Pellick Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Dama bestilte seg i vinter en laptop fra Hatebox (eller Whitebox om du vil). Det tok to måneder å få maskinen, det er i og for seg en annen historie...saken her er at maskinen ble levert med feil (psykedelisk bilde på skjermen), så det var jo bare å sende den rett til reparasjon samme dag som hun endelig fikk den. Nå er det i overkant av en måned siden laptopen ble sendt til reparasjon, og dama har ved to anledninger fått opplyst at laptopen har vært klar til utsending men ingenting har ennå skjedd. Tålmodigheten begynner forståelig nok å ta slutt. Hvilke rettigheter har kunden i denne saken? Heving av kjøp? Låne-PC? Ny PC? På forhånd takk fra enda en bruker som sterkt fraråder handel hos Shitebox Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Mener du skal ha tilgang på låne pc hvis den blir borte i over 2 uker eller noe.. Jeg har det samme problemet med lefdal.. Blir borte i over 1mnd :/ Ta og send mail til dem. klag, ring osv.. Og sett krav. www.forbrukerradet.no tror jeg skal ha rettigheter osv.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Mener du skal ha tilgang på låne pc hvis den blir borte i over 2 uker eller noe.. Jeg har det samme problemet med lefdal.. Blir borte i over 1mnd :/ Ta og send mail til dem. klag, ring osv.. Og sett krav. www.forbrukerradet.no tror jeg skal ha rettigheter osv.. 6111650[/snapback] korreksjon; 1 uke I utgangspunktet, uten å vite hva slags feil det er etc. så vil låne-pc være mest nærliggende. det at firma bruker så vanvittig lang tid på service vil bli et moment ved en eventuell heving. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Dagen etter jeg postet så ble utrolig nok maskinen sendt Dama skrev sinna-mail og fikk tilbake en mail med kun sporingsnummer og "hilsen Anders". Neida, ingen grunn til å beklage, Anders... Endret 18. mai 2006 av Pellick Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Nå er det forresten på'n igjen. Får ikke ladet maskinen, og høyttalerne virker ikke. Kan ikke se vi er spesielt lystne på å sende inn pc'en igjen. Da ser vi den vel ikke igjen før til nyttår. Heving av kjøp må vel snart kunne være aktuelt etter alt dette? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Nå er det forresten på'n igjen. Får ikke ladet maskinen, og høyttalerne virker ikke. Kan ikke se vi er spesielt lystne på å sende inn pc'en igjen. Da ser vi den vel ikke igjen før til nyttår. Heving av kjøp må vel snart kunne være aktuelt etter alt dette? 6166340[/snapback] Innsendt vare tre ganger med samme feil, og fortsatt har samme feil, så har man rett til å heve kjøpet. Skal ikke si dette for sikkert, men correct me if im wrong. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Forbrukerkjøpsloven §15 Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen: (...) b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper (...) §16. Mangel Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 (...) § 26. Forbrukerens krav ved mangler Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28 b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c) kreve prisavslag etter § 31 d) kreve heving etter § 32 e) kreve erstatning etter § 33. Endret 23. mai 2006 av blackninja Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Nå er det forresten på'n igjen. Får ikke ladet maskinen, og høyttalerne virker ikke. Kan ikke se vi er spesielt lystne på å sende inn pc'en igjen. Da ser vi den vel ikke igjen før til nyttår. Heving av kjøp må vel snart kunne være aktuelt etter alt dette? 6166340[/snapback] Innsendt vare tre ganger med samme feil, og fortsatt har samme feil, så har man rett til å heve kjøpet. Skal ikke si dette for sikkert, men correct me if im wrong. 6166367[/snapback] Stemmer nok det, selger har to sjanser til å reparere samme feil. Vurderer å minne WB på kundens mulighet til å låne tilsvarende gjenstand dersom reparasjon tar lenger enn en uke...hvis jeg må sende den inn enda en gang. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) To måneder på service er mer enn godt nok hevingsgrunnlag i seg selv. Få penga tilbake (kan vel bli en utfordring i seg selv...) og kjøp maskin hos et mer seriøst firma. Edit: ok, var visst bare én måned på service. Lånemaskin har dere uansett krav på etter én uke. Kommer det til å skje? Tror ikke det. Endret 24. mai 2006 av klilleng Lenke til kommentar
mkon Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Snart så folk må lære å ikke kjøpe hos whitebox, pc`ene fungerer ikke og de eier ikke service. Skulle gjerne sett noen lage et eller annet som kunne hjelpe folk og ikke kjøpe derifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå