Gå til innhold

Har problemer: dårlig benchmark, evt bluescreens


Blodhemn

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ok, nå skal dere få høre, dette har foregått noen dager nå:

 

System:

Amd xp 1800+

MSI K7T turbo2

512mb SDRAM

Windows XP

520watt PSU

Detonator 30.82

 

Jeg kjøpte for noen dager siden en Asus GF4 ti 4400 fra komplett, jeg oppgraderte fra et GF2 pro..

 

Jeg fikk problemer med å kjøre 3dMarks. Jeg fikk alltid bluescreens med noe rabbel om nv4_disp.dll og en masse adressetall. Jeg kom sjeldent så langt som til Nature testen.

 

Jeg fikk ikke fjernet de gamle restene fra gammel detonator så jeg formaterte like godt skiten.

Nå kan jeg kjøre 3dMarks.

 

MEN:

 

Jeg blir fortalt at jeg har forferdelig lav score til mitt system å være... http://service.madonion.com/compare?2k1=4685115 6975 fikk jeg med kortet overklokket til 300+/650+.

 

Jeg klarer kjøre 3dMarks fint nå, men jeg har hatt et par bluescreens av å kjøre UT2k3 i det siste.. Den ene av samme typen jeg fikk før i 3dMarks og en bluescreen av at ut2k3 kræsja..

 

Jeg skal oppgradere maskina snart, men det jeg lurer på er om dette er en feil med grafikk kortet, for hvis det er det så vil jeg gjerne benytte meg av reklamasjonsretten min så raskt som mulig.

 

Hovedkortet mitt er ikke av all verdens kvalitet heller, den har f.eks ikke støtte for fastwrite. Og det at det er av merket *spytt* MSI gjør ikke saken noe bedre :wink:

 

Kabinettet mitt bør være godt avkjølt, jeg har 2 frontvifter og 2 bakvifter + strømforsyninga.

 

Har dere noen ideer på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Eg køyrer ein duron 900@1100 mhz, og med mitt asus gf4 4600 får eg 6999 poeng, standard hastighet på skjermkortet. Ser du har 512sdram som meg, hadde du hatt ddr hadde nok poengsummen økt med 2-3000. Men det kan sjølvsagt være ein heil del andre ting, som chipset, bios, kjøling på skjermkort osv osv..

 

Eg sleit i 3 dagar for å få til mitt skjermkort, ingenting i det heile gjekk stabilt, ikkje eingong 3dmark2000. Så viste det seg at det var via chipen som trengte oppdatering. Etter det har det virka smertefritt og eg køyrer ut2003 med framerate på mellom 30 og 40 (quintrox antialising, 1280x1024, 32bit, all details "high") jaja, *skryte skryte** :wink:.

Lenke til kommentar

var jo noen problemer med msi sine kort for en stund siden da de ikke hadde store nok kondensatorer for den store strømbruken til gf 4. Kan hende det rett og slett ikke får nok strøm?

 

Last ned de siste via driverne til HK.

 

DDR ram'n har ikke SÅ stor innflytelse på 3d mark'n. Så tror ikke helt det er problemet.. 3dmark benytter seg stort sett av skjermkortet..

 

[ Denne Melding var redigert av: pelokken på 2002-10-10 01:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


lavoll skrev (2002-10-09 23:57):

Etter det har det virka smertefritt og eg køyrer ut2003 med framerate på mellom 30 og 40 (
quintrox
antialising, 1280x1024, 32bit, all details "high") jaja, *skryte skryte** :wink:.


 

Hvorfor bruker du quinqux AA ?

Har du sett hvor dårlig kvaliteten blir med det?

Den Blur efekten ødelegger jo bildet.

 

Ikke aktiver noe AA.

Det er iallefall rådet mitt.

Og 40fps er for lite for et FPS spill synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...