg var også eneste i klassen som så positive ting med Thirteen Days som ble vist i samfunnsfag. Lilja 4ever sugde voldsomt når vi så den på vk1, heldigvis hadde jeg allerede sett den og visste den var god. Tips til lærere: ikke server tragiske dramaer til en dobbel yrkesfaglig slaskeklasse helt uten jenter. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Det at man sitter i 90 graders stilling på harde trestoler som gir tresmak i ræva ødelegger mesteparten av filmen. I tillegg pleier jeg vanligvis å sitte bakerst i klasserommet, filmene er VHS (VHS er greit nok når man ligger på sofaen forran TV-en på vanlig avstand), og TV-ene er som regel ikke større enn 24". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Blairwitch.. Læreren lot oss se de første 15 minuttene for å så spole til de siste 5. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Blairwitch.. Læreren lot oss se de første 15 minuttene for å så spole til de siste 5. 6118498[/snapback] Hvorfor i allverden gjorde han dette? Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Good Bye Lenin, ble ødelagt i en tysk time, Dead Poets Society ble ødelagt med at filmen var svart hvit i begynnelsen (noe som egentlig var stilig, men når det ble farger halveis så ble man litt irritert) og crappy lyd. Veiviseren ble også ødelagt ved å se den på skolen, selv om jeg ikke er helt sikker på at jeg ville likt den filmen uansett. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 *snufs* Goodbye Lenin er jo en av de vakreste koseligste filmene som er lagd :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå